![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Jan 2008
Posts: 15
|
![]()
Nu her hvor alle 07-passagertallene kommer ind fra div. lufthavne, undrer det mig, at CPH ikke vækster mere end 2,5 % - lufthavnen har jo umiddelbart suveræne forudsætninger for en væsentlig større vækst.
Hvis CPH ikke snart kommer ud af starthullerne, vil Gardermoen indenfor en kort årrække være Skandinaviens største lufthavn (målt på antallet af passagerer). Gardermoen vækster tæt på 10% p.a. - næsten 4 gange så meget som CPH (og har samtidig store udbygningsplaner). Samtidig spøger en ny storlufthavn i Berlin (2011), Finnair brager frem og udbygger Vantaas interkontinentale rutenet konstant. Der er paradoksalt og tankevækkende, at CPH, med Øresundsregionens generelle boom, vækst, velstand, integration, indbyggertal på 3,6 millioner mennesker og kun én reel, international lufthavn med helt unik supportinfrastruktur og beliggenhed, ikke oplever en vækst på mere end 2,5 %. Jeg kunne godt tænke mig at høre forummets bud på, hvad der er galt?!? For det kan ikke "kun" skyldes div. strejker, SAS-problemer etc. Det synes efterhånden evident, at der er tale om nogle mere strukturelle forhold - men hvad? |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ice pilot er ikke mere | sk931 | Småprat | 2 | 09-05-2012 15:44 |
Fare rules: End-on-end permitted - Hva betyr det? | ILS2 | Reiseforum | 1 | 14-02-2012 12:04 |
Fly landede med en pax mere end det tog af med! | Guest | Flyforum | 0 | 02-01-2006 12:46 |
Ikke mere støy med ny terminal på Gardermoen | The Ticketor | Flyforum | 1 | 21-12-2004 14:55 |