![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Jeg vuderer å dra til mexico i sommer, men ser at turoperatur bruker Martinair. Leste litt om dem og det ser ut som de har eldamle fly (767-300ER) og flere ulykker på baken. Så jeg ble litt usikker om jeg skal prøve å finne en annen reise. Noen som har vært borti enten martinair eller 767-300ER fly fra 80-90 tallet? Er dette sikre flytyper? Leste endel om at det hadde vært mye forsinkelser pga. tekniske problemer de siste årene, dette bør da kanskje tyde på noe. Visste ikke helt hvor jeg skulle forhøre meg, så jeg tenkte kanskje noen hadde litt meninger her. Last edited by evuht; 25-05-2008 at 17:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Martinair er så vidt jeg vet et datterselskap til KLM. Jeg har ikke fløyet med de, men ville overhodet ikke hatt frykt for å gjøre det.
IMM |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Velkommen til forumet. Vet ikke så mye om selskapet, men foreldrene mine fløy Martinair fra AMS til MIA i 2006 og var meget skuffet. 763'en var ekstremt slitt som de sa det. Ellers ta en titt her for omtaler: http://www.airlinequality.com/Forum/martinair.htm Angående sikkerhet tror jeg ikke du har noe å frykte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er like ille eller bra som KLM. Jeg fløy AMS-MCO med Martinair, helt OK, dog noen år siden.
Mange onwards fra OSL med MP. Tror ikke det er noe verre enn BLX eller lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
En minusside ved Martinair er vel at interiøret i 767'erne er relativt modent for modernisering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
BLX's 767 er vel samme greia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Takk for god respons. Interiør og mangel på underholdning kommer i andre rekke, men det er sikkerheten som er viktig for min del. Nemlig det jeg stusser litt over; at de fortsatt bruker fly fra 80 tallet.
Men men, regner med at det er gamle travere som ikke har tenkt til å gå noe sted med det første, så jeg får hive innpå et par kalde og la det stå til på melkeruta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
MP's B767 er mer komfortabel enn BLX's, iallefall i bredden. MP har standard seating i bredden med 2 + 3 + 2. Altså slik ruteflyene er konfigurert. MP har 274 seter ombord, 110 i Comfort Class og 164 i Economy Class, altså en stor Comfort Class ombord.
http://www.martinair.com/nl_en/image...tcm11-2720.pdf Servicen ombord: http://www.martinair.com/nl_en/servi...ses/index.aspx God tur!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Eldgamle?
Martinair sine 767 er alle bygget fra 1989-1993. Det er da ingen alder for et fly. Interiøret kan kanskje trengew modernisering, men å være bekymret for sikkerheten på en 767 hos et europeisk selskap er bare tullete, det er ingen fare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ville ikke bekymret meg for sikkerheten noe mer enn ellers. SAS har også fly fra åtti-tallet (MD80)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
At flyet er bygget paa 80 tallet spiller svaert liten rolle for sikkerheten. MP har vel kjoept sine maskiner nye fra Boeing, og vedlikeholdet har vaert under KLM/MP kontroll hele tiden og begge er svaert anerkjennte for godt vedlikehold. De fleste selskaper har maskiner fra 80 tallet i daglig bruk....og 767-300ER leveres ennaa fabrikkny fra den lille flyfabrikken oppe gata her....
![]() |
#12 |
Browncoat
|
![]()
Fløy Martin Air fra AMS til VRA i juni/juli 06. Tror ikke du trenger å bekymre deg for å fly med dem, eneste er IFE "mangelen" ombord. Fikk utlevert en bærbar mediaspiller som man kunne se filmer på. Ellers så er det et greit selskap å fly med.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
og flere ulykker på baken. Så jeg ble litt usikker om jeg skal prøve å finne en annen reise ???
Kan iukke rigtig mindes en ulykke med Martinair. Om de har haft ulykker med dødelig udgang ,,,,så er det da vist mange år siden http://aviation-safety.net/database/...?id=19921221-0 Denne der den sidste ulykke med dødsfald Efter min mening er MP absolut et sikkert selskab som ethvert andet europæisk selskab Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt hjelp | newbie | Reiseforum | 3 | 26-11-2010 13:45 |
Litt hjelp | flyKSU | Flyforum | 0 | 08-01-2008 21:51 |
Litt hjelp her.. | mattizz | Flyforum | 2 | 05-02-2006 14:35 |
litt O/T trenger litt hjelp til nytt kamera | TigerBlack | Flyforum | 4 | 22-02-2005 23:31 |