![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
SAS har økt salget av businessbilletter med mellom 15 og 20 prosent hittil i år, skriver Finansavisen.
Betalingsviljen for businessbilletter er større enn før, opplyser informasjonssjef Thomas Midteide i SAS Norge til avisen. - På enkelte avganger mellom Oslo og London har vi dratt gardinen så langt bak som mulig, for å få plass til alle businesspassasjerene, sier Midteide. Da er omkring 60 av setene i flyet fylt opp av reisende på forretningsklasse. Les også: Slik flyr du førsteklasse. Utsolgt - Vi har opplevd å være utsolgt for businessbilletter på enkelte destinasjoner i år, sier Midteide. Dermed har trenden snudd for SAS og andre flyselskaper. I forbindelse med oppblomstringen av lavprisselskaper og lavkonjunkturen i verdensøkonomien etter 2001, valgte mange å ta jobbreisen på økonomiklasse, ifølge Finansavisen. Lufthansa opplyste nylig at selskapet har økt salget på business- og førsteklasse fra Norge til Asia med 33 prosent i forhold til i fjor. Nordmenn vil ha luksus Da British Airways lanserte sin nye businessklasse i Norge i mai, sa selskapets kommersielle sjef for Skandinavia, Peter Rasmussen, til Aftenposten.no at det er norske reisende som etterspør flest liggeseter hos BA i Skandinavia. - Vi har hatt fantastisk fremgang i Norge på Club World, sa han. Club World er BAs businessklasse, som også stadig flere fritidsreisende ønsker å benytte.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Kjempebra!!! Slikt gir bedre økonomi for flyselskapene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,011
|
![]()
Bra. Forhåpentligvis begynner det allsidige fokuset på ekstrem-lavpris å gi seg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
og at det kommer noen langruter med flat beds til Osl.....
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Trodde du foretrakk sykkelseter jeg...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
hehe ikke naa. Du skulle bare visst hvor deilig det er aa ikke maaatte sykle i dag. Blir neppe liggeseter hjem med Norwegian, men man kan jo dromme om det neste gang:-)
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]()
Dette er jo bra for selskapene og ikke minst SAS som har slitt noe i motbakke en stund.
Effekten av LCC begynner å komme for fullt der de selskapene som fokuserer på full service styrker sitt produkt i steden for å prøve å ligne på LCC selskapene med dårlig resultat. Likevel må de full service selskapene ha sterkt fokus på kostnadskontroll fremover og videre effektivisere driften. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]() Quote:
Eivind |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,338
|
![]()
Da er det kanskje et smart trekk av SAS som nå har tre klasser hvorav to lasser gir mer penger inn i kassen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,568
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
En del av dette er vel ogsaa rabattert Business, saa det kan vel tyde paa at styringen av disse setene er vellykket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
Og ikke minst, dette er jo manna for flyselskapenes inntjening og lønnsomhet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Flott!
Da får man økt forskjell i pris og service. Og selskaper som SAS som til tider har hevdet at de er et lavprisselskap, kan faktisk si at de er et "fullprisselskap" og gi passasjerene vesentlig mer enn hva de får på en LCC. Det er sikkert marked for begge deler. Selv foretrekker jeg å betale lite for flybilletten, og heller bruke mer penger på reisemålet, eller å reise oftere. Det har vel både med betalingsvilje og betalingsevne å gjøre. Skulle jeg reist på business class til Barbados hadde jeg kunne tatt en tur hvert 3. år. Nå reiser jeg hvert år istede. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,432
|
![]()
Det er fullt mulig aa gjoere deals paa Business og foerste ogsaa .. jeg skal til Vegas i begynnelsen av september, og har et alternativ med airTran og Spirit som gir meg tur-retur pqaa F for omtrent $350. Det er hakket billigere enn tyrist paa DL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ikke for dyre hotell ved LHR med utsikt til flyplass/rullebane | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 7 | 27-11-2013 21:01 |
Er ikke bare SAS som oppgraderer sine seter! | Robbiedeluxe | Småprat | 3 | 01-11-2012 11:17 |
Nordmenn som skal ta ned bagasjen før flyet har stoppet ved gate | Concorde98 | Småprat | 34 | 04-01-2012 15:29 |
"Ikke alle flyplasser har en like ideell beliggenhet i forhold til reisemålet" | Falcon | Flyforum | 8 | 16-02-2010 17:56 |