![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hei, er booket (håper jeg, men begynner å tvile) på SK385 fra TRD til OSL i morgen klokken 21:30. Prøvde å sjekke inn ca. 23:45, men fikk beskjeden "Passenger not found". Alle bekreftelser for alle bookinger jeg gjør havner på hjemme-PC'en i Oslo, så jeg har dem ikke her. Har prøvd med alle kortnummere, både bankkort og EB-kort, men får samme beskjeden. Husker at jeg hadde trøbbel under bestillingen, men endte til slutt opp med et skjermbilde som tilsa at bookingen var gjennomført. Noen som har opplevd noe lignende?
Bestilte ymse billetter i denne perioden, så jeg husker ikke helt detaljene, eller om den ble gjort på sasbraathens.no eller wideroe.no. Har ikke noen onlineoversikt over MasterCard'et, så jeg får ikke sjekket om jeg er blitt belastet for noe. Det som gjør meg ekstra bekymret er at jeg ikke har fått noen SMS om at jeg kan sjekke inn, noe jeg fikk på utreisen for en uke siden. (bestillingene ble gjort som to separate reiser) Begynner å mistenke at hele bookingen er slettet, eller aldri registert. Pussig nok er allt unntat Full Flex utsolg på akkurat denne avgangen nå, mens det er ledige plasser i alle klasser på alle andre avganger. Får til og med en billett til 419 kroner en halvtime etter, så det er ingen krise, men litt skummelt.
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Noen ganger er innsjekkingen til SAS ganske kjip. Dersom du finner referansenummeret, gå til www.checkmytrip.net . Greier du finne bestillingen din der, er du garantert at du har plass på flyet. Du kan for sikkerhetsskyld ringe SAS i morgen tidlig på 05400 for å sjekke om de har deg i systemet på avgangen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dum som jeg er har jeg ikke med meg referansenummeret, har alltid gått smurt med online check-in på EB nummeret før, og dersom bestillingen ble gjort på sasbraathens.no, noe jeg tror, må man faktisk ha ref.nr for i det hele tatt å se bestillingen. På profilen min hos wideroe.no ligger den ikke, men som sagt tror jeg at jeg bestilte på sasbraathens.no Farmer jobber med saken, er spent på om jeg i det hele tatt er registrert. Må jo innrømme at det er sløvt av meg å ikke sjekke mailen for bekreftelser...
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Takket være Farmer
![]() ![]() Angående SMS, så fikk jeg hele tre meldinger fra SAS før utreisen, en om nye håndbagsjeregler, en om mine rettigheter i tilfelle denied boarding, og en om at jeg kunne sjekke inn. Bookingen var nok gjort på sasbraathens.no ja.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er litt skummelt om bookings ikke blir registrert, og bør ringe en liten varsellampe om man ikke får SMS som vanlig. Hadde samme problem selv i forbindelse med en jobbreise fra MOL - CPH for et lite år siden. Fikk mail med bekrefelse, men på flyplassen var jeg tydeligvis ikke en del av "inventaret" på flyvningen.
Dro opp laptopen og viste dama i skranken, og etter noen minutter bak skjermen fikk hun ordnet opp. Ordner seg som oftest for snille gutter, vet du ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da jeg bestilte en billett hos SAS Braathens her om dagen fikk jeg en 5-sifret referansekode. Trodde de alltid var 6-sifret? Gikk heller ikke an å sjekke bestillingen på Amadeus. Fikk bare opp en melding om at koden måtte være på 6 tegn etc...
Håper det ikke er noe galt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
6 tegn er vel Amadeus, mens 5 tegn er SAS' kode?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Bruker de virkelig Resaid ennaa .. ???
![]() //RN02 |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
www.lch78.net
|
![]() Quote:
5 siffer bookingkode er en Resaidreferanse.. sånn bare for å ha nevnt det ![]()
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Alle SAS bookinger ligger i Resaid. Det er ikke uvanlig at passasjerer som booker på nett (og faktisk også reisebyråer) bestiller på feil dato, vanlige gjengangere er samme dag men feil måned eller dagen før eller etter (og til og med samme dato men feil år). Men det skjer også at bestillingene ikke blir fullført (en del skriver ut siden fra internett som det står nederst med knappen 'bekreft bestillingen' uten å faktisk ha trykket på den knappen). Men atter andre ting er feil i systemene.
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Man kan få sms om at det er mulig å sjekke inn, selv om man gjør bestillingen hos reisebyrå. Jeg har fått dette etter å ha bestilt hos wideroe.no, men man må kanskje ha lagt inn i sin profil på sasbraathens.no at man ønsker dette for å motta denne.
En glimrende grunn til å bruke wideroe er jo f.eks. at man kan få opp priser fra endel andre Star- Alliance partnere, det gjør man jo ikke alltid på SAS' egne sider. Etter min mening er dette en av årsakene til at OSL-VIE legges ned, Austrians flyvninger kom jo ikke opp på SAS' sider (det gjør heller ikke SAS' på austrians sider) men på wideroe.no er det fullt mulig å kombinere disse til gode priser.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er jo klart at kundene skal kunne se de selskap som flyr på strekningen ;-)
Når du bestiller på wideroe.no får du ikke noen SMS om når du kan sjekke inn online, men dette står det opplyst om på kvitteringen. Nå er nå dette 22 timer før avgang uansett, slik at det har vel muligens ikke en såå stor bruksverdi. Men det er nå mulig å få tilsendt SMS med referansenummer og reiserute i sammenheng med at man booker. Dette ser vi er en stadig økende interesse for, og det er jo veldig praktisk å ha ref nr på mobilen da ... i tilfelle man får bruk for dette underveis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Newcomer
|
![]()
Så vidt jeg har forstått det, henger SMSen når man kan sjekke inn online og ved endringer/kansellering når eurobonusnummeret er registrert i bestillingen, uavhengig av hvor man har bestilt, og at man har valgt begge disse tjenestene i profilen sin på sas.no.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det viktige poenget her er at en har lagt inn mobilnumret i sin SAS profil...OG huket av for at en ønsker info tilsendt på SMS. Skjer ikke automatisk for alle.
Veldig bra tjeneste av SAS Braathens forresten!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#19 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() Jepp, det har du faktisk rett i. Oppdaget det nå. Dette kommer til å bli bra =) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booking av RTW. | Martin | Reiseforum | 8 | 25-10-2011 08:36 |
Thai booking.. | SQ 777 | Reiseforum | 12 | 24-04-2010 19:00 |
AY booking... | SQ 777 | Reiseforum | 6 | 05-08-2009 05:15 |