Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-01-2007, 17:31   #1
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Default Grosse fly på OSL sist onsdag

Fikk ett par bilder av An-124 som var på besøk her sist onsdag. Kvaliteten ble r*va da det var stappmørkt og jeg var oppe i ISO 3200 for i det heletatt å kunne ta noe. Smarten hadde naturligvis glemt stativet hjemme.

Håper denne doningen kommer flere ganger når det er litt mer lys å jobbe med.

Fikk forresten hilse på Petru26, meget hyggelig kar som jeg tror også fikk noen bilder der, kanskje også av bedre kvalitet en disse da han hadde stativ.

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	8
Size:	76.2 KB
ID:	7619   Click image for larger version

Name:	IMG_0075.jpg
Views:	8
Size:	53.6 KB
ID:	7620  
Old 05-01-2007, 20:26   #2
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Default Re: Grosse fly på OSL sist onsdag

Beklager, Scanor, selv ikke Pravda (på engelsk) er enig med deg i at Antonov er russisk. Og Pravda skal vi stole på for det betyr sannhet

Spøk til side, Antonov ligger i Kiev og det er hovedstaden i Ukraina. Det er ikke alltid lett å få med seg alle de siste års endringer i det som var SSSR, men siden 1991 har Ukraina vært et selvstendig land.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2007, 20:34   #3
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Glemte i farten at jeg synes bildene ble bra forholdene tatt i betraktning. Du har sikker ikke bildestabilisator i objektiv eller kamera? Jeg hadde ikke det heller før i desember. Fram til da kunne jeg stå ved siden av KGL i like forhold og han får sylskarpe og jeg få blurry. Han har Canon-linser med stabilisator i linsene. Jeg klarte å sikre meg en av de aller første Pentax K-10D-ene som kom til Norge. Fikk telefon mens jeg var på fredagshopping med kona på Brynsenteret kl 1820. Hun hadde ingenting i mot å fortsette den alene. Det var viktigere med ro i heimen

Jeg er så langt veldig godt fornøyd med kameraet som også lager RAW- og JPEG-filer samtidig. Så har de fått autozoomen på de gamle analoge objektivene til å virke på denne.

Old 05-01-2007, 22:21   #4
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..

TigerBlack's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-KOG

Glemte i farten at jeg synes bildene ble bra forholdene tatt i betraktning. Du har sikker ikke bildestabilisator i objektiv eller kamera? Jeg hadde ikke det heller før i desember. Fram til da kunne jeg stå ved siden av KGL i like forhold og han får sylskarpe og jeg få blurry. Han har Canon-linser med stabilisator i linsene. Jeg klarte å sikre meg en av de aller første Pentax K-10D-ene som kom til Norge. Fikk telefon mens jeg var på fredagshopping med kona på Brynsenteret kl 1820. Hun hadde ingenting i mot å fortsette den alene. Det var viktigere med ro i heimen

Jeg er så langt veldig godt fornøyd med kameraet som også lager RAW- og JPEG-filer samtidig. Så har de fått autozoomen på de gamle analoge objektivene til å virke på denne.

Takker åbukker

Jeg har nok ikke stabilisator i utstyret jeg brukte der, men fikk støttet kameraet på bilvinduet, så det hjalp litt.

Brukte min nye Canon EOS 30D (fikk til jul) med 70-200 F4 L USM, @ ISO 3200, ca 1/15 lukkertid og vidåpen på F4. Bildene er tatt i RAW format og justert med Photoshop og Noise ninja i etterkant.

kjempebra jobbet av Pentax, det er ikke mange kameraer som klarer å få autofokus på eldre objektiver, spesielt ikke hvis de ikke er originale
Old 05-01-2007, 22:41   #5
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Men så var det skrivehastigheten til SD-kortene da KOG - 20 MB/s for SD mot 66 MB/s for CF Rev. 3 og 133 MB/s for CF Rev. 4 (tilsvarende UDMA 133) - mange bra ting kan skje på kort tid
Old 06-01-2007, 00:01   #6
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Men så var det skrivehastigheten til SD-kortene da KOG - 20 MB/s for SD mot 66 MB/s for CF Rev. 3 og 133 MB/s for CF Rev. 4 (tilsvarende UDMA 133) - mange bra ting kan skje på kort tid
Jada, du er misunnelig jeg vet det

Old 06-01-2007, 00:51   #7
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Ja, jeg misunner dine ekstra to megapixels KOG, men så har jeg dratt inn en del over 30k på oppdraget i Nord-Trøndelag/Sør-Helgeland i november og det på en 10k investering i 30D-hus. Og nå ser ut til at 30Den vil dra inn flere k-er i naboskapet til SVG, BGO og KSU og dessuten får den trolig en kosetur til Hampshire om et par uker også mens pekefingerene er mest beskjeftiget med en webshoputvidelse/-overhaling. Kanskje jeg må gå ned på en ensiffret EOS som resultat av dette?
Reply

Posting Rules