![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Nowegian har vokst jevnt og trutt de siste årene og etter kjøpet av flyNordic begynner de virkelig å bli store. Norwegian begynner vel å nærme seg gamle Braathens i størrelse. Er det noen som vet hvor mange fly Braathens hadde i sin storhetstid og hvor mange passasjerer de fraktet per år på det meste?
Når tror dere Norwegian vil nå det samme nivået? ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,605
|
![]()
Storhetstid eller stormannsgalskap? Var det ikke en forholdsvis kort periode de hadde flere en 30 fly?
Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,924
|
![]()
Braathens hadde rundt samme paxantall på sitt største som Norwegian har nå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]()
Jeg hørte forresten på NRK nettopp at Norwegian nå er Europas fjerde største lavprisselskap .. Ganske imponerende.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Jeg antar jeg ikke er alene om å ha nærmest religiøst forhold til gamle BU
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2006
Posts: 81
|
![]()
Der er du ikke alene nei
![]()
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Sier meg enig der! en utrolig god arbeidsplass, med gode kollegaer i bøtter og spann!
Husker enda med glede 50 års jubileumet hvor samtlige ansatte som ville ble fløyet til Oslo med overnatting, show, god mat og drikke! Det ble sagt at hele gildet kostet 12 millioner. Når SAS streiket og vi hadde et helvete, Fikk vi alltid en eller annen form for oppmerksomhet fra ledelsen! En gang fikk vi hver sin trekasse full av mat ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Gamle BU er en legende i Norge. Endelig fredag med rødvin og burgere kommer nok aldri tilbake, ei heller den gode stemingen som var ombord hos de alltid. Tydet på fornøyde medarbeidere
![]() Men ser man på DY og BU så ser man mange likheter, absolutt. Basestruktur, satsning fra distriktene etc.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,220
|
![]() Quote:
![]()
__________________
\"Når du sitter der og rister i en flyvemaskin, og lengter ned mot jorden og kjæresten din - da er livet til stede....\" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Jeg savner også BU som passasjer. For et utmerket flyselskap, kan ikke sammelignes overhodet med DY. Alle jeg kjenner som jobbet i Braathens har kun lovord å si om sin tidligere arbeidsgiver. Ikke mye likt lærlingeavhengige DY... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,595
|
![]() Quote:
I Braathens SAFE's tidlige år var det heller ikke bare dans på roser. Flere tidligere Braathens ansatte kan fortelle om kummerlige kår i oppstarten av selskapet. Min far var ansatt i Braatnes SAFE på slutten på femti-tallet og var ikke så imponert av selskapet den gangen. Gi DY noen år så kan man bedømme resultatene både finansielt,service og kvalitetsmessig og de ansatte fra sett med deres øyne. I en oppstartsfase og oppbygging av selskapet vil det være feil å dra for bastante konklusjoner. Denne fasen er preget av entrepenør ånd med oppbrettede skjorteermer. Jeg synes det er flott å se at noen satser risikovillig kapital i dette landet for å bygge opp en virksomhet som DY. Det er ikke alle som her like heldige med sin satsing heller. Se på Coast Air for eksempel. Der er ikke livet like lett. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Jeg håper at DY kan komme opp på BU sitt gamle nivå. Jeg skal hvertfall gjøre mitt beste for det... Prøve å holde Braathens ånden i livet gjennom Norwegian
![]() Også må de få litt mer tid, BU hadde jo over 50 års erfaring på godt og vondt. Gleder meg at jeg ikke er den eneste som har Braathens i sitt hjerte ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,248
|
![]() Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
Posts: 3,456
|
![]()
Men det er kanskje viktig at DY bestemmer seg for en profil og ikke hangler ubestemt mellom profilene, slik SAS har hatt en liten tendens til.....
Skal Ola Nordmann få det helt som han vil så må billetten koste maks et par hundre kroner, ubegrenset bagasje, ubegranset carry on. Sitte ved nødutgangen langt frem og spise gratis mat og drikke mengder med gratis øl. Og det er ikke alltid vi kan oppfylle alle disse tingene... Det er vel ingen tvil om at DY har gjort noe riktig så mye de har økt, selv om man diskuterer "drahjelp" og oppgangstider. DY har gjort de riktige tingene på de riktige tidene og har blitt en betydelig aktør. Det som er spennde nå er å se hva de gjør videre med FlyNordic dealen og samarbeid med AY. Skal man strekke det langt så kan man spekulere i tettere samarbeid med codeshare og hva med medlemskap i OneWorld.... Og da er man ikke lenger en LCC, og hele butikken har andre premisser enn i dag. Selvsagt spekulasjon, men hva er planen til DY fremover ??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Håper de ikke vokser for fort.Dinosaurus syka er veldig farlig.
Se hva som hente i Sverige da Braathens ville ta rotta på SAS. Hvor mange millioner gikk rett i dass på det eventyret ![]() ![]() Vell la en håpe får det til for seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]() Quote:
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian vil overtar Braathens verkstedet på Sola | MartinL | Flyforum | 23 | 21-02-2007 22:16 |
To av hver (SAS Braathens og Norwegian B737) | LN-MEH | Flyforum | 2 | 09-01-2007 07:16 |
Norwegian misfornøyd med SAS Braathens | EB | Flyforum | 26 | 02-11-2006 15:00 |
SAS Braathens VS. Norwegian | Herlov | Flyforum | 6 | 30-11-2005 16:51 |
Norwegian + SAS Braathens = sant | EB | Flyforum | 6 | 10-12-2004 19:31 |