Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-12-2014, 11:36   #1
Are G
EBD

Default KVS vs Expertflyer

Jeg har googlet og søkt og blir ikke helt klok.
Lurer på å investere i KVS eller expertflyer men ser ikke helt hvilken som er best, så tar gjerne noen tips fra noen med-forumister

I hovedsak vil det bli brukt til:
- Finne optimal rute til Alaska til sommeren. Har brukt ITA matrix en stund men lurer på om ikke en av disse to kan hjelpe med å ytterligere finspisse søkene. Vet hvilkent fair-rule jeg skal bruke men kjenner ikke detaljene (biz ~15knok cph-anc), så vil få mest mulig ut av dette.
- Finne en spesielt godt priset guttetur i løpet av året (som gjerne gir masse poeng..)
- Finne den optimale award-reise til Mellom-Amerika med CT (sommer 16) - Ruten er riktignok relativt satt allerede, bare SVG-IAH har ledige seter
- Muligens en tur OSL-CAN til høsten, her også må opptjening maksimeres.
- Drømme litt..

Er spesielt interessert i å lære mer om TPM/MPM og gjerne YQ-slanking (selv om dette nok ikke kommer til å bli brukt særlig)..

Flyr så langt det går *A per i dag.
Are G is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2014, 11:44   #2
ILS2
ScanFlyer Gold

Default Re: KVS vs Expertflyer

Fabelaktig pris! Synd jeg skal til ANC i slutten av juni... Fikk dog blåst en companion ticket i Business, så kan ikke klage for mye.

Når det gjelder spørsmålene dine, kan jeg ikke hjelpe for mye, men det er begrenset med *A alternativer til ANC. Så vidt jeg vet er det Air Canada (ikke skikkelig Business eller US Domestic First) fra YVR, mens UA har direkte fra SFO, ORD, DEN, EWR og muligens en til.
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2014, 14:10   #3
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by Are G View Post
- Finne den optimale award-reise til Mellom-Amerika med CT (sommer 16) - Ruten er riktignok relativt satt allerede, bare SVG-IAH har ledige seter
Kan man bruke CT på beste tilgjengelighet-bonusbilletter? Husk det at de vanlige bonusbillettene mellom SVG og IAH som nå ligger ute kun er der med flere bonusbilletter-kampanjen SAS har, og at det vanligvis ikke er bonusbilletter tilgjengelige der.

For alt av bonusreiser syntes jeg KVS er best til å lage rute, men at verktøyene i kombinasjon fungerer best (f.eks. 10 dager for avreise og jeg ser 7/8 F-seter ledig, da setter jeg opp e-postvarsling i Expertflyer samtidig som at jeg bruker KVS til ellers å undersøke de forskjellige rutene).

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2014, 16:25   #4
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Fabelaktig pris! Synd jeg skal til ANC i slutten av juni... Fikk dog blåst en companion ticket i Business, så kan ikke klage for mye.

Når det gjelder spørsmålene dine, kan jeg ikke hjelpe for mye, men det er begrenset med *A alternativer til ANC. Så vidt jeg vet er det Air Canada (ikke skikkelig Business eller US Domestic First) fra YVR, mens UA har direkte fra SFO, ORD, DEN, EWR og muligens en til.
Alternativene er forsåvidt greie, det jeg nå prøver er å finne den strategisk beste (og lengste/mest komfortable) ruten.
Er kun United som gir 200% i biz, men er litt usikker på hvorvidt de vil gjøre det om 6 mnd, og samtidig friter det med Air Canada 787 fra CPH samt LH A380 fra SFO.
Prisen er det i alle fall ingenting å si på Håper bare den holder seg til vi har fått avklart tidspunkt for avreise....
Old 30-12-2014, 16:28   #5
Are G
EBD

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
Kan man bruke CT på beste tilgjengelighet-bonusbilletter? Husk det at de vanlige bonusbillettene mellom SVG og IAH som nå ligger ute kun er der med flere bonusbilletter-kampanjen SAS har, og at det vanligvis ikke er bonusbilletter tilgjengelige der.

For alt av bonusreiser syntes jeg KVS er best til å lage rute, men at verktøyene i kombinasjon fungerer best (f.eks. 10 dager for avreise og jeg ser 7/8 F-seter ledig, da setter jeg opp e-postvarsling i Expertflyer samtidig som at jeg bruker KVS til ellers å undersøke de forskjellige rutene).
Man kan ikke bruke CT på det nei, men jeg satser på at det slippes billetter på SVG-IAH engang i fremtiden når ruten er bedre etablert om 18 mnd, så er det bare et hopp med United fra IAH til vi er fremme...
Må være tøft å fly i business-only og SK har jo svært gunstige kostnader ved uttak av bonusbilletter

Tilbake til topic så tror jeg at jeg kommer til å investere i en korttidslisens på KVS for å teste det litt mer og se hvordan det er, med mindre noen kan overbevise meg om at expertflyer er bedre til mitt bruk..
Reply

Posting Rules