![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Feb 2007
Posts: 15
|
![]()
Som omtalt i tråden om trafikudviklingen på CPH er det i dag annonceret at CPH vil ombygge C-pieren for 190 mio kr. Der er ingen tvivl om at det er påkrævet. Jeg var selv igennem forleden i forbindelse men en rejse med CO til EWR (ikke særligt anbefalelsesværdigt med 100% belæg og 31" pitch i deres 757!). Som den står nu er C-pieren noget rod. Jeg kan knapt gennemskue flowet med paskontrol for afgående og ankommende, sikkerhedskontrol for ankommende og en sluse for de afrejsende. Sikkerhedskontrol og sluse ser dog ikke ud til at berøre de passagerer der skal til non-schengen gates i finger D. Så spørgsmålet er om der er tre niveauer nu, schengen non-schengen og oversøisk? Er der nogen som ved noget om det?
Anyway, ser det desværre ud til ikke at være den store ombygning de igangsætter. Blot en separat etage for ankommende passagerer og en udvidelse af gate-lounges: http://www.cph.dk/CPH/DK/PRESSE/Nyhe...n+Finger+C.htm Jeg havde håbet at de ville starte forfra som de i sin tid gjorde da de ombyggede finger B og finger A. Som det står nu er den nye fingerrod i finger C et af de flotteste områder i CPH, mens resten af fingeren ligner en skurvogn parkeret en gang i 1970'erne. Jeg havde virkelig håbet at de ville forlænge den nye fingerrod parralelt med den gamle finger, så det gamle kunne rives ned. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
verdens rotete pirbygg ?
men heldigvis merker man ikke så mye når man er i bakkenivået... ![]()
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Klovn
Join Date: Jun 2007
Posts: 208
|
![]()
D-gates på c-fingeren er flexible, de brukes til både nonschengen og schengen etter behov... også C10(sch)/C26(non) er flexibel
![]()
__________________
___________________________ CPH: en flyplass for deg, et hjem for meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DHL starter CPH-BGO-SVG, CPH-KRS/AES og OSL-TRD | storg | Flyforum | 42 | 26-01-2023 10:55 |
SAS lancerer CPH-Bremen og CPH-Humberside + re-start av BKK | jefi99 | Flyforum | 13 | 24-03-2014 11:47 |
SK: OSL-BLL, CPH-BLL og økning på AAL-CPH og AAR-CPH | Dash | Flyforum | 35 | 23-02-2013 08:28 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
Air Seychelles moderniserer | Blubird | Flyforum | 5 | 10-12-2007 06:08 |