![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Hvorfor har Icelandair-sjefen en modell av 7E7 i Icelandairfarger på skrivebordet sitt?
Er det noe Boeing sender ut til alle kundene? http://www.aftenposten.no/reise/article904996.ece
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
sikkert ikke alle, men til potensielle kunder hender det at flyfabrikkene lager modeller som en del av prospektet. På kontoret til WF-sjef Per Arne Watle står det et par modeller jeg skulle likt å ha kloa i - bl.a. en Dornier 328 og Embraer 145 (den utgaven med motorene plassert oppe vingene) i Widerøe-farger... Her på mitt kontor har jeg en Dash 8-300 i SAS Commuter-farger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Jeg har fått tak i en SAS DC4.. Kom over den i går helt tilfeldig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Når det ble slutt på 757 - så er vel 787 et bra alternativ for Icelandair. Pen blir den også i Icelandairs design!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 126
|
![]()
Hmm..
Icelandair har 757... Den modellen på bilde er da en 757? Er vel ikke så rart dem har modell av sine egne fly? Rune |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Synes det fortsatt ser ut som en 787...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,982
|
![]()
Det er en 7E7/787. Se på vingerøttene og vingeformen. Godt observert av LCH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
7e7 burde være perfekt for Icelandair. Dessuten kan vi jo håpe at vi får den ofte innom OSL og da.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 567
|
![]()
Godt sett ja. Tror heller ikke det der er noen 757. Spennende!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,782
|
![]()
Det er definitivt en 7E7, jeg vurderte også om det kunne være en 757 først, men forkastet den teorien ganske fort. For det første er snuten som allerede nevnt for spiss, dessuten er motorene helt forskjellige. Icelandair har RR RB.211 på sine 757, og heller ikke PW motorene på 757 ligner de som er på modellen.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Har Icelandair fått alle 757-300 som de bestilte...eller har de kuttet ordren i påvente av 787?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,621
|
![]()
Hmm ... lurer paa om ikke uskarphet og vinkel lurer dere ..
EB: Iceair skulle opprinnelig ta to (eller var det tre?) -300'er, men de kansellerte bestillingen like etter at den foerste var levert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Tror også det vare 3... Kan være en grunn til dette...787?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,621
|
![]()
Nei, det var oekonomiske/trafikale aarsaker ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]()
Icelandair bestillte 2 Boeing 757-300. Ikke 3
![]()
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,286
|
![]()
Hvorfor skriver noen her 787? Boeing har ikke sendt ut noen melding om at maskinen skal hete dét, så inntil videre heter den 7E7.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Ja for all del...grav hodet ned i sanden!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,621
|
![]()
Children, children .....
![]() Hva med 7E(ight)7 .. ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,430
|
![]()
Kall en spade for en spade og B717 for MD95...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ny flyquiz i aftenposten.no | DCHalvorsen | Flyforum | 21 | 30-09-2010 23:02 |
En skikkelig gla`historie i dagens Aftenposten | EB | Flyforum | 65 | 14-11-2008 18:01 |
Dagens SHOCKER fra Aftenposten.no: Norge krever fly som | CK | Flyforum | 3 | 23-07-2008 11:39 |
Sjekk aftenposten | PointMergeArrival | Flyforum | 3 | 28-04-2008 19:26 |
Les dagens Aftenposten | EB | Flyforum | 5 | 01-01-2007 02:05 |