Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-08-2007, 10:36   #1
MD90
ScanFlyer Blue
 
MD90's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 451
Default Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

http://www.takeoff.dk/news.cfm?choice=show_result_poll&QuestionID=21 8&nNewsWeekly=0&nNewsId=12615
MD90 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 10:38   #2
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Enda en grunn til å glede seg til jul...
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 19:56   #3
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,616
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Quote:
Originally posted by EB

Enda en grunn til å glede seg til jul...
Jeg gledere meg til jul jeg og , men det er ikke fordi MD flåten skal skiftes ut.
Siste 35 år så har DC-serien og MD serien vært det mest behagelige kort- og mellomdistansefly å reise med i jobb og på fritid.
2+3 seating er det de fleste foretrekker som reiser mye i jobbsammenheng.
Sete 2A, 3A og 4A vil bli dypt savnet på disse maskinene når den en gang trekkes ut av tjeneste i SAS.
Det er med fly som med Beatles og Rolling Stones , man foretrekker en av delene.
Jeg foretrekker McDonnellDouglas maskinene å reise med.

OJB is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 20:20   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Så enig så enig!!! Men nå har Boeing vunnet over komforten og lagt ned 717... Men selv om MD`n vil bli dypt savnet - så blir det spennende å se hva som kommer...
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 20:21   #5
Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Samme her. Hadde en flight på 1F på en MD87 forrige mnd. God benplass og minimalt med støy, bare den vanlige støyen av packs'n

Måtte de leve like lenge som 9'ern til NWA
__________________
Siden 01.01.2009
Dag Viking is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 20:54   #6
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Quote:
Originally posted by OJB

Det er med fly som med Beatles og Rolling Stones , man foretrekker en av delene.
Sikkert litt sær jeg da, liker både Beatles og Stones.. Og både McDD, Boeing og Airbus
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 21:02   #7
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Er det noe fly som har satt SAS på kartet,så må det være DC-9/MD-80.Tidligere fly som DC-4/6/7/8 og Caravelle har vært som pionerfly å regne."Bread and butter" er det Douglas Twins som har tjent inn.Men at det går mot slutten,er ingen tvil om.Til tross for noe høyere drivstoff forbruk,så er maskinene rimelige i drift,nedbetalt både to og tre ganger som de er.Det er støyrestriksjoner rundt omkring som er problemet i disse dager.De vil bli dypt savnet.Det er vel kun A330/340 i SAS-flåten som er like stille i fremre del av kabinen.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 22:32   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

MD 80 blir ogsaa savnet av undertegnede. Fremste delen av kabinen har uten konkurranse beste komfort i luften.

Vi faar se om SAS faktisk tar en avgjoerelse naa, de ombestemmer seg jo ofte naar det gjelder flykjoep...
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2007, 23:01   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,938
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Håper SAS kjøper denne nye Kinesiske "MD80 look a like" http://www.aerospace-technology.com/projects/arj21/
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2007, 06:04   #10
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Av dagens maskiner har vel Airbus de bredeste kabinene...
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2007, 07:51   #11
learjet
oversheriffmester

Global Moderator
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Et fantastisk flott fly som blir savnet. Sto på brua på gate 53 og kikket på et par MD som tok av på en våt rullebane i går. Et herlig syn.

Sendte en FlyNordic maskin til de sydlige breddegrader for noen dager siden, og reagerte på at de skulle ha ganske mye fuel. merkbart mer enn f.eks Sterling sine på tilsvarende flytid. Svaret kom ganske tørt fra kapteinen - Har du lagt merke til de høla bak på sidene, som vi kaller "fuel to noice converters" Og det går en del fuel for å lage all den lyden

S
learjet is offline   Reply With Quote
Old 17-08-2007, 08:04   #12
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Quote:
Originally posted by MountainDew

Håper SAS kjøper denne nye Kinesiske "MD80 look a like" http://www.aerospace-technology.com/projects/arj21/
Nå er vel ARJ21 litt liten for å erstatte MD80'ene, da er nok heller CRJ900/1000 en aktuell kandidat, om SK skulle gi seg på RJs. Nå vet man aldri med SAS, men det smarte ville vel vært å kjøpe A320'er eller 737NG nå, som et stop-gap, og vente på at gjengen i Seattle/Chicago og Toulouse/Hamburg kommer opp med noe helt nytt. Flere store selskaper rundt om i verden har til dels store mellom/kortdistanse-flåter som skal erstattes, og alternativene om dagen en A320-familien og 737NG, men jeg tror det vil komme ganske kraftige krav fra kundene om at det må tilbys en ny famile fra begge leverandører, der man henter fra 787 og A350, med økt bruk av kompositter, winglets og aller helst ny motorteknologi. Motorfabriukantene har børstet støvet av sine gamle propfan-tegninger som et svar på krav om laver fuelforbruk og mnidre utslipp. Propfan-motorer skal visstnok lage en enerverende lyd, men de slipper ut mye mindre co2 og annet skit enn vanlige turofans.
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Lufttrycket för högt för Jas sail4fun Flyforum 22 02-02-2012 07:38
Fornyelse Eurobonuskort. Hickok Reiseforum 22 27-02-2011 11:55
För långt namn för Ryanair sail4fun Flyforum 13 22-09-2008 23:43
Fornyelse av ATC i USA? The Ticketor Flyforum 0 21-08-2007 11:23
Da var BA i gang - fornyelse av de største fuglene LN-KGL Flyforum 4 17-10-2006 17:00


All times are GMT +2. The time now is 18:01.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.