![]() |
|
![]() |
#1 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Landet på Sola istedet
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/25/493228.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Hvor lenge kan selskapet leve med slike hendelser og deretter oppslag i media?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
personlig har jeg ingen grunn til å tvile på at sikkerheten blir ivaretatt hos Atlantic Airways (RC), men selskapet lever godt på charterkontrakter fra selskaper som er vare for imageproblemer, og som kanskje ikke alltid bruker fornuft når de skal ta avgjørelser. Jeg tror stadige oppslag som dette - der man hver gang blir minnet om Stord-ulykken - vil være en belastning for RCs charteroperasjoner. Dessverre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
I følge selskapet selv en birdstrike! Avro maskinen fikk en fugl i motoren etter avgang fra København og pilotene oppdaget ikke før det hadde gått en tid hvor det oppsto indikasjon på at noe var galt.
De valgte å lande på nærmeste flyplass som på dette tidspunktet ble Sola.... |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,188
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
RC-tilhenger :-)
Join Date: Jul 2006
Location: Kristiansand
Posts: 275
|
![]()
Jeg tror heller ikke at sikkerheten blir ikke ivaretatt i RC. Problemet er at de var veldig uheldige i løpet av høsten. "Sultne" journalister bare sitter og venter på flere problemer eller vanskeligheter. Og til og med birdstrike betraktes nå som RC sin feil ... dumt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 92
|
![]()
Depends...
En liten fugl som treffer utenfor core engine treger ikke kaste så mange kjøttbiter inn i core at det gjør noe, og da kan det ta en god stund før man eventuelt begynner å merke lukten gjennom aircondition-systemet. En ørn i canopy eller en svane i motoren gir som man kan tenke seg litt andre og mer umiddelbare indikasjoner enn en linerle i motoren... Mange birdstrikes går "unnoticed" og merkes ikke før man finner en bulk i vingen/halen, eller fjær på understellsdeler ved neste External Inspection. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Atlantic Airways med A320neo | Trdfly | Flyforum | 11 | 19-06-2020 16:50 |
Virgin Atlantic 744 sirkler med landing gear problemer | LN-AFG | Småprat | 16 | 11-02-2015 10:39 |
Atlantic Airways sin A319 med Problemer? | LN-KRF | Flyforum | 8 | 21-12-2012 14:54 |
Nok en gang problemer med flaps på Atlantic fly | dimmaua | Flyforum | 3 | 28-12-2006 16:37 |
Ny nødlanding med Atlantic Airways | EB | Flyforum | 5 | 15-12-2006 15:55 |