![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Har lagt merke til på mange bilder at An-12 "stuper" inn når de skal lande, har den noe spesiell forsterkning på fwd gear dersom de gjør det samme som skjer på bildet her?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,284
|
![]()
Har sett flere bilder av disse maskinene som lander på nesehjulet, og minnes svakt å huske å ha lest et sted at det er en variant å bruke ved kraftig sidevind...mulig jeg husker feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,284
|
![]()
Mer nesehjulslanding, i noe større format...:
http://www.airliners.net/open.file/0954854/L/ Og nok en, men her har den vel vært i bakken én gang allerede: http://www.airliners.net/open.file/0786316/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
eller denne da?
http://www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,481
|
![]()
Imponerade! Dock ingenting jag vill prova i en C172
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Så er det ikke alltid man lander uten at høyderoret virker heller - og denne kom relativt helskinnet gjennom det sammenlignet med maurslukeren litt nærmere oss.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: ENAN
Posts: 1,323
|
![]()
Noen klarer det i 172 o.a. uten egentlig å prøve. Kalles "trillebårlanding".
![]()
__________________
Intet er som musikken fra en stor stjernemotor... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Iallefall ingen tvil om at pilotene må være ruset på ett eller annet,den så jo ut til å ha full kontroll i starten
![]()
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hvis jeg ikke er helt på jordet, var det også vanlig med nesehjulslanding for Boeing 377 Stratocruiser, og dermed også Super-Guppy'ene som Airbus brukte i mange år for å ferge flydeler mellom fabrikkene, før Belugaen ble bygget
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke mulig å bestille midgangsete hvis man er 2 og skal fly med Thomas Coock sin A321 | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 8 | 28-08-2015 00:01 |
Skal ikke tro alt man ser på Flightradar | GF1 | Småprat | 3 | 27-04-2015 21:47 |
Veileder: Hvordan går man frem når man skal redigere et RAW bilde | gilera | Bilder & foto | 18 | 23-02-2011 23:16 |
Modeller - Hvordan skal man begynne? | Twin Otter | Samlerhjørnet | 9 | 28-02-2010 06:46 |
Hvordan ikke lande et fly! | Utflyttet | Flyforum | 2 | 25-04-2008 00:18 |