Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2025, 04:07   #1
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

Default God morgen søndag

God morgen søndag fra Ubon Ratchathani :-)
Her nytes morgenkaffe på balkongen på Yuu hotel med fin utsikt til innflygningen til UBP med flott temp på 27°C. Blir retur til BKK ut på dagen, men først frokost.
Ha en fin fin søndag :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 06-04-2025, 06:23   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God morgen søndag

God morgen fra Ris. 4 timer søvn betyr vel at jeg kan gå tilbake til sengen etter dagens første kaffekopp. Sen lunsj i Son med opphavet i dag…lenge siden vi var i en av de nordligste «sørlandsbyene»… Ha en fin søndag!
EB is offline  
Old 06-04-2025, 06:38   #3
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Tønsberg. Sommertid betyr fortsatt at jeg kan sove til klokken viser 6-et-eller-annet, så det er god stemning. Kuldegrader ute, siden jeg la om til sommerdekk på bilen i går men de er borte med god margin innen jeg kjører nedover til ho mor for litt middag. Fruen og eldstemann tar elsykkel og vogn nedover, men ferge fra Nøtterøy til Sandefjord via Veierland. Jeg får lov til å sykle hjem, men spørs om det blir noe ferge da

Henshaw is offline  
Old 06-04-2025, 06:58   #4
Swedeline F28
ScanFlyer Silver

Swedeline F28's Avatar

God morgon från Schiphol. Blev försenad från Linköping igår så fick spendera natten på Park Plaza på Schiphol. Snart dags pusha och komma hem till Berlin. Ha en fin söndag!
Old 06-04-2025, 10:37   #5
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

God morgen fra frokostbordet i Stavanger. Her skal vi straks ut på tur, det blir turorientering i Sandnes-omegn i dag i nydelig vårvær
Old 06-04-2025, 10:52   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

God dag fra en ishall i Ski. Som hockeypappa blir det noen cuper som kaffedrikkende supporter i løpet av sesongen. Ha en fin dag

Old 06-04-2025, 11:28   #7
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hepp fra Knaus. Kongefrokost akkurat ferdig så da er det marka på far og tennis på de lokale. Må faktisk pakke også da det er middag med kunder i Istanbul i morgen.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline  
Old 06-04-2025, 11:47   #8
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra SK944. Straks i CPH. Sovet som en stein og klar for vår-Norge. Deltas lounge på ORD var et svært hyggelig bekjentskap.
Ezeiza is offline  
Old 06-04-2025, 12:36   #9
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen, ja .. Ble en travel lørdag, men søndagen ser ut til å bli litt roligere. Pga familiebesøk blir det neppe noe Manchester-derby på meg, men man kan ikke få med seg alt heller.

Som nybakt skipsreder må jeg fikse litt på skuta før uværet setter inn i kveld, men først må vovsen luftes og jeg mosjoneres.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_1858.jpg
Views:	249
Size:	158.8 KB
ID:	56020  
Radar Station KGRV3

Last edited by LN-MOW; 06-04-2025 at 12:39.
LN-MOW is offline  
Old 06-04-2025, 15:50   #10
OJB
ScanFlyer Rusty

God ettermiddag fra Tananger,
Sent oppe i dag etter lang dags jobbing på Flymuseet i går. Hagearbeid og fødselsdag selskap til et av barnebarna i ettermiddag.
Herlig vårvær , satser på at det holder noen dager til.
OJB is offline  
Old 06-04-2025, 16:37   #11
SK384
ScanFlyer Crusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Som nybakt skipsreder må jeg fikse litt på skuta før uværet setter inn i kveld, men først må vovsen luftes og jeg mosjoneres.
Med etternavnet ditt er du jo nesten forpliktet til å bli skipsreder.

God ettermiddag fra Riksen. Her har det vært en rolig dag. Jeg har akkurat sett på Brann - TIL på fjernsynet. Forferdelig førsteomgang, men heldigvis reiste de seg i andre omgang. Min fjerne slektningen Heggebø var god å ha i dag.
Old 06-04-2025, 16:59   #12
B747-8
ScanFlyer Crusty

God morgen fra Phoenix, Arizona.
Da er det siste inspurt på pakking for i morgen (mandag) skal man til LA og ta SK932 LAX-CPH og så er man satt opp på SK464 CPH-OSL.
Gleder meg å komme hjem. Men jeg kommer til å savne USA veldig, jeg skjønner ikke hva Amerikanerne har gjort med Amerika så man bare blir så veldig glad i dette landet!!
Man får bare så lyst til å gi alle Amerikanere bare en stor klem
B747-8 is offline  
Old 06-04-2025, 19:37   #13
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by B747-8 View Post
God morgen fra Phoenix, Arizona.
Da er det siste inspurt på pakking for i morgen (mandag) skal man til LA og ta SK932 LAX-CPH og så er man satt opp på SK464 CPH-OSL.
Gleder meg å komme hjem. Men jeg kommer til å savne USA veldig, jeg skjønner ikke hva Amerikanerne har gjort med Amerika så man bare blir så veldig glad i dette landet!!
Man får bare så lyst til å gi alle Amerikanere bare en stor klem
ALLE? Da bør du ta en titt på EWU Bodycam og EWU Storytime på youtube…
Polaris is offline  
Old 06-04-2025, 19:39   #14
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Tror vi trenger litt mer happyjuice i chemtrails'en ... ihvertfall her østpå.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline  
Old 06-04-2025, 20:04   #15
B747-8
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
ALLE? Da bør du ta en titt på EWU Bodycam og EWU Storytime på youtube…
Beklager jeg glemte at Polaris var her på forumet. Jeg skulle har skrevet nesten alle.

Hvor lenge er det siden jeg førstegang var i USA, det var en gang på 1980 eller 1990 tallet (jeg skal finne året).
Det er det bare at man blir i så godt humør av å snakke med "alle" "Amerikanere" de er så fantastiske folk, og landet er så fantastisk.
Jeg har alltid sagt at hvis man hadde tatt det som er best fra USA og det som er best i Norge så hadde man fått det beste landet i verden.
B747-8 is offline  
Old 06-04-2025, 21:39   #16
Polaris
Free Luigi

Quote:
Beklager jeg glemte at Polaris var her på forumet. Jeg skulle har skrevet nesten alle.

Hvor lenge er det siden jeg førstegang var i USA, det var en gang på 1980 eller 1990 tallet (jeg skal finne året).
Det er det bare at man blir i så godt humør av å snakke med "alle" "Amerikanere" de er så fantastiske folk, og landet er så fantastisk.
Jeg har alltid sagt at hvis man hadde tatt det som er best fra USA og det som er best i Norge så hadde man fått det beste landet i verden.
Jeg er nok ikke den eneste som vil finne det ekstremt tonedøvt å ville klemme alle amerikanere, i en tid hvor 40-45% av befolkningen støtter project 2025 som ikke er en politisk mening, men hat og voldsfantasier mot svakerestilte mennesker. Og hva er en amerikaner? Noen fra Texas, New York eller Seattle? California eller Chicago? Sioux, Crow, Cree, Navajo? Latin Amerikanere? I digress, men ungen min vil ikke sove så her sitter jeg i mørket og kjeder meg.
Polaris is offline  
Old 07-04-2025, 02:28   #17
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:

Både du og Polaris har helt rett ! Det du må huske er at du opplever USA på First Class, du er en hvit mann, en turist som ikke er avhengig av noen av våre helsetjenester eller pensjonsordninger!

Mens du har vært her i USA har 3 av mine nevøer / ektefeller mistet jobbene sine, hvorfor - alle fordi de jobber med forskning eller utdannelse - min eldste nevø mistet jobben han hadde med å utdanne de med som Wenche Foss så flott sa, “de kom hit med mindre bagasje enn oss andre” vi har jo alle sett Donald Trump latterliggjøre en handikappet journalist ! Så i Trumps Amerika er det ikke plass til noen som ikke er hvit, religiøse og mann !

Når jeg fikk mitt første Green Card 27 år siden hadde jeg Freedom of Speech, jeg kunne f.eks. uttrykke sympati for Palestinerne (på ingen måte Hamas) det kan jeg ikke i dag - siden Januar 20 har jeg mistet min adgang til å si hva jeg mener, jeg kan ikke delta sammen med våre venner i protestene mot Trump og Musk (1000 deltok lokalt her) men som min Immigrasjon Advokat rådet meg, ikke kom i nærheten engang mens du er i prosessen med å bli statsborger ! (Og jeg har søkt om statsborgerskap for å kunne fritt reise hjem til Norge for å besøke min 88 år gamle far når jeg vil og for kanskje beholde min pensjon her i USA som i dag utgjør NOK 35.000 i måneden).

Denne uken fikk vi også en advarsel fra firmaet om vi som “kun” har Green Card kun livsviktig reise ut av USA.

Eller hva som skjedde i forrige uke med min 90 år gamle Svigermor - hun har vært US Citizen siden 1966 - men hun har ennå en nokså sterk aksent (Spansk) i banken ble hun fortalt hun burde pelle seg hjem til Mexico ! (Hun er født i Argentina og har like mye med Mexico som du har ! Heldigvis hører hun dårlig og oppfattet ikke dette, men hennes datter, min fantastiske kone, hørte det hele og med et Italiensk lynne satte den lokale Banksjefen på plass på en måte som gav liten tvil om at han måtte bytte bukser….hvite menn er feige

Så jeg er veldig glad for at du har opplevd USA First Class, men ikke latterliggjør de som opplever noe helt annet.
Old 07-04-2025, 04:13   #18
Midtiblinken
ScanFlyer Gold

Satte banksjefen på plass? Var det en ansatt i banken?
Jeg har aldri hatt problemer og er ute av landet flere ganger i uken. Men jeg har og alltid sett på meg selv som innflytter og er patriotisk. Love it or leave it, akkurat det samme som jeg forventer med de som kommer til Norge.
Midtiblinken is offline  
Old 07-04-2025, 05:25   #19
fjasebase
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Så jeg er veldig glad for at du har opplevd USA First Class, men ikke latterliggjør de som opplever noe helt annet.

Hvis det var latterliggjøring var det vel motsatt vei.....
fjasebase is offline  
Closed Thread

Posting Rules