![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Heisann!
Er en ung mann med kun èn flytime på baken. Den ga mildt sagt mersmak, og jeg er blitt sikker på at jeg vil leve ut drømmen og gå veien mot å bli yrkespilot. Har selvfølgelig vært innom alt av informasjon og slikt. Har sett argumenter for og i mot de forskjellige skolene. Spådommene om jobbmarkedet om tre, fire år osv. Jeg er villig til å ofre og satse alt, men sitter med en del tanker angående hvilken vei jeg skal gå. Oppdaget dessverre så alt for sent det nyoppstartede programmet til UiTø. Det kom som et slag i trynet og en stor sjanse gikk i fra meg der, for i år vel å merke. Jeg har allerede jobbet og spart i 3 år, så det skulle ikke være noe problem å ta opp et lån for å finansiere drømmen privat. Men jeg har en del spørsmål jeg skulle ønske jeg fikk svar på. Det første jeg lurer på er om det finnes noe tilsvarende UiTø i Sverige eller Danmark? Altså at man kan ta en bachelor/mastergrad innen luftfartsfag? Har lest mye om NEAR og PEA, da disse er veldig godt representert både på nettforum og på luftfartsskolens hjemmesider. Jeg er interesert i NEAR, men hører mye negativt om skolen, selv om det aldri er noe konkret? Har noen noe mer 'inside-info' enn at det er 'dumt' at man får bot hvis man ikke bruker uniform eller snakker engelsk? I mine øyne høres dette bare flott ut, da jeg er tilhenger av uniformdisiplin, og at det ville hjelpe meg å utvikle engelskkunnskapene mine ytterligere. Er det noen her inne som har tatt utdannelsen sin andre steder i USA? Tenker da på skoler med internat/bopel o.l. Hadde vært flott å høre om deres erfaringer, hvordan dere gikk fram for å få plass der osv., evt. link til skolen dere gikk på. Til slutt lurer jeg på om det er noen her som vet om skoler i England? Da tilsvarende PEA/NEAR opplegg - internat inkl. osv. Takker for all respons! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
TFHS i Sverige r gratis flyutdanning.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 03-08-2008 at 03:24. Reason: fj ernet noe |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Siden svarene uteblir kan du ta en titt på denne siden: http://www.flygfyren.nu Ta ett søk på forumet med "flygutbildning" eller still noen spørsmål der. Lykke til! ![]()
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Proevde aa finne info om UiT pilot utdanningen, men kan fremdeles ikke finne noe...?
Uansett, noe som skal sies om skolene her i USA her, er at det er veldig sterke rykter om at staten har sluttet aa utgi J-1 visum, noe som mest sannsynlig gjoer at studentene maa gaa paa 1-aarig m-1 visum.. men har ikke hoert noe 100 prosent enda.. Uansett, saa kan jeg heller ikke se hvordan Lund Universitet gir "gratis" pilot utdanning? Har heller ikke hoert om flere skoler i europa som gir bachelor i noe tilsvarende det UiT gjoer.. Er en haug her i USA, saa finnes sikkert noen der.. Men mtp. studielaan, saa fikk jeg til svar at laanekassen "saa paa" en skole i sverige da jeg ringte dem for et par aar siden. Uansett, lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
http://uit.no/matnat/luftfartsfag/2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takker... skjoenner ikke hvordan jeg ikke fant det :P
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gili Islands - Noen som har vært der? | Trent600 | Reiseforum | 5 | 14-06-2012 23:14 |
Strømmen har gått på Gardermoen | Tertit54 | Flyforum | 12 | 26-01-2011 14:20 |
Noen gode tilbud jeg har gått glipp av til BCN ? | ENGM RAMP | Reiseforum | 3 | 14-04-2009 19:07 |
London City spotting, noen som har vært der ? | TigerBlack | Flyforum | 5 | 08-04-2008 10:36 |
Hvordan har det gått... | EB | Flyforum | 5 | 26-09-2005 08:01 |