![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Hva skjer på Kjevik nå, hører et passasjerfly skal ha returnert etter gnistregn ved takeoff? Noen som har info?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Romerike
Posts: 6,232
|
![]()
Fra fvn.no
Quote:
__________________
[SCHENGEN YTTERGRENSE] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2006
Posts: 992
|
![]()
Er nok samme sak ja, ser saken er oppdater nå og ikke så dramatisk som først meldt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2006
Posts: 589
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Jeg ble nettopp oppringt av en journalist som trengte hjelp til å finne ut litt om flyet. Registreringen er N711MJ. Han hadde oppfattet de to 1-tallene som I'er og fant derfor ingenting når han søkte!
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Tok en tur til Kjevik når jeg leste denne posten, og så flyet liggende på buken, før det ble heist opp på en lastebil og kjørt av banen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Posts: 101
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
N711MJ - Baron 58 som eies av OSM Shipping.
Blir vel egentlig spennende å finne ut av hva som førte til no-gear landing.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Bra nattbilde, Glenn!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Nå er det ikke rent sjeldent amerikanere buklander med små fly... NTSBs sider hadde i alle fall tidligere en oversikt over daglige hendelser i såkalte preliminary reports og der var det nermest daglig buklanding og andre ulykker av ulik størrelse hver dag. Ikke at dette nødvendigvis forteller noe om ulykken ved ENCN da men. Og JA; så har de også ganske så mange flere småfly i sitt N-register enn vi har Limanovembers i Norge
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 248
|
![]()
Ja, hvorfor er ikke dette flyet LN-registert. Det har da holdt til på Kjevik lenge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Synes og det er rart at dette flyet ikke er LN-registrert. Flyet har vært ett av oppussingsobjektene til den gamle Ugland-garansjen lenge. De har jo noen prosjekter på gang der inne ser det ut som.
Kan det ha noe med at OSM Shipping har noe amerikansk forbindelse og at forbindelsen står som "eier" av flyet?
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
|
![]()
Dette var veldig trist å se.
Forøvrig ser det ut som at flyet er ganske helt, og det var heller ingen personskader, så de viktigste elementene er på plass. Jeg har jo også flydd dette flyet, se f. eks. her: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=114465 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: KRS
Posts: 911
|
![]()
Fant flyet her:
http://www.controller.com/listings/a...4DE0ABE81BA758 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]()
Er nok mest en juridisk grunn til det. Det er mulig piloten(e) som flyr maskinen kun har amerikanske flysertifikater, og dermed bare kan fly amerikanskregistrerte fly. Med amerikanske sertifikater kan man kun fly norskregistrerte fly i 1 år før man selv må skaffe seg europeiske sertifikater. Og det er nok billigere å holde et amerikansk fly luftdyktig (gebyrer, byråkrati etc), og det er også billigere og enklere å vedlikeholde amerikanske flysertifikater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva skjer med Fokker50 på ruta Kjevik-Bergen? | airGrimstad | Flyforum | 21 | 15-02-2010 12:59 |
Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå? | Utflyttet | TripReports | 120 | 18-07-2008 13:42 |
Hva skjer her ? | Lennart | Flyforum | 16 | 08-02-2006 08:50 |
Hva skjer...? | Concorde | Flyforum | 0 | 22-01-2006 10:40 |