![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
ATR launches the -600 series... Flight International
Interessant at dette kommer like etter Q400 har gjennomgått store problemer. Kanskje noe for SAS å snuse på:exclamati
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Hva koster mest av å fikse fly eller å kjøpe helt nytt og utdanne flygere til ny typeutsjekk og alle andre tillempninger som måtte være påkrevet for å fly det nye flyet?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Det er ett godt spørsmål seilfly, men ta også med en veritabel mediestorm i Danmark mot Q400, og ett meget tynnslitt rykte blandt det flygende publikum i Danmark.
Skal bli spennede å se hvordan flyet blir mottatt av pax i Danmark når SAS setter flyene tilbake i drift. Jeg er personlig ikke motstander av Q400, har reist med flyet hos SK og WF. Jeg har derimot opplevd å sitte på enden av rullebanen på BGO i en WF Q400, og returnere til gate etter ett minutt med mx. At det var en rerouting fra SAS som nettopp hadde avsluttet en streik, men uten fly til å fly ruten, og at jeg mistet connection på vei til jobbintervju, er en annen historie ![]()
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Når det gjelder pålitelighet derimot...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,118
|
![]()
Hvordan er salget av ATR versus Q-serien? Synes å ha hørt at ATR selger bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Det denne derimot ikke forteller noe om er ulykker basert på hvor mange flygninger og dødsrater, og da blir den i beste fall noe upresis. Men ingen tvil om at ATR har rent PR-messig vært heldige med timingen. Og jeg skriver heldige fordi det var neppe forventet at Q400'ene skulle settes på bakken da de satt i gang prosjektet. ![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,151
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Location: Røyken
Posts: 121
|
![]()
Hei sann.
Tro ikke SAS bytter ut Q400 p.g.a problemene de har hatt med dem nå. Desuten er ikke RJ`ene alltid like lønnsomme på korte ruter, hvertfall ikke nå som fuel prisen er som den er. Avro`n er ikke i produksjon lenger, så det blir litt baklengs og bytte ut Q400 med den. Det er nok bare å finne løsningen på problemet, løse det, og opparbeide omdømmet til flytypen igjen. Folks kortidsminne er velsignet kort. Erik Geicke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ATR tilbyr ATR 42-600 STOL - Noe for Widerøe eller kortbaner? | Belarnion | Flyforum | 36 | 14-11-2024 17:00 |
Indigo bestiller 50 ATR-72-600 | Someone | Flyforum | 2 | 17-11-2017 12:11 |
Braathens Regional ATR 42-600 SE-MKA | AndersNilsson | Bilder & foto | 1 | 12-11-2015 18:07 |
ATR 72-600 accident idag! | SE-SAM | Samlerhjørnet | 0 | 04-02-2015 15:34 |
Lion Air bestiller 40 ATR-72-600 | Someone | Flyforum | 2 | 01-12-2014 11:50 |