![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
I følge Skyscanner.net skal Lufthansa og TUI Group være i samtaler om å skape en ny europeisk LCC som skal ha 30 millioner årlige passasjerer. I følge nettstedet skal planen innebære at TUI slås sammen med germanwings og Eurowings. TUI og LH får 40% hver i det nye selskapet, mens germanwings får de siste 20%
http://news.skyscanner.net/articles/...le-merger.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,562
|
![]()
... sikker paa at jubelen staar i taket i HQ hos Air Berlin .... (ja, dette var sarkasme)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Nei, det var nok ikke dét de ønsket seg der i gården. TUI ser at de mister pax til LCC'ene fra sine tradisjonelle IT-charters, så de må gjøre nye grep. De har jo forsøkt seg litt med Thomsonfly.com, men je tror et helt nytt fokus er nødvendig. Å samle en del av den haugen med lokale flyselskaper TUI har rundt omkring i Europa under samme organisasjon kunne jo være en smart løsning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Fingrene krysset for at ett bedre livery kommer. Lyst blå, gul, grønn basisfarge med skarp rød skrift og logo er noe av det styggeste en har malt på fly i Europa!
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Når store og etablerte selskaper som Lufthansa starter LCC, lover det aldri bra...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Postet en tråd om det samme temaet her forleden, men det gikk tydeligvis folk hus forbi...
http://forum.flyprat.no/showthread.p...&highlight=tui |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Tja, FlightDeck, det er ikke sikkert det ikke går bra - om "dinosauren" holder litt avstand. In-house "LCC" a'la CALite, Song, Snowflake (eller var det snowflake?), Tango etc har ikke blitt noen suksess, men om man starter helt fra bunn og/eller klarer å holde en armlengdes avstand til morselskapet kan det gå veien - se bare på BAs GO (før de ble spist av easyJet), QANTAS' JetStar, SIAs Tiger og LHs germanwings...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,924
|
![]()
...og Air France's planer med KLM
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Hmm, dette må godkjennes ev Kommisjonen først, tenker de stiller noen spørsmålstegn.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa og Etihad vurderer å slå seg sammen | RIBRO | Flyforum | 4 | 17-01-2017 13:23 |
Lufthansa vurderer en IC LCC variant mot Asia og midtøsten | sail4fun | Flyforum | 8 | 03-04-2013 06:59 |
ANA og AirAsia starter LCC sammen i Japan | Someone | Flyforum | 0 | 21-07-2011 18:29 |
"Vi starter vårt eget LCC for å konkurrere med de nye LCC'ene" | CK | Flyforum | 6 | 02-11-2006 18:18 |
TUI investerer i marokansk LCC | CK | Flyforum | 0 | 23-11-2005 07:45 |