![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Jeg skal til Paris om to uker for å møte rypa fra NY som jeg nylig besøkte der. Trenger noen gode tips til en uforglemmelig date!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
eUROdISNEY??
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
God ide!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
McDonalds har et gratis Paris-kart hvor alle restaurantene er plottet inn. Hvorfor ikke forsøke å besøke alle i løpet av en helg?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En klassiker er vel en sightseeingbåttur på Seine, eller hva den heter. OK, ikke det mest originale...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er masse å gjøre i Paris, jeg har bodd der ett år, så jeg har et par tips. Selv om været kanskje ikke er av det beste kan det være ok å spasere ute i november/desember også. For romantiske spaserturer breddene langs Seinen anbefales, særlig på venstre bredd. Place des Vosges, heller ikke langt fra Bastille, kan også anbefales for spaserturer eller luncher. Hvor lenge skal dere være der? hvis du kun trenger tips for én kveld kan jeg anbefale middag på le Bofinger ved Bastille, erkeparisisk brasseri med god mat og trenger ikke koste så mye. Restauranter finnes det i hopetall, men unngå turistfellene ved St. Michel (spesielt Rue de la Harpe) og også på Champs Elysées, selv om du kan finne endel bra i sidegatene.
God rypejakt ![]()
![]() |
#7 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Skal bo på Waldorf Madeleine så det er sentralt nok til plassene du anbefaler tror jeg. Vi skal være sammen fra lørdag morgen sk561 til søndag kveld sk1566.
Har du noen stalltips for restauranter hvor de spiller spesiellt Edit Piaff? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lykke til.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hm, jeg vet ikke om restauranter hvor det synges masse Piaf, men du hører nok noe, hun er stor i Frankrike, særlig i sitt jubileumsår. Du kan jo prøve noen av de såkalte "Bal musettes" en restaurant hvor det spilles og synges, da gjerne typisk fransk musikk, hyggelig.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp | Concorde | Flyforum | 6 | 11-02-2008 12:44 |
Hjelp! | MartinL | Flyforum | 15 | 02-05-2006 21:21 |
Hjelp..... | MountainDew | Flyforum | 5 | 07-06-2005 00:32 |
HJELP!!! | EB | Flyforum | 12 | 03-05-2005 21:43 |