![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvordan er det oppgradering ved bruk av bonuspoeng fungerer? Såvidet jeg har forstått så trenger man ikke lenger vouchere, men kan be om oppgradering ved gaten. Stemmer dette? Hva kan man gjøre for å øke mulighetene for oppgradering (det er vel noe med tilstrekkelig med mat ombord osv.)? Det ser ut til at jeg skal til SEA i februar og tenker å iallefall brenne opp bonuspoeng på oppgradering den ene veien (helst til business class).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fra 1. januar 2007 er det ikke længere nødvendigt at have et forudbestilt opgraderingscertifikat for at blive opgraderet i gaten. Du vil også kunne opgradere rejsepartnere for dine bonuspoint, så længe I flyver med samme fly.
http://www.sas.dk/da/EuroBonus/EuroB...iv-opgraderet/ Dette gir deg jo ikke svar på alt du spør om, men endelig ser jeg det på print fra SAS at det er greit å bli oppgradert uten sertifikater.
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Da jeg spurte i november om mulig oppgradering fikk jeg beskjed i gaten om at dette var umulig å få til med mindre jeg hadde oppgraderings sertifikater som jeg kunne få hos Eurobonus medlemsservice.
Med en slik tilbakemelding nytter det ikke å krangle! Bare min siste erfaring! BF ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Knallbra!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De siste 4-5 årene har jeg alltid fått oppgradert med EB poeng UTEN å ha bestilt disse håpløse voucherene på forhånd. Første gangene SK godtok direkte trekk fra EB konto var når 767 fløy mellom OSL og EWR.
Fortell allerede ved inncheck at du vil bruke poeng for oppgradering og at de legger inn et notat til gate- eller loungematronen ![]() Lykke til ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for gode tips! Det ser ut til at jeg reiser over med en kollega som ikke har poeng nok til oppgradering, så jeg får ta det på returen når jeg reiser alene. Er det noen som vet om det er samme prosedyre i SEA for oppgradering med bonuspoeng som i CPH?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Som Redcap sier så kom det nye verktøy i midten av desember (bedre seint enn aldri) hvor Eurobonus gir oss i SGS mulighet til å trekke poeng uten å ringe et mystisk nummer langt unna alt av allfarvei, som vi gjorde før på f.eks. SK907.
Det betyr at standbyoppgraderingen kan bli bekreftet allerede ved sjekkinn på første SGS stasjon hvis det er plasser nok, eller at vi får bekreftet med en gang at du har nok poeng. Nytt er også at man kan få en sponsor til å sponse en oppgradering (dvs en annen EB'er med nok poeng kan bruke sine poeng på en annen). På Europa rutene kan man dog fortsatt ikke oppgraderes fra M til C/Y, bare Y til C. Men vil bare si at dette er ganske nytt så ikke alle er like fortrolig med systemet ennå.
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Var det ikke noe også med at man kan ringe medlemsservice på forhånd og si at man ønsker oppgradering på en booket flight, så kan man får den bekreftet før avreise?
Eller husker jeg feil? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
S og B er også Eco Flex!!
BF:exclamati |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
På Euro: C = CDJZIR Y = YSB M = EMHQVWUKLTGXN ok? ![]()
![]() |
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Yes! Takker og bukker!
Det er ikke alltid at ting står så klart for oss som ikke jobber i flyverden, men som derimot er blandt dem som holder liv i dem! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bonuspoeng ved oppgradering | SASFan | Reiseforum | 6 | 09-12-2015 22:25 |
Bruk av bonuspoeng og reiseforsikring | Murre | Småprat | 18 | 28-08-2015 10:05 |
Flere bonuspoeng ved bruk av Diners | jb1 | Reiseforum | 18 | 03-08-2011 09:49 |
Oppgradering til EBG uten opptjening av bonuspoeng | Skyer | Reiseforum | 6 | 14-07-2010 19:01 |
Ide for bruk av bonuspoeng | RH | Flyforum | 8 | 13-02-2007 23:27 |