![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei!
Er det noen her som kan fortelle meg hvilke selskaper som flyr mellom følgende byer (Gjerne lavpris-selskaper, det er jo flusst med de i Asia for tiden, må ha så billige billetter som mulig). Vet bare ikke helt hvor jeg finner hvilke selskaper som flyr hvor, og hvordan jeg finner de billigste billettene. På for eks Supersaver.no, ligger bare de store selskapene inne, og ikke lokale lavprisselskap, så vidt jeg kan se. Beijing - Shenzhen Hong Kong - Singapore Singapore - Kuala Lumpur Kuala Lumpur - Bangkok På forhånd takk, hvis noen gidder å hjelpe meg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dispatcher
|
![]()
Her er en link.. De hjelper deg med det aller billigste og letteste
![]() ![]() http://www.asiaonline.no/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
www.airasia.com (flyr macau-kuala lumpur/singapore-kuala lumpur/bangkok-kuala lumpur)
www.jetstar.com (hong kong-singapore) www.tigerairways.com (kulal lumpur-singapore/singapore-macau) kina (greit å kunne kinesisk!): www.ce-air.com www.flychinasouthern.com www.hnair.com shenzhenair.com www.airchina.com.cn ellers: sjekk også www.thaiair.com www.singaporeair.com www.malaysiaairlines.com gå inn på det landet du reiser ut fra, de har en del kampanjer og kan være ganske billige ellers og til slutt så hjelper vel også www.wideroe.no til en viss grad.
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” Last edited by Superhai; 20-01-2008 at 16:27. Reason: spelling mistake |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sånn generelt, hvis man skal finne ut hvilke selskaper som flyr hvor, er det lurt å finne hjemmesiden til de aktuelle flyplassene. Der står det som regel hvilke selskaper som flyr til og fra denne flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for svar! Har funnet ganske billige billetter med Air Asia og JetStar Airways, får billetter til drøye hundrelappen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sjekk at de prisene du finner fram til også er gyldige for utenlandske statsborgere. I bl.a. India hadde jeg ikke anledning til å benytte de laveste prisene. Hva som faktisk hadde skjedd om jeg hadde prøvd, vet jeg ikke noe om. Det kan jo godt hende det ikke hadde ført til noen problemer, men det er det kanskje andre som vet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, vet at i mange av de mer fattige landene (blant annet India) i Asia er det vanlig at turister må betale litt mer enn de lokale, men jeg tror ikke dette gjelder de godt utviklede landene som Hong Kong og Singapore, så tror det skal være greit. Men selvf verdt å undersøke ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
En annen ting;
Vi flyr OSL-PEK på utreise, og hjemreisen er BKK-OSL Dessverre ser det ut som at disse to flybillettene kommer på over 5000kr hver vei (henholdsvis Brussels Airlines + Hainan på utreise og Finnair hjem), noe som er ganske kjipt, siden jeg ser at mange selskaper ofte reklamerer med T/R priser på rundt 6000kr til slike destinasjoner. Er det virkelig ikke mulig å oppdrive noe billigere billetter? Dumt at enveisbillett koster nesten like mye som t/r, men dette er ikke så aktuelt for oss da vi avslutter et annet sted enn vi starter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Tillattes ikke "open jaw" på de fleste billetter til Asia?
Jeg finner ihvertfall OSL-PEK BKK-OSL med utreise 16. mars og retur 30. mars fra ca 8.000 kr med SAS og Lufthansa hos wideroe.no og enda litt billigere med Aeroflot. Framgangsmåte for å finne aktuelle datoer, gjenta for alle aktuelle flyselskap:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk. Sjekket wideroe.no, og der finner jeg slike billetter med SAS og Lufthansa til rundt 9000,- fram og tilbake, så det ble jo bittelitt billigere da. Har prøvd å lete på de forskjellige flyselskapene sine sider, men synes ikke det var så lett å skjønne hvordan jeg går frem, uoversiktlige sider, hos Finnair fant jeg det heller ikke
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Da bruker man telefonen og ringer en reisekonsulent i et reisebyrå eller til bookingen i et flyselskap. Det er ikke alltid sånn at det som ikke finnes på nettet ikke finnes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, ordner det selv, trenger ikke hjelp, fant billige nok billetter, så det ble årnings. Selv om systemene på Finnair sine sider er vrange. SK og LH hadde greie priser. Så da er det i boks
Last edited by Fry; 24-01-2008 at 19:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trenger Info... | Airbus 330 | Flyforum | 12 | 26-12-2007 21:17 |
Trenger litt info om denne | G-COLE | Flyforum | 4 | 22-05-2005 12:18 |
Trenger info ! | G-COLE | Flyforum | 5 | 13-04-2005 08:44 |
Trenger info | Jens W | Flyforum | 5 | 10-03-2005 12:47 |
litt O/T trenger litt hjelp til nytt kamera | TigerBlack | Flyforum | 4 | 22-02-2005 23:31 |