Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-10-2007, 14:34   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Dubai here we come...

Om drøye to uker er det klart for årets Dubai tur...og innkjøp av persiske tepper. Blir LH`s 747 Frankfurt-Dubai-Frankfurt...så får vi se hva det blir mellom Oslo og Frankfurt...

Nå skal vi booke jeep-safari. Gleder meg som en guttunge til å komme tilbake til Dubai - 3 år siden sist. Rapport følger...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-10-2007, 19:05   #2
petru26
evig optimist

petru26's Avatar

Default Re: Dubai here we come...

God tur, og ta masse bilder :-) Vi gleder oss alle til trip-rapport
Old 03-10-2007, 17:29   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Det blir Dune Drive i solnedgang og med servering av champis på persiske tepper i ørkenlandskapet. Middager er også booket inn på et par spektakulære steder - slik som bare finnes i Dubai.
Old 03-10-2007, 20:52   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club

Ørkenrally med 5-setere er festlig, men seansen etterpå med felles grilling og kamelspotting minner litt for mye om spansk grisefest. Noen som vet om noen tilbyr kun rally?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 04-10-2007, 05:52   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Vi skal ikke ha mat... kun drikke på et persisk teppe og gruppen er kun på 6 personer - så helt spansk grisefest blir det ikke! I utgangspunktet var det kun "Dune Drive" vi bestilte - men så slang vi på et teppe og litt drikke...
Old 10-10-2007, 15:22   #6
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Om du har leiebil og lyst til aa kjoere en times tid nordover langs kysten til Ras Al Khaimah (OMRK / RKT), kan jeg sikkert ordne med en liten omvisning paa flyplassen der. (tar 24 timer aa ordne sikkerhets klarering, og trenger kopi av pass i saafall).
Er for tiden lite trafikk og ikke saa mye spennende aa se, men er jo alltids noen flygende skraphauger parkert der (og en og annen som kommer og gaar).
Old 10-10-2007, 19:20   #7
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Fristende...men programmet vårt er tettpakket de dagene vi er i Dubai. Skal alikevel høre med en kollega som nok kan la seg overtale...
Old 17-10-2007, 22:39   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Passet ikke så veldig bra med middag ute kvelden før avreise... Nå skal koffertene pakkes (vel den ene skal være tom i påvente av et persisk teppe på vei tilbake), skjorte strykes og sommerfuglene skal ta plass i magen...
Old 20-10-2007, 13:02   #9
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Originally posted by Chaos Controller

Om du har leiebil og lyst til aa kjoere en times tid nordover langs kysten til Ras Al Khaimah (OMRK / RKT), kan jeg sikkert ordne med en liten omvisning paa flyplassen der. (tar 24 timer aa ordne sikkerhets klarering, og trenger kopi av pass i saafall).
Er for tiden lite trafikk og ikke saa mye spennende aa se, men er jo alltids noen flygende skraphauger parkert der (og en og annen som kommer og gaar).
Hvor langt unna DOH er du?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2007, 10:52   #10
3tflyer
ScanFlyer Blue

Ser spennede ut. Har bestilt 1 uke i Dubai i påsken. Kjøring med 4 - hjulstrekker i ørkenen tror jeg står over. Kjører daglig Nissan X-trail på dårlige trønderske veier, og det bør holde! Men tenker å prøve ski-dubai! Hvor har du vært i påsken? På ski i Dubai!
3tflyer is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2007, 12:24   #11
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Hjemme igjen... Dubai er en helt utrolig destinasjon (by beskriver ikke Dubai). Det kommer fyldig rapport i løpet av uken - fra Lufthansa på et meget høyt nivå og en del opplevelser på bakken - i sanden og på restauranter.
Old 22-10-2007, 12:54   #12
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Venter i spenning. Drar selv den 20. feb med SK...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2007, 13:25   #13
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Ja, venter i spenning. Er skeptisk til Dubai. Er ikke dette et tullete liksomland?! :white At Lufthansa var bra stoler jeg imildertid på i utgangspunktet.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 24-10-2007, 06:16   #14
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally posted by ph-ndr

Quote:

Hvor langt unna DOH er du?

-A
Umm... en time med fly til Dubai tror jeg, og saa en times kjoering videre nordover, eventuelt ca 10-15 timers kjoering gjennom Saudi-Arabia og UAE.
Old 24-10-2007, 06:20   #15
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally posted by AirbusTero

Ja, venter i spenning. Er skeptisk til Dubai. Er ikke dette et tullete liksomland?! :white
Hva legger du i begrepet tullete liksomland? Er ikke noe land i det hele tatt, er en by og en av emiratene i et land som heter De Forrendede Arabiske Emirater (paa samme maate som at New York er en by og en delstat i USA.)
Old 24-10-2007, 16:39   #16
Utflyttet
Ute på tur

Quote:
Umm... en time med fly til Dubai tror jeg, og saa en times kjoering videre nordover, eventuelt ca 10-15 timers kjoering gjennom Saudi-Arabia og UAE.
Jeg skal igjennom DOH et par ganger i høst, men er bare stopover, så får bare være 24 timer, så da blir det ikke så lett.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2007, 08:23   #17
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Mens jeg venter på kollegaen min her i Stockholm kan jeg jo begynne på rapporten.

Vi startet på OSL for en uke siden og det var ingen kö på business innsjekk. Raskt igjennom sikkerhetskontrollen (der var de faktisk smilende og hyggelige!!!!)og rett på i Scandinavian Lounge. Kaffe, mat og en tysk hvitvin satte oss i stemning för Lufthansas 737 tok oss på tid til Frankfurt. Business har midtsete fritt - veldig bra!!! Knallbra mat - scampi og asparges med tysk skinke. Sprudlende dråper både för, under og etter måltidet.

Med litt over en time i transfer var det egentlig bare å begi seg til gate`n hvor vår 747-400 stod og ventet på oss. Smekkfull maskin og pushback noen minuter sent på grunn av en lampe som viste at en av dörene ikke var lukket - men hva gjör vel det når man siter godt rett bak förste dör med ende flere sprudlende dråper i glasset.

Tak-off og så var det i gang med serveringen. Veldig god mat - cesar salat til forrett, gulasj (nam nam) til hovedrett, oster og flere desserter. Med tysk hvitvin, chilensk rödvin og calvados gikk plutselig halve flyturen unna...

Landing på rute og rett i "fast track" i immigration - en kjempefordel - for ökonomipax`n stod i over en time...

Dubai er en utrolig destinasjon...og varm!!! Billig er det også. De beste restaurantene ligger i de forskjellige 4 og 5 stjerners hotellene.

Dag 2 dro vi på jeep-safari og vi fikk også med oss to av flyvertinnene fra dagen för...de fikk et stopp de aldri glemmer! Vi veltet nemlig ned en sanddyne med jeep`en og ble stående fast i örkenen i flere timer...men med persiske tepper i bagasjerommet og kald öl og vin i kjöleboksen så klarte vi oss fint...

Flyturen hjem igjen har en umenneskelig avgangstid...01:50 er ingen dröm - da bör man faktisk drömme i sin egen seng! Med litt over 80 kilo i bagasjen var jeg spent på hva LH ville si - grensen på c-klasse er 30 kilo. Men det gikk smertefritt...

Boarding satrtet en time för avgang - buss ut til flyet og det stod parkert laaaangt unna terminalen som forresten var omringet av utrolige mange A330 og 777 fra Emirates.

Nye sprudlende dråper i glasset för take-off og så var det å legge seg helt flatt (HERLIG) rett etter tak-off. Ingen servering (heldigvis) för frokost rett för landing i Frankfurt. Hjemturen kan man ikke si mye om - den sov jeg bort.

Godt var det også å få sove på 737`n opp til Oslo - også her med midtsetet fritt.

Dubai anbefales - men kanskje ikke som en feriedestinasjon - snarere som et sted man reiser med en guttegjeng, venninnegjeng eller kollegaer i noen dager.

God tur!
Old 25-10-2007, 11:36   #18
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Takk for spennende og interessant rapport. Tipset om å ta med flyvertinner på aktiviteter er jo strålende Har vært litt skeptisk til Dubai som feriemål, og hadde vel også inntrykk av på forhånd at det er mer et sted å besøke noen dager for litt luksus og shopping enn et fantatisk ferieland. Nuvel, personlig står det ikke øverst på ønskelista mi, men vi får vel se om det blir en tur en gang.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2007, 12:58   #19
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Fin rapport, men jeg skulle jo ønske meg noen flere bilder og mer utfyllende menydetaljer!

Scandinavian Lounge? Har du fått gullkort nå, EB? Reiste du på bonusbillett eller betalte du for Biz billetten?

Kom du deg aldri innom Senator loungen i Frankfurt?

Hvis du har gullkort kan du jo øke bagasjekvoten med 20 kg til. Flyr du biz+EBG=50kg

Var litt overrasket over at LH ikke tilbød et måltid rett etter avgang fra Dubai! Betaler man for Biz burde man jo få det?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2007, 14:42   #20
litt-amatør
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally posted by Bizflyer

Var litt overrasket over at LH ikke tilbød et måltid rett etter avgang fra Dubai! Betaler man for Biz burde man jo få det?

BF
Takk for rapporten. Jeg også synes det var merkelig hvis ikke LH hadde et lite måltid å tilby før leggetid på vei hjem.
02.03.2025: OSL-AGP (DY)
05.03.2025: AGP-OSL (DY)
litt-amatør is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules