![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
http://home.businesswire.com/ Og dette som mange anså som et selskap som absolutt trengte A380en... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Her er forøvrig Boeign sin press release på ordren for 15+15 777F:
http://www.boeing.com/commercial/new...61107a_nr.html ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 101
|
![]()
Uf, Uf dette var trist. Med så får vel Airbus som fortjent kansje når man somler så lenge?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,647
|
![]()
Det der så jo faktisk fint ut. Ble ny skjermbakgrunn på jobben det der, gitt..
Jeg skal ikke blande meg opp i hva mine sjefer bestiller av fly, men det gjør ikke akkurat at noe at de byttet ut A380 med 777.. Den er liksom hakket finere (og hvertfall i de fargene..) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Eller det kan være at FedEx ikke har behov for den kapasiteten - rett og slett mister markedsandeler til andre
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Er det ikke upraktisk med cargodøra bak vingen? Skjønner at den må være bak på combier, men de er jo snart historie uansett. Ser for meg at sjansen til å skade vingen, f.eks. med highloadere, er større med døra bak, i tillegg til at det nok blir vanskeligere å navigere kjøretøyer i posisjon.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Ikke bra.. Selv om Airbus lander mange nye ordrer for tiden på andre flytyper, begynner jo 380 programmet å blø skikkelig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,255
|
![]()
Brukte eller nye B777 blir vel også en fin erstatter for FedEx sine DC/MD10 når den tid kommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jo færre av de grusomme dobbeldekkerne fra Toulouse vi får se, jo bedre Slagene i trynet for Airbus kommer hyppig for tiden. La oss håpe de har noen gode kort i bakhånd, på tide med litt hyggelige nyheter derfra nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
EDIT: når det kommer til kapasitet. De får nå maskiner som kan fly 60% av payloaden til A380F samtidig som de bruker under halvparten så mye fuel, som faktisk flyr denne payloaden lenger enn A380F, samt at de slipper å gå til innkjøp av eget loading utstyr til A380F, og at de ikke vil være begrenset av tilgjengeligheten på flyplasser som kan ta imot A380F på vanlig basis. Quote:
Quote:
![]() På side 6 her kan du se hvordan de forskjellige loaderene vil være plassert. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]()
Det kan jo hende FedEx sin kansellering av ordrene slår positivt ut for Airbus. De har 10 mindre fly å levere, med andre ord er det 10 fly som kan leveres raskere til andre selskaper. Samtidig slipper antakeligvis Airbus å betale dyre bøter til FedEx pga for sen leveranse. Her gjelder det å se det positive
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Oida, dette sitatet skremte meg litt på Airbus sine vegne....
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
ILFC hadde fem ordre på A380F, men følger nå i EK sine fotspor, og har nå endret disse til A380.
Kilde: Reuters Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2006
Posts: 393
|
![]()
Tror A380 freighter blir skrinlagt.UPSkommer nok temmelig snart med sin KANSELERINGpå 10 fly.Det blir alt for dyr handling når en står som eneste A380f operatør-Tenk på alt av handling utstyr som skal kjøpes inn.
De går nok til Boeing for kjøpe B7478f og B777f er jeg temmelig sikker på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,565
|
![]()
Så , så , ikke vær for kjapp i konklusjonene her. det har jo vært en tråd på dette temaet tidligere her inne.
Selvfølgelig er det dramatisk når EADS får avbestilling for 10 kjerrer av denne størrelsen. men så har jo andre økt sine bestillinger. Leser man intervju med sjefen for FedEx i siste Flight International eller et par andre fagtidsskrifter gir han et balansert bilde av grunnen til avbestillingen. Han utelukker ikke at FedEx vil bestille 380 igjen på et senere tidspunkt. Man må huske at det hverken EADS eller Boeing produserer fly etter eget hode. De jobber i et bruker orientert marked der det er brukerne som gir innspill på hva slags materiell de trenger.Det foregår intense tekniske diskusjoner med de enkelte potensielle kunder og i åpne industrifora der flyselskapene forplikter seg til å kjøpe langt på vei de flytyper de ønsker og ivrer for hos fabrikantene. Det krever enorme ingeniør ressurser fra flyfabrikantene og deres underleverandører å designe og validere flykontruksjoner idag. De har ikke råd til å kaste bort ingeniør ressurser på prosjekter kundene ikke vil ha. Derfor blir det en viss deling av de forskjellige prosjektene mellom fabrikantene fordi ingen har ressurser til å gjøre alt. Boeing har f. eks. ikke råd til å gå løs på type 380 prosjekt , men satser heller på å viderforedle 747 designen til de kundene som ønsker disse variantene. 380 er fremtidens fly og vil selge langt utover de tall som er på bordet idag i form av ordrer. Man må huske på at dette er det dyreste sivile fly på markedet og ikke alle kan kjøpe dette enda. Det vil gå en stund før det kommer nye mellomstore selskaper på banen her som vil kjøpe 380. Alle flyselskapene vet at dette flyet produseres for brukerne og at dette vil være fremtiden. Men som alt nytt så vil det være barnesykdomer på mange områder og mange vil være skadefro når dette skjer. Som Roosvelt sa ; Look to Norway! Det var tydeligvis noe vi gjorde som krevde verdens oppmerksomhet og slik vil det være med EADS også. De vil garantert lykkes med sitt prosjekt over tid. Man må huske på den kompleksiteten et slik multinasjonalt prosjekt har og de kommersielle sidene ved prosjektet. Jeg tror det kan være lurt å heve seg over spotternes "verdensmesterskap" i hvem som liker Boeing eller EADS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||||||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
![]() Et utdrag fra en artikkel om endringen til ILFC fra Flight International: Quote:
ILFC to defer its Airbus A380 order until at least 2013, ditching freighter variants for passenger configuration Ikke bare endrer de ordren, men utsetter leveringen også. I utgangspunktet skulle ILFC mottatt første A380 i 2007. En mulighet til utsettelsen kan være at de ikke har fått plassert maskinene hos noen selskaper... (feks var SAA en het kandidat til å plukke opp noen av ILFC sine 5 pax A380er, men har senere gått bort fra å se på A380en.) |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Da ser det ut til at de siste 10 A380F som Airbus har i sine ordrebøker, en ordre tilhørende UPS, blir kansellert. Dette rapporterer Les Echos i dag, med et styremedlem i EADS som kilde.
Hvis dette er tilfellet vil A380F-programmet bli satt fullstendig på hold, selv om det har vært deler i produksjon i over åtte måneder. Mer konkrete nyheter vil nok dukke opp i begynnelsen av neste uke. Kilde: Reuters |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TAP endrer A350-ordren til A330neo og bestiller A320neo | LN-AFG | Flyforum | 12 | 17-09-2020 09:23 |
Finnair øker A350 ordren med 8 | Someone | Flyforum | 0 | 03-12-2014 09:34 |
Lufthansa sine a380er? | Lassen | Register- og ATC-Forum | 2 | 02-10-2011 22:02 |
Korean med tax-freebutikk i sine A380er | PhilipNH | Flyforum | 2 | 11-05-2011 20:30 |
Korean øker 380 ordren | Someone | Flyforum | 15 | 27-02-2009 22:41 |