![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Widerøe er vinneren med 3.14% kvinnelige flyvere:
http://e24.no/naeringsliv/article1800861.ece#AF |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Og hvordan kjønnsfordelingen er blandt cabinpersonalet sier artikkelen ingenting om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Det er ingen kvotering på menn eller kvinner verken i cockpit eller kabin. Først må man ta relevant utdannelse og skaffe seg erfaring ihht jobben man søker. Er det 90% søkere av ett kjønn, er det naturlig at 90% av det kjønnet blir ansatt, dersom alle er like kvalifiserte. Mange flyskoler har lenge brukt tidligere kvinnelige flygere i sine annonser for å poengtere at skolen er minst like egnet for kvinner som menn.
For å begynne på et så dyrt, omfattende og tildels økonomisk risikabelt utdanningsløp som flygerutdannelsen er, må man være veldig motivert, så nøkkelen til økt rekruttering uansett kjønn ligger i stor grad hos skolene og hos luftsportklubbene. Men også flyselskapenes organisasjon(er) bør ha en viss interesse i å skape tilstrekkelig interesse for det sivile flygeryrket nå som gjennomsnittsalderen i flere selskaper begynner å bli relativt høy.
__________________
Man small - why fall? Skies call - that's all! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Chicks in the cockpit... | LN-MOW | Småprat | 3 | 06-07-2013 11:40 |
Cockpit ID-X | LN-KEH | Flyforum | 10 | 30-11-2010 12:37 |
I Cockpit - DY652 | Toby91 | Bilder & foto | 11 | 02-11-2010 22:48 |
Cockpit | FlyboyKarsten | Samlerhjørnet | 4 | 16-09-2010 20:28 |
Giftgass i cockpit | TOS | Flyforum | 5 | 15-09-2009 09:45 |