![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Les mer på boarding.no
Noen som vet hva som er gjort konkret i dette samarbeidet. Er det code-share, felles flåtepolitikk, innkjøp? Noe må de jo ha gjort som har gitt raske resultater... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Noe av forklaringen er nok som det står i teksten på boarding.no:
"Siden fusjonen mellom de to selskapene var et faktum i mai, ga de allerede den gang utrykk for at de to i felleskap kunne spare opptil 600 mio. euro, om året de kommende fem år ved felles billettsalg og samarbeid i administrasjonen. Det positive resultatet kommer ikke bare på innsparinger, de to selskapene har også opplevd en vekst i passasjertrafikken på 7,7 prosent i andre kvartal, hvor de også har økt kapasiteten med 6,5 prosent." Noe felles flybestillinger etc er vel ikke gjort ennå, men reduksjon i bla administrasjonen har sikkert gitt resultateter. Ved å samkjøre tidtabeller og codeshare har vel tilbudet blitt bedre for de reisende og mer atraktivt. Synes dessuten at KLM har blitt enda mer "aggressive" i annonsering i det norske markedet, noe de kanskje har vært andre plasser også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
gøy å lese at de gjør det bra......
en innsparing er vel også mye felles groundhandling..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
KLM har lenge holdt et bra nivå... Men jeg synes at Air France har blitt mer synlig og det trengte de... Bra!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
jeg tror en VESENTLIG grunn til at AF har gjort det bra lenge og KLM også gjør det bra er fraværet av lokale konkurrenter. Ved siden av AF er det INGEN større franske selskaper som kan ta opp konkurransen, det er ingen lokale LCC'er i Frankrike eller Nederland (selv om easyJet er til stede i begge markeder, dog med en liten mini hub i AMS og ORY), og begge selskapene er store på long-haul der de heller ikke har lokal konkurranse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]() Quote:
CK. Glöm inte att EZY har en "HUB" på CDG också. Dom är ganska framåt på AFs primärsträcka. PAR-NCE. Att dom var billigast den här gången gör att det blir med dom jag flyger på tisdag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 587
|
![]()
kan jo kanskje virke som om de antatt store kulturforskjellene disse selskapene i mellom kanskje kan la seg forene.....er jo store og sterke hvis de får dette her på skinner.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Et spørsmål når det gjelder long-haul fra Paris og Amsterdam: Er det slik at de andre selskapene som flyr langflygninger fra disse byene utelukkende er alliansepartnere med KLM og AF? Jan Y |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Nei! Det er da konkurranse ut av disse byene på langrutene. Star Alliance flyr da langt fra både AMS og CDG...det gjør vel også Oneworld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
joda, AF og KL er ikke helt enerådende, men de har begge to en helt annen posisjon i sine hjemmemarkeder enn f.eks. SK, LH, BA og tilogmed IB. AF og KL har jo tidligere konkurrert hardt om long-houl pax fra utemarkedene - som her i Skandinavia - en konkurranse som nå er vekk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
Men i Norge beholder de to sjefer...en fransk og en nederlandsk. Men i rekkene under blir det færre...NOT GOOD!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Merkelig med sjefer og nedskjæringer.... alltid plass til dem på toppen en eller annen plass i systemet. "Prosjektstillinger" dukker vanligvis opp overalt når det er nedskjæringer...for noen må jo se på omorganiseringen...evaluere den et.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
jy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,423
|
![]()
De ansatte sier det... Det er ikke tatt noen avgjørelse på norsk sjef for KLM/AF. Andre avdelinger slåes sammen og blir totalt færre mennesker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 157
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Icelandair gjør det bra 2Q fortjeneste +17% | LN-AFG | Flyforum | 2 | 01-08-2016 11:42 |
Noen som gjør det bra... | SK931 | Flyforum | 1 | 18-04-2006 19:57 |
Hvorfor Emirates gjør det så bra! | LN-AFG | Flyforum | 4 | 18-04-2005 11:37 |
Finnair gjør det bra til Asia | DY | Flyforum | 0 | 15-04-2005 11:15 |
SAS flybussen gjør det bra | jb1 | Flyforum | 5 | 07-04-2005 15:16 |