![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Jo den er god nok - Sterling bliver ved med at overraske. Men lad nu se om der bliver noget af dette når det kommer til stykket.
Michael T. Hansen (Kommerciel Direktør i Sterling) udtaler følgende til jan/feb udgaven af Travel People: Sterling har ikke nogen egen lounge i transithallen, men efter hvad Michael T. Hansen oplyser, overvejer selskabet at købe sig til lounge-adgang for businesspassagererne. Det kan man gøre i stort set alle lufthavne – også i København. ’Vi arbejder som heste for at gøre vort produkt attraktivt for forretningsmanden,’ fortæller Michael, der finder, at der nok er tale om en lang og drøj kamp – men ikke en uovervindelig sådan! Som en særlig overraskelse til markedet arbejder Michael og hans medarbejdere med en plan om at introducere 1. klasses sæder helt foran i de fly, der trafikerer business-ruterne. Sterling’s flåde tæller 25 fly i tre forskellige versioner – 737-500, 737-700 henholdsvis 737-800 – og det gælder om at finde ud af, hvilke fly der skal have store sæder, og hvilke der skal bevare den nuværende konfiguration til leisure-trafik. 12 sæder på Business Class betyder, at 24 ’almindelige’ sæder må fjernes. Netto er der altså tale om en reduktion på 12 sæder i maskinen, og for at få regnestykket til at gå op, skal ’business-passageren’ helt nøjagtigt betale dobbelt så meget for billetten som de passagerer, der rejser på almindelig billet. ’Vi regner – og vi tænker,’ siger Michael. ’Vi gør alt for at nå frem til et forbedret flexprodukt.’ Han forudser en afgørelse inden sommeren.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Det er jo et godt spørgsmål...
Desuden overvejer Sterling også gennemgående billetter (som det også tidligere har været fremme): Sideordnet med omlægningen til kortere ruter i stedet for de noget længere til Middelhavs-landene overvejer Michael, om Sterling skal blive medlem af IATA, som Maersk Air var det: ’Slår business-trafikken an, som vi regner med, er det overvejende sandsynligt, at vi tilslutter os IATA,’ oplyser Michael. ’Det gør vi i så fald for at kunne have through-check-in for de af vore passagerer, derskal flyve videre ud af London, Amsterdam, Paris og Bruxelles. Og det gælder naturligvis også through-check-in af bagagen, så vore kunder kan have status af transit-passagerer i stedet for at være transfer-pasagerer.’ På business-ruterne udgør mængden af passagerer med flex-billet (Sterling’s betegnelse for businessbillet) omkring 20 pct.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Å hjelpes, det skal virkelig ingen ende ta... Jeg er tom for ord...
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
I det selskapet skal alt prøves, tydeligvis. Men det hjelper ikke å sette i gang masse endringsprosesser når selv ikke det mest grunnleggende er på plass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Tydelig at NB nå forstår at de må gjøre noen grep for å øke inntjeningen sin og legge om driften. Om dette er det riktige grep vil tiden vise. Uansett, de kan ikke fortsette slik de gjør i dag, selskapet tjener ikke penger.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Der arbejdes tydelig vis "tilbage" mod det gamle Maersk Air setup
![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Herlig. Dette er ihvertfall en bedre ide enn å åpne flere håpløse ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Helt klart. Her kunne jo NB være først ute med business class av de klassiske LCC'ene. Men da må man finne et godt konsept og gjøre det skikkelig.
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Tror ikke det er noen stor fare for det..
![]() Jeg synes dog det høres attraktivt ut med 2+2 og bra servering til en fornuftig pris. Hadde jo tatt det ti ganger før Norwegian som visstnok har en del forretningsreisende fordi de er så billig. Hadde det kostet 2000 t/r CPH mot SAS som krever opptil dobbelt så mye for Ekstra, uten lounge tilgang og 3+3, hadde nok flere firma godtatt en slik mellom løsning dersom billettene er fleksible. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
Sterling skriver på deres hjemmeside at de har haft
5.3 Mill. pax i 2006. Dette er en fordobling ift. 2005, kan dette virkelig passe ?? http://www.sterling.dk/da/facts_about_sterling
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,425
|
![]()
Sterling kjoepte Maersk i 2005 ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: BLL South
Posts: 1,937
|
![]()
JA det ved jeg, men det lyder stadig voldsomt
Edit: Og kun 2 mill. stammer fra CPH http://www.cph.dk/CPH/DK/OmCPH/Trafi...rsigt/2006.htm
__________________
Well opinions are like assholes, everybody has one ! (Dirty Harry). Last edited by Jan; 13-02-2008 at 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2004
Posts: 102
|
![]()
Nu hvor vi er ved Sterling, så er næste fly snart klar til levering:
http://www.skyliner-aviation.de/view...aa23f07d564865 _______________________________ http://www.aviation-photography.dk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]() Quote:
var det ikke sterling.eu for noen uker siden ??? men spennende tanker om en c-class |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2004
Posts: 102
|
![]() Quote:
De nye Sterling fly + de gamle Maersk/Sterling maskiner bliver malet med Sterling.com titler på siden og halen: http://www.airliners.net/photo/Sterl...7L9/1326639/L/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,988
|
![]()
Håper den gule NB maskinen blir malt snart. Så den senest idag og det er definitivt ikke noe vakkert syn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
|
![]()
Ja gult er definitivt ikke "kuult" på fly, verken den grusomme HLZ-liveryen
eller TUI sin grusomme spy-gule.. grøss og gru!
__________________
Mvh: Blackhawk If it's a BOEING??, I'm NOT going!!... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) | ILS2 | TripReports | 20 | 27-05-2013 23:02 |
Lufthansa vil "tvinge" Cimber Sterling til å innføre Business Class | FlightDeck | Småprat | 16 | 17-02-2012 17:24 |
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 2 | 27-11-2009 15:12 |
LH All business class | PSC TOS | TripReports | 17 | 20-06-2008 00:57 |
Lufthansa Business Class vs Thai Royal Silk Class - synspunkter? | kristian | Flyforum | 2 | 06-04-2008 21:28 |