![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei,
KLM begynner i desember med 5 ganger ukentlig til Muscat og jeg h¢rte rykter om DFW og PDX (alle nonstop fra AMS med A-330). Muscat har blitt offisiell men ikke DFW eller PDX. Har noen andre h¢rt om ryktene Dallas (Texas) og/eller Portland (Oregon)? Hilsen Beechdriver |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Brukte ikke AF laang tid på å etablere Portland, skal de dele på den , eller er jeg på jordet ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tror Portland vill be delt med AF (er en NW-hub med mye trafikkgrunnlag)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flyr AF på Portland????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Nei det gjør de ikke. Prøvde å booke og de kom opp med KL via AMS til SEA først.. Så videre derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Portland var tidligere en større hub for Delta (ex Western) med en del trans pacific flyvninger...men det har vel Delta kuttet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
LH flyr vel dit fra Frankfurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Portland har et ganske saa begrenset trafikkgrunnlag, selv om enkelte store firmaer (som NIKE) holder til der. LH har i lang tid mottatt stoette fra de lokale for aa opprettholde ruten. Jeg tror neppe at PDX staar saerlig hoeyt hos KLM da jeg ikke vil tro at de kan gjoere regning med samme stoetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
muscat er ikke non stop men one stop! rakk ikke i farten å finne ut hvor.....
DFW er jo spennende, inn i AA land Portland har jeg liten tro på. Spesielt med tanke på at KL/AF/NW dekker europa - YVR - SEA og SFO ganske så godt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Det eneste jeg kunne tenke var mer interessant AMS-PDX er Nikes hovedkvarter i Oregon og Nikes europeiske hovedkvarter like utenfor Amsterdam... men de vil neppe alene kunne forsvare oppstart av en slik rute. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Det er riktig som EB antyder at DL hadde en slags hub i PDX, men det var en mellomlanding fra Atlanta til Asia foer de kunne fly Nonstop ATL - Point in Asia.....
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Men i 2000 var det slutt: Delta Air Lines will drop direct flights between Portland, Ore, and Japan in face of low ridership and high operating costs; says problems with Immigration and Naturalization Service, which has been accused of detaining and deporting disproportionately large number of foreign travelers at Portland airport, was not economic factor; says airport's reputation in Asia played role in decision |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Ja det var STORE problemer med Customs og Immigration i PDX, og ja DL hadde 4 destinasjoner i Asia, men ikke en av dem startet i PDX, det allt gjennomgaaende kjerrer fra AATTTALNTTTA.....og de foret pax inn fra ATL, DFW og SLC.....DL begynnte vel aa trappe ned DFW paa samme tid, og de tenkete seg vel om i ca 20 sekunder naar muligheten til aa fly NONSTOP fra ATTTAAALLANTTA aapnet seg.....
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og hub`n i PDX ble arvet fra Western?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Nei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dag Viking:
Du har rett. PDX er ingen NW hub (selv om de har noen ruter fra PDX). Jeg mente Alaska Airlines/ Horizon Air som AF/KLM har frequent flyer samarbeid med. Men det er kun rykter. Lurer bare på om andre har hørt om dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ja, PDX er Alaska Airlines/Horizon sin neste største hub etter Seattle leste jeg en gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Riktig som MOW sier... Western hadde sine baser i Los Angeles, Salt Lake City og Denver (fløy faktisk til Gatwick fra Denver før Continental). Portland må ha vært Delta plass hele tiden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dallas DFW får sin 6. terminal | Someone | Flyforum | 0 | 21-05-2019 12:06 |
Air France med rute til Dallas | Someone | Flyforum | 0 | 13-09-2018 20:41 |
Icelandair med rute til Dallas | Someone | Flyforum | 1 | 14-09-2017 15:53 |
Til Muscat og Mumbai i div narrowbodies, hjem igjen i EY A380 F | knutfin | TripReports | 60 | 12-11-2016 18:17 |
KLM starter Salt Lake City, slutter på Dallas | Someone | Flyforum | 10 | 16-12-2015 20:52 |