![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Dagens rykte på A.net ?
According to a report from a Japanese travel press, SAS is planning to open 3 weekly Stockholm - Tokyo service, after it has announced to start seasonal Tokyo - Bergen service. Stockholm - Tokyo flight is likely to be launched in Summer 2009. UPDATE SAS is actually planning to fly "Summer only" Stockholm - Tokyo in 2009 not 2008. The airline says it also sees lesser business traffic in summer. The additional leisure traffic in summer is the reason behind the launch of Tokyo - Bergen. SAS stressed Japan is one of its most important market and would like to expand service. It is unable to do so due to slot issues. Index SAS, Star Alliance http://www.airliners.net/discussions....main/3895197/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Jeg fant iallefall 2 feil der. SAS og "expand" i samme setning
![]()
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]()
Å hvor skal det kuttes nå?
Det er jo allerede varslet reduksjoner til SEA og PEK pga. Dehli og San Fransisco... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
SEA blir vel kun vinterrute skal du se.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]()
hva med Osaka?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
denne håper jeg virkelig at kommer. Svenskene har ventet lenge på denne!
Igjen viser det jo seg at SAS sin "en hub" strategi vokser seg sterkere ![]()
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
ja ja... Intercont tråder blir det nok aldri slutt på... Men det at SAS nærmer seg en ny slot på NRT er vel noe vi alle vet. Dersom det ikke er god nok grunn til å ringe Toulouse, blir det nok aldri noen nye fly...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Problemet er at om du ringer Tolouse nå så blir det vel neppe fly i 2009 likevel?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Bedre enn å ringe Boeing. Der får de ikke noe fly før i 2016
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Nå har det vært så mye rykter angående SAS IC i det siste: OSL-EWR, OSL-BKK, CPH-SFO, og nå ARN-NRT. Og ikke ett eneste nytt IC fly er anskaffet ?!?! Så hvis noen av disse rutene skal åpnes, må vel snart SAS begynne å legge ned noen av de andre??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det er ikke mye offensive tanker i SAS IC om dagen. Problemet med å åpne en slik rute er at de andre rutene marginaliseres med å måtte kuttes i. Og bizpaxen ønsker seg jo gjerne en daglig rute dersom de skal bruke den og da er ikke en haug med "2-3 ggr i uka"-ruter det helt store.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Jeg er tildels enig i at det er synd om SAS ikke snart får seg en 2-3 nye A340 eller 330 for en utvidelse av sitt langrutenettverk...MEN, det er jo nesten søtt å se alt skryt av AY som satser så mye på langrutene , men de har jo færre fly, men mange flere destinasjoner som de flyr bare noen dager i uka..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() Quote:
Men i motsetning til SAS, som ikke vet hva de vil, så er dette planen til Finnair: 2009–2012 Asian traffic will grow at an annualrate of 20 per cent. One or two new long-haul destinations willbe opened each year and flight frequencies increased to existing destinations. In long-haul fleet there are at least 13 Airbus A330 and A340 aircraft.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Tror vi kan skyte en hvit pil etter nye fly på SAS IC med det første. I forbindelse med de pågående K-avtaleforandringene med pilotforeningene, så har man fra IC sentralt sendt ut brev til alle piloter. Det hevdes at man er enige på samtlige punkter, flere underavtaler (bl. a. tjenestegjøringsavtaler for IC-piloter) er klare til signering, men, og her ligger problemet, pilotene vil ikke signere på noen avtale som helst før ALT er avtalt. Anders Ehrling (SAS SE) vil ansette piloter i SAS SE på egen hånd, etter egne avtaler, og til helt andre vilkår enn de som gjelder idag. Han vil ansette baltere og andre til å fly store deler av Sverigetrafikken. En pilotforening som går med på noe sånt, begår selvmord. SAS IC svarer med at det nye, 12. flyet til IC, blir ikke anskaffet før P-for har gått med på Ehrlings krav.
Jeg har nevnt det før, og nevner det igjen, alle de nye rutene som SAS snakker om er egentlig bare et spill for galleriet. De blir ikke noe av og det ender med at SAS og IC bruker pilotenes manglende vilje som argument til å kansellere disse rutene. Ruter med bare to-tre frekvenser i uken vil gi et utall nye stopp over 24 timer for besetningene, og det er ikke det man søker etter i dagens situasjon hvor 24-timers stopp sees på som det eneste forsvarlige i dagens økonomi.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vurderer SAS flyplassbytte i Tokyo? NRT / HND | LNv22 | Småprat | 5 | 17-01-2018 16:50 |
Oppgradert SAS-maskin til NRT 10/12? | missflyfly | Register- og ATC-Forum | 1 | 25-11-2015 10:52 |
Emirates "start up" tillbud 2013/2014 från ARN | L-1011 | Reiseforum | 18 | 29-11-2013 01:10 |
It is raining (not) in Tokyo. ARN-GOT-FRA-NRT-FRA-CPH-ARN med SK och LH i C | Savipix | TripReports | 25 | 16-06-2013 22:51 |
Tilbakeblikk: SAS to start service to London-Stansted | FlightDeck | Flyforum | 6 | 01-02-2008 15:06 |