![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg så på Nightly Business Report på PBS tirsdag kveld, og de meldte at det kunne bli streik/walkout i US Airways, blant personalet som er representert av CWA (Communications Workers of America). Bakgrunnen er at ledelsen i flyselskapet vil kvitte seg med personale som ikke har godkjent den nye arbeidskontrakten. I den nye kontrakten mister man sine pensjonsrettigheter, og US Airways får tilgang til cash som er satt av til pensjonsprogrammet.
Jeg fant ikke noe info på PBS.org, men denne websiden snakker om samme saken: bizjournals.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Sabena all over again...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kanskje likegreit å sette inn dødsstøtet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Vel vel, ser ut som US Airways nærmer seg Ch 7 med stormskritt. Kan skjønne at de ansatte er frustrert over situasjonen i US Airways, men en streik vil definitivt gjøre dem arbeidsledig.
En ting jeg lurer på, er det så å forstå at firmaer i USA skal sette opp pensjonsfond for sine ansatte? Virker veldig merkelig. I Norge er det jo staten som er hovedansvarlig for pensjon, men er jo alltids lurt å sette opp sin egen pensjons spareplan også.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I motsetning til i Norge så får du vel heller ikke dekket sykehusopphold av staten i USA? Ei heller er det vel lovpålagt med 5 ukers ferie? Mulighetenes land sier noen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar Airways starer Al Maha Airways i Saudi Arabia | The Ticketor | Flyforum | 5 | 30-04-2015 21:08 |
Til Thailand med Qatar Airways og Thai Airways | SNSK | TripReports | 54 | 25-04-2013 22:03 |
Streik eller ikke streik i Northwest | LN-AFG | Flyforum | 0 | 25-09-2006 00:55 |
South African Airways rammet av streik | TG923 | Flyforum | 0 | 24-07-2005 07:55 |