![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forrige uke tilbrakte jeg 23 timer i luften. Det var forsåvidt nok, så deilig med en godværshelg her sør nå!
Da jeg var innom loungen på ARN på torsdag, viste personen foran meg et sort eurobonuskort til personalet. Dette har jeg ikke sett før. Har SAS gitt Pandion kortet et nytt design så det kommer i samme farge som Hon Circ kortet til LH? Før var Pandionkortet gullkort med en ørn på. Men de kan jo ha endret det for alt jeg vet. Regner med at noen her inne vet det. Fikk ikke sett kortet mer enn et glimt og så da at det var sort og hadde samme eurobonusdesign som de andre bare at det var på sort bakgrunn. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
|
![]()
Men å sammenligne det med Hon Circle er vel litt strekking av sannheten? Det har knapt nok noen direkte fordeler over vanlgi EBG,utover at du er lagt mer merke til i systemet?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Pandion medlem er ikke noget du bare kan blive, du skal inviteres af SAS.... Pandion oppebærer en lang række fordele, som EBG ikke har... Jeg vil tro at Pandion idag måske kan sammenlignes med produkt der i de gode gamle, gamle dage hed RVCC kort....Den gang var det noget de få havde, og der var stor respekt om dem. Hilsen Ole j |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() Du er i visshet en pedant du! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Husk jeg sammenlignet kun fargen, og gav meg ikke en gang ut på å diskutere innholdet i de to kortene. ![]() BF ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() Natta!! BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Escaping the blue box
|
![]()
Herremingud for en tosk jeg er... Jeg leste postene -nå har jeg vondt i hodet, og livet mitt er to minutter kortere....
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det var en eksklusiv klubb, nylig gikk man opp fra 900 til 1500 Pandions Pandion er ikke hva det en gang var. Hva får en Pandion? En pakke med aviser i loungen for å ta med seg, ingen crew ombord gjør noe som helst ekstra for Pandion, du ønskes ikke spesielt velkommen ombord etc. (vil vel påstå at United er flinkere til å vise 1K og Global Services medlemmer oppmerksomhet enn det SAS gjør for sine Pandion. Jeg blir ALLTID takket av flyvertinnene i F eller C for at jeg er en meget loyal kunde. Global Services er likt Pandion, kun for spesielt inviterte) Det som har verdi er at du som Pandion alltid er garantert plass ombord, dog gjelder jo selvsagt tidsfrister. Pandion var også garantert suite på SAS hotellene, det funker ca. like bra som at EBGs er garantert beste rom (f.eks. Business Class rom) ved innsjekk... ![]() Eurobonus inviterer til en rekke hyggelige events kun for Pandions og that's it. Det er meget lite som skiller EBP fra EBG. Hadde jeg skulle valgt mellom EBP og HON circle, hadde jeg selvsagt valgt HON. De som har besøkt F terminalen i FRA vet hva jeg snakker om.. minst 4 forskjellige Champagner, dagrom, bar, gratis lån av laptop, 3 retters middag etc etc etc etc. Og deretter å bli hentet og kjørt til flyet i en S klasse er rett og slett konge! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Helt enig med deg der Tommy!
Det er faktisk flaut hvor lite SAS gjør ekstra for sine Pandion medlemmer. Er det ikke ca 300 000 kr man må legge igjen i billetter hos SAS i året for å få Pandion som er tommelregelen? Hadde vært interessant å høre hva andre selskaper tilbyr sine kunder som har kort på aller høyeste nivå. Hva vet du om Global Services Tommy? Er det også sort kort? Hva skiller 1K og GS? Eg ventar i spaning!!! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ute på tur
|
![]()
Andre sleskap med slike nivåer som ikke er sånn direkte omtalt er vel BA sine som har et eget lite undernivå av gull som heter "Premier" som skal være ganske magisk. I dette programmet er det og ofte at man finner de som påvirker budsjetter og har tilgangen til pengene, ikke nødvendigvis noen som fly ofte.
LH har HON Circle, se over. SQ har PPS som er i prosessen til å bli ganske devaluert og ikke gir så veldig mye materialistiske goder, men som gir veldig god annerkjennelse innad i SQ i forhold til å få problemer løst. Som nevnt over så har man UGS hos United. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva får man? GS er garantert plass på alle UA avganger helt frem til avgang. De hiver folk av for at du skal få bli med. (ekstremt viktig fordel på et flyselskap som selger 87% av setene sine) På større flyplasser (a la ORD, LAX, SFO, IAD) er det egne innsjekkingsskranker for GS. Det er også dedikert personell på disse flyplassene som henter GS medlemmer ved transfer for å eskortere dem til loungene eller neste avgang. Det er også en dedikert GS telefontjeneste for booking/ombooking/problemer (1K har også det) Oppgraderinger med 500 milers bekreftes 120 timer før avgang (mot 100 timer for 1K, 72 timer for Premier Exec, 48 timer for Premier). Når det gjelder pre boarding er det ingen fordeler lengre, First, 1K og GS boarder nå samtidig. Alle bookinggebyrer og alle kredittkort årsavgifter er gratis (gjelder også 1K). Det er sikkert annet snadder også, jeg vil nok aldri bli GS medlem, da jeg synes det er totalt uansvarlig å bruke så mye penger på flybilletter.. En fullpris økonomi i Y eller E koster ca. 1000-1400 USD ORD-NYC-ORD. Samme billetten i L får jeg for 98.80!! Du får selvsagt bekreftet plass i F med fullprisbilletter som elite på UA, men jeg får også alltid plass i F til NYC ved bruk av gratise 500 milers. Problemet kommer dersom man booker om billetten rett før avgang, da er alle F setene selvsagt borte, personen som reiser på fullpris får heller ikke F sete, man hiver ikke folk som har bekreftet sete i F ut til fordel for GS, fullpris eller andre, så der stiller man likt. Det er gratis å booke om returen på min 98.80 L billett dersom reisen skjer samme dag, dog på stand by. Betaler jeg 25 USD, får jeg bekreftet plassen!! Dersom jeg må endre utreisen eller returen til andre dager, koster det USD 100. Man må derfor være rimelig blåst /uansvarlig dersom man velger en fullprisbillett... På intercont velger jeg selvsagt Z i business som koster ca. 3-5000 USD t/r mot C/D som koster 7000. Forskjellen? Jeg må betale USD 200 for å endre billetten... Når det gjelder refusjon på UA, får man kun det på bookingklassene nevnt ovenfor (samt noen flere på innenlands) MEN det som er fint er at ALLE billetter som ikke blir brukt, får man kreditt som kan brukes mot senere reiser. Har jeg f.eks. en billett som koster USD 380 og ikke kan bruke den billetten, ringer jeg UA, jeg betaler USD100 i gebyr og kan bruke de USD280 mot senere reiser (med SAS kan jeg i slike tilfeller hive billetten i søpla). Så jeg ser INGEN grunn til å betale disse sinnsyke prisene hverken av egen lomme eller på arbeidsgivers regning Ellers kan man vel si at GS blir behandlet veldig bra, men jeg vil dog påstå at jeg føler meg veldig godt behandlet som 1K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus rekvalifisering og nye kort | KristianSk | Reiseforum | 3 | 24-04-2015 21:49 |
Hvem lager Eurobonus kort? | KLM 1200 | Småprat | 2 | 19-03-2014 04:51 |
Ventetid Eurobonus-kort | Klgn | Reiseforum | 12 | 05-08-2012 13:33 |
Hvilket combined EuroBonus kort bør jeg ta? | CFN_001 | Reiseforum | 12 | 15-12-2011 15:48 |
Eurobonus vs. Norwegian Reward, hvilket kort gir best opptjening på bruk? | Fokker 50 | Flyforum | 17 | 30-10-2009 22:51 |