![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tenkte å feire min 40-årsdag på Island til neste år
Noen som vet om ett bra hotell, med boblebad på rommet ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Jeg har boet på Hotel Loftleidir,,,men det er 25 år siden.... --- Et besøg i "den Blå Lagune" kan varmt anbefales Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg har kun bodd på Hotell Loftleidir som ligger ved Reykjavik flyplass - i følge noen langt fra sentrum (dvs en kort drosjetur). Den blå lagune er veldig bra. Jeg har bare hatt gode erfaringer med Perlan, men EB har hatt en forferdelig.
Sjekk denne siden for mer informasjon http://www.visitreykjavik.is/
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg var der for 14 dager siden Lennart!
En ålreit by, prisene som i Norge, og kaldt ![]() Og for deg som sikkert tar med deg kamera kan du rusle nede langs strandpromenaden og knipse, der kommer nemlig flyene som skal til Reykjavik Lufthavn.... Blå Lagunen kan trygt anbefales, jeg skal tilbake dit......Få gjerne med deg Gullfoss og Tingvallir tror jeg det heter ![]() Kontakt meg ellers om du lurer på noe ![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har ikke noen hotelltips, dessverre, men island er fantastisk flott, og alle turistattraksjonene er geologiske
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg var der sommeren 2000 i forbindelse med en matematikkonferanse. Spennende land og masse flott natur. Avreisedagen ble imidlertid en svart dag som jeg ennå husker godt. Det som kunne gå galt gikk galt den dagen. Turen startet fint og vi oppgradert til biz mellom OSL og CPH. Men videre derfra gikk alt galt. Først ble jeg dårlig på flyet og all mat og drikke som var spist den dagen kom opp når vi nærmet oss Keflavik. Dette var samme dag som Norge spilte avgjørende kampen i EM i 2000 og straks vi hadde landet kom beskjeden om at Norge var slått ut av EM. Vi kom sent på kvelden og skulle ta buss inn til Reykavik. Bussene streiket så det gikk ikke. Så det endte med drosje inn, hvilket ikke ble billig. Til sist så kom naturligvis ikke bagasjen frem heller. Den ble stående igjen på Kastrup. Men ellers hadde vi et flott opphold på Island.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takker for allle innspill.
Turen blir om nøyaktig ett år , bursdag imorgen ![]() Tenkte å ha selve bursdagen i boblebad på hotell-rommet, med lit sjampis davel ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Reykjavik er en helt grei by, litt "wannabe storby preg". Det skal også nevnes at det ikke er stedet for en økonomiferie, Island er dyrt på det aller meste egentlig.
Men for all del det var veldig morro å ha vært der. Jeg var der vintern '95 med min daværende arbeidsgiver. Og senere en helgetur i 2001 (husker ikke hvilket hotell vi hadde da)
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Bo på SAS Radisson Saga, fått bra omtale og ligger sentralt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Også verdt å merke seg at Island halverer momsen fra neste år. Blå lagune, Geysir, Gullfoss og Tingvellir er alle sammen 'must' når man først er på Island, og selvsagt det golde landskapet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har vært der 5 ganger... skal du bo virkelig bra bor du på Borg. Ligger midt i byen og er utrolig bra.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
anbefaler forøvrig denne Island er på dansk da men men...
Lôftleidir anbefales ikke da det ligger for langt unna byen, flott hotel og slik men desverre ikke noe, bortsett fra at det ligger kloss i innenriksflyplassen da ![]() men her er linken til Hotel Borg Skikkelig digg hotell... gammelt sentralt og meget god service. ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reykjavik/Island | darkcho | Reiseforum | 10 | 20-08-2013 18:31 |
Reykjavík og Island | flyKSU | TripReports | 21 | 15-04-2011 12:34 |
Reykjavik | Eriksan | TripReports | 7 | 23-10-2007 06:04 |
BA til Reykjavik | jb1 | Flyforum | 8 | 01-05-2006 16:51 |
Bergen - Reykjavik | BGO | Flyforum | 1 | 14-09-2005 16:49 |