![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle2553157.ece
Fra 1. juli kan du tjene opp bonuspoeng hos SAS når du kjøper melk og brød på super'n. Én million norske EuroBonus-medlemmer tilbys nå kredittkort der de får 10 bonuspoeng for hver hundrelapp de omsetter på kortet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og agurkene vokser videre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hele greia med opptjening av EB-poeng ved varekjøp er jo at dette kommer i tillegg til reisene som gir poeng.
Disse ekstrapoengene man får ved bruk av MC eller DC er jo bare en "bonus" på et forbruk man likevel ville ha hatt (typisk kjøp av matvarer i dagligvarehandelen). Regner med at ingen skaffer seg et kombinert EB og kredittkort med det målet for øyet å få seg en "gratistur" til Asia... Altså shopping for minst 800 000 kr... ![]() Si at man handler ting på kort i løpet av et år på til sammen 120 000 (ferier, dagligvarer, gadgets osv) så blir dette 12 000 ekstrapoeng man får med på kjøpet... Kommer jo ikke superlangt med 12 000 poeng, men klarer man å bruke kortet til de tingene man likevel skulle ha brukt kort på så er det jo en hyggelig bonus å kunne få noen poeng ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 24-07-2008 at 11:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er jo mer et triks fra EBs arbeidsgiver til å bruke deres kort og ikke konkurrentens, i og med at man får noe igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men kan man handle med MC eller Diners på dagligvarebutikker da? Har sett utlendinger har hatt problemer å betale med kredittkort i hvert fall. For øvrig er jeg enig i at dette er "dill". Personlig holder jeg meg langt unna alle andre fordelskort enn EuroBonus. Systemet skal administeres, og det koster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har betalt med mitt EB Mastercard på flere av Rimi-butikkene i Oslo. Slapp til og med å signere da det var mulig å taste PIN-kode
![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 24-07-2008 at 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Vedr kredittkort, bankkort, utland, innland: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=33225
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Regnestykket over viser vel da at (andre) kort med 1% cashback er mer lønnsomt. For 1200 kroner kan man som regel kjøpe mer enn en flybillett man kan få for 12000 EB-poeng.
At fordelskort koster er selvsagt riktig - men som regel er det jo de andre som ikke har fordelskortene som betaler for det... ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
....men for 1000 kroner får du ikke oppgradert fra økonomi til økonomi+ fra CPH til SEA, det kan man få med 10.000 poeng.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
til sammenlikning burde de jo gjort en reportasje på hvor mange cash-back poeng man må ha for å få en bergenstur med Norwegian, og kanskje en historie i tillegg hvor tante Olga på 84 handlet seg fra gård og grunn for hun vil så sårt til Mallorca en gang i sitt liv.
eller noen ganger burde kanskje avisene tatt fullstendig ferie på sommeren.
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
.......eller hvor mange agurker man må kjøpe for en tur til India (som er agurkens "fødeland" iflg Wikipedia)
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det står på EB sine hjemmesider at man får overført poeng så snart man har opptjent minimum 500 poeng ved bruk av kredittkort. Jeg har et cobranded Diners kort, og ut fra informasjonen så skulle man automatisk få godskrevet poeng (uten å registrere kortet ekstra). Såvidt jeg vet har jeg brukt kortet for ganske mye mer enn 5000 nok, men har vel ikke enda hatt forfall på regningen som gjelder belastninger i juli måned. Er det først etter at faktura til Diners er betalt at poeng overføres?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fra lignende kort i USA vet jeg at poengoverføringen ofte er TREEEEEG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Opptjeningen av Eurobonuspoeng er ikke saerlig bra i forhold til kortene her borte. Jeg kasserer inn 2 CO miles pr. brukte dollar. (akkurat konvertert Chase UA kortet til Chase CO. 2 miles pr. dollar er liksom gjens i bransjen)
Bruker kortet mye til jobb, belaster sikkert 5000 dollar pr. maaned paa vegne av jobben, samt betaler regningene med dette kortet, saa jeg casher inn mellom 12-20K miles pr. maaned. Er enig at opptjeningen i EB programmet er saerlig bra, men det ihvertfall bedre enn ingenting.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS betaler 120 000 SEK i kompensasjon | jcnorway | Flyforum | 6 | 22-03-2010 19:12 |
Bagasjen koster 300 kroner | Hickok | Reiseforum | 5 | 07-09-2009 21:56 |
Sparte 14.000 kroner... | EB | Flyforum | 1 | 01-10-2006 08:27 |
Betalte 19.000 kroner for å slippe mer Norwegian-kaos | LN-RKF | Flyforum | 75 | 21-07-2006 16:58 |
På søndag runder CPH passager nummer 500.000.000 | PP | Flyforum | 0 | 05-04-2006 15:35 |