![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Fikk ett par bilder av An-124 som var på besøk her sist onsdag. Kvaliteten ble r*va da det var stappmørkt og jeg var oppe i ISO 3200 for i det heletatt å kunne ta noe. Smarten hadde naturligvis glemt stativet hjemme.
Håper denne doningen kommer flere ganger når det er litt mer lys å jobbe med. Fikk forresten hilse på Petru26, meget hyggelig kar som jeg tror også fikk noen bilder der, kanskje også av bedre kvalitet en disse da han hadde stativ.
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Beklager, Scanor, selv ikke Pravda (på engelsk) er enig med deg i at Antonov er russisk. Og Pravda skal vi stole på for det betyr sannhet
![]() Spøk til side, Antonov ligger i Kiev og det er hovedstaden i Ukraina. Det er ikke alltid lett å få med seg alle de siste års endringer i det som var SSSR, men siden 1991 har Ukraina vært et selvstendig land.
![]() |
#3 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Glemte i farten at jeg synes bildene ble bra forholdene tatt i betraktning. Du har sikker ikke bildestabilisator i objektiv eller kamera? Jeg hadde ikke det heller før i desember. Fram til da kunne jeg stå ved siden av KGL i like forhold og han får sylskarpe og jeg få blurry. Han har Canon-linser med stabilisator i linsene. Jeg klarte å sikre meg en av de aller første Pentax K-10D-ene som kom til Norge. Fikk telefon mens jeg var på fredagshopping med kona på Brynsenteret kl 1820. Hun hadde ingenting i mot å fortsette den alene. Det var viktigere med ro i heimen
![]() Jeg er så langt veldig godt fornøyd med kameraet som også lager RAW- og JPEG-filer samtidig. Så har de fått autozoomen på de gamle analoge objektivene til å virke på denne.
![]() |
#4 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
Takker åbukker ![]() Jeg har nok ikke stabilisator i utstyret jeg brukte der, men fikk støttet kameraet på bilvinduet, så det hjalp litt. Brukte min nye Canon EOS 30D (fikk til jul) med 70-200 F4 L USM, @ ISO 3200, ca 1/15 lukkertid og vidåpen på F4. Bildene er tatt i RAW format og justert med Photoshop og Noise ninja i etterkant. kjempebra jobbet av Pentax, det er ikke mange kameraer som klarer å få autofokus på eldre objektiver, spesielt ikke hvis de ikke er originale
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men så var det skrivehastigheten til SD-kortene da KOG - 20 MB/s for SD mot 66 MB/s for CF Rev. 3 og 133 MB/s for CF Rev. 4 (tilsvarende UDMA 133) - mange bra ting kan skje på kort tid
![]()
![]() |
#6 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, jeg misunner dine ekstra to megapixels KOG, men så har jeg dratt inn en del over 30k på oppdraget i Nord-Trøndelag/Sør-Helgeland i november og det på en 10k investering i 30D-hus. Og nå ser ut til at 30Den vil dra inn flere k-er i naboskapet til SVG, BGO og KSU og dessuten får den trolig en kosetur til Hampshire om et par uker også mens pekefingerene er mest beskjeftiget med en webshoputvidelse/-overhaling. Kanskje jeg må gå ned på en ensiffret EOS som resultat av dette?
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra OSL sist lørdag | Dan K.R | Bilder & foto | 9 | 21-07-2012 19:01 |
Thai var i rute sist onsdag, det er bare jeg som er sein.. | Fellowship | Bilder & foto | 6 | 04-10-2009 06:43 |
En samling fra OSL sist uke... | Fellowship | Bilder & foto | 15 | 03-07-2009 13:14 |
Litt fra OSL sist fredag | Jens W | Bilder & foto | 2 | 30-07-2008 23:59 |
Når gav de deres kone et fly sist? | putzmeister | Flyforum | 0 | 08-11-2007 00:06 |