Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 01-03-2007, 15:20   #1
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Ikke dårlig...

http://www.airliners.net/open.file/1121460/M/
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 15:27   #2
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
Default Re: Ikke dårlig...

Det var et virkelig kult bilde.

Er det noen som har noen flere facts om SAS sine A300?
Hvor mange hadde de?
Hvor fløy de?
Hvor mange pax tok de?

undt zu weiter
undt zu weiter
undt zu weiter
undt zu weiter

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 15:48   #3
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
Default Re: Ikke dårlig...

Ifølge planespotter.com hadde SAS fire stk A300. De var visst ingen stor suksess i SAS.

www.plane-spotter.com/Airlines/SAS/index.htm
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 15:50   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Re: Ikke dårlig...

Men populær blant passasjerer...og ikke minst id-pax på vei hjem fra CPH.
EB is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 16:15   #5
goOSL
ADS-B
 
goOSL's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Bærgen
Posts: 46
Default Re: Ikke dårlig...

de var visst noen VELDIG spesielle maskiner, etter hva jeg har hørt ble de bestilt med deaktiverte sentertanker slik at takeoff/landing weight skulle bli så lav at de unngikk høye landingsavgifter.

Dett var greitt nok, men når de skulle selge flyene så var det ingen som ville ha disse maskinene, det var heller ikke mulig å bruke disse maskinene til langflighter akkurat pga for lite fuelkapasitet.

kanskje noen andre har litt mer kjøtt til beinet der ute.

__________________
siste prosjekt:
ADS-B mottaker i Bergensområdet poster info og bilde av "mindre frekventerende" luftfartøy på twitter @NorwayRadar
goOSL is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 16:35   #6
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Ikke dårlig...

Og den nærmeste av de to endte sitt liv i Malaysia:
Fra Airdisaster.com
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 18:53   #7
EK 007
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 582
Default Re: Ikke dårlig...

Quote:
Originally posted by goOSL

de var visst noen VELDIG spesielle maskiner, etter hva jeg har hørt ble de bestilt med deaktiverte sentertanker slik at takeoff/landing weight skulle bli så lav at de unngikk høye landingsavgifter.

Dett var greitt nok, men når de skulle selge flyene så var det ingen som ville ha disse maskinene, det var heller ikke mulig å bruke disse maskinene til langflighter akkurat pga for lite fuelkapasitet.

kanskje noen andre har litt mer kjøtt til beinet der ute.
Noen av maskinene havnet til slutt hos SAS´ datterselskap Scanair. Mine kollegaer i MyTravel snakker ennå om den tiden de flöy A300, den var visstnok helt fantastisk........
EK 007 is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 18:56   #8
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Re: Ikke dårlig...

Husker selv når de akkurat hadde fått dem, jeg bodde i Bodø, og vi skulle få besøk av slekta fra Østlandet. De kom - i en Airbus A300 - til Bodø!! Og ble intervjuet på NRK til og med og spurt om hvordan det var å fly med SAS sin nye fantastiske maskin
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 01-03-2007, 18:56   #9
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
Default Re: Ikke dårlig...

Husker selv når de akkurat hadde fått dem, jeg bodde i Bodø, og vi skulle få besøk av slekta fra Østlandet. De kom - i en Airbus A300 - til Bodø!! Og ble intervjuet på NRK til og med og spurt om hvordan det var å fly med SAS sin nye fantastiske maskin
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 01:17   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
Default Re: Ikke dårlig...

Quote:
Originally posted by goOSL

de var visst noen VELDIG spesielle maskiner, etter hva jeg har hørt ble de bestilt med deaktiverte sentertanker slik at takeoff/landing weight skulle bli så lav at de unngikk høye landingsavgifter.

Dett var greitt nok, men når de skulle selge flyene så var det ingen som ville ha disse maskinene, det var heller ikke mulig å bruke disse maskinene til langflighter akkurat pga for lite fuelkapasitet.

kanskje noen andre har litt mer kjøtt til beinet der ute.
Hva? Kan aldri tro at SAS har funnet pånoe som dette, de er er jo tross alt de eneste som brukte DC-9-21 (ake sport) og en av de få som syntes 737-600 og MD-87 var en god ide
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 05:58   #11
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Re: Ikke dårlig...

Tja MD87 var det Finnair og Austrian som "fant opp"...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 07:53   #12
JetBlue
ScanFlyer Molded
 
JetBlue's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
Default Re: Ikke dårlig...

Og jeg har fløyet med 3 av dem, Snorre, Sven og hva var det den siste svenskregistrerte het igjen, var det Ingemar? Noen bedre her?

Det var forøvrig Stig (danskregistrert som havnet i gjørma i Malaysia.
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 08:06   #13
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
Default Re: Ikke dårlig...

Må sjekke "loggboka" - men tror jeg har vært ombord i de alle 4...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2007, 10:34   #14
Trety
ScanFlyer Rusty
 
Trety's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
Default Re: Ikke dårlig...

Quote:
Originally posted by JetBlue
Det var forøvrig Stig (danskregistrert som havnet i gjørma i Malaysia.
OY-KAA
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson
Trety is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
EB- poeng dersom man ikke flyr, men ikke har kansellert? Gullmedlem Reiseforum 2 24-08-2012 00:03
Rygge Basefly ( Dårlig kvalitet og Dårlig vær ) plane-spotter Bilder & foto 15 12-04-2010 21:43
Ikke rart det går dårlig... SpotOn Flyforum 7 07-05-2009 22:12
Det er ikke gratis å drive et flyselskap, selv ikke for Norwegian LN-KGL Flyforum 27 24-02-2009 11:22
Ikke bare Bergen med dårlig vær.... ENGM RAMP Flyforum 2 12-02-2009 18:53


All times are GMT +2. The time now is 20:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.