![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/0081607/M/
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Det endte Hvist her.. http://www.airliners.net/open.file/0475055/M/
![]()
__________________
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
SAS hadde to slike fly SE-DAY "Adils Viking" og SE-DAZ "Ring Viking",begge var leid inn fra Swissair.SE-DAY ble satt i SAS trafikk 15/4-1962,Swissair leide den tilbake 14/12-1965-5/1-1966,flyet ble levert tilbake til Swissair 1/2-1966 og ble til HB-ICG. SE-DAZ ble satt i SAS trafikk 5/5-1962.Thai leide den fra 17/5-1962-21/12-1963 med reg HS-TGE.Flyet ble levert tilbake til Swissair 1/2-1966 og ble til HB-ICH.
Flotte fly var det og ja,de var relativt raske de cruiset på 920 km/t.Forøvrig bestilte SAS noen slike fly,men kansellerte ordren. Det ble bare bygd 37 Convair 990 Coronado.
__________________
Mad dog... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,418
|
![]()
DC-8-63 kan vel komme med rapport - han har vært passasjer ombord i en av disse!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En litt uvanlig trip report. Ikke min, men er godt kjent med slike. | LN-RTP | TripReports | 12 | 24-08-2017 10:56 |
No ser eg atter slike fjell og dalar | Discus | TripReports | 19 | 30-07-2009 12:30 |
Mmmm gi meg flere slike bilder.... | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 15-01-2007 09:26 |
«Hva skal man med Taliban når man har slike som dere?» | LN-KOG | Flyforum | 6 | 08-11-2006 18:18 |
Vi varmer opp til 17. mai | LN-MOW | Flyforum | 8 | 18-05-2005 07:07 |