Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 09-01-2007, 14:47   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Forvirrende flypriser

Synes det er vanskelig å finne fram til billigst mulig flybilletter. Bestilte for en uke siden t/r BKK-OSL med avreise 0203 retur 2103. Sluttprisen ble 7.300 med Lufthansa, bestilt direkte på deres webside.

Samme dag varierte prisene på Lufthansa.no med mellom 7.300 og 7.700 nærmest fra minutt til minutt. Sjekket igjen i går, og da var det umulig å få samme reise til under 8.000 kr.

Sjekket også på Finn.no og der fant jeg i går, til min smule forskrekkelse, turen inkludert hotell to netter til 6.100 gjennom bl.a. Supersaver og MaroPolo. Da jeg booket (forrige tirsdag) var prisen her den samme som hos Lufthansa.no

Etter dette blir jeg rett og slett litt skeptisk til å bestille på nett. Kanskje ville det være smartere å ringe til et reisebyrå, som har mer oversikt over den reelle prisen på denne tiden av året?

Konklusjonen er uansett at "tilfeldige turister" på nettet kan være heldig å få en billett til 6.000, mens bestiller man dagen før kan man risikere å betale 8.000 kr. Synes dette er litt overkant mye overlatt til "tilfeldigheter" (?)
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 15:14   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Forvirrende flypriser

Har de siste dagene vært innom lufthansa.no og sett på priser OSL-NYC og LAX-OSL, og de har ligget på samme krone hver eneste gang.

På ba.com derimot, var det morsommere. Der kunne faktisk prisene variere med hvilken kombinasjon av flighter man valgte. Man kunne f.eks, være med hvilken som helst av de to første avgangene fra OSL til LHR, og fly videre til JFK ca. en time etterpå, og jeg fikk en grei pris. Om jeg prøvde og velge BA761 fra OSL, og vente på LHR til "neste" fly gikk til JFK (Det som gikk ca. en time etter atBA763 ankom fra OSL), så ble prisen dyrere..

Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules