![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Her er det bare shorte flyaksjer som har vesentlig av trafikken til USA. Og nå blir det fullere i Syden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vil tro at Island-tallene inkluderer transittrafikken fra resten av Europa?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Qwerty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Rett og slett forståelig…sier han som har billetter i boks til USA i høst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Veldig forståelig utvikling. Jeg håper og tror nedgangen tiltar ytterlige framover. Økonomisk nedgang med tap av arbeidsplasser er dessverre det eneste språket amerikanerne forstår.
Jeg kommer ikke til å sette mine bein i USA før tidligst 2029. Canada tilbyr mye av det samme som USA som feriedestinasjon. Men med en vennlig innstilt regjering og befolkning. Ikke glem at godt over 50 % av amerikanerne stemte for den utviklingen som nå skjer, hvor de gir fingeren til det som var gode venner og allierte. Dette gir folk muligheter til å se og oppleve mange nye destinasjoner rundt omkring i verden, fremfor å reise runde nr. 10 til NYC, Miami eller LA. Last edited by Herlov; 12-04-2025 at 06:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Free Luigi
|
![]()
Ny sak fra Tyskland, to jenter på 18 og 19, hvite tyskere uten kriminelt rulleblad eller noe, ble puttet i ICE camp fordi de ikke hadde pre-booket alle overnattingssteder. Slik man ofte gjør, på ryggsekktur, heck selv når vi var på biltur visste vi ikke hvor langt vi kom til å kjøre og baserte oss på super 8 og hotels.com. De hadde ESTA og alt i orden, kun en litt romslig reiseplan. De ble anklaget for å være illegale arbeidere, plassert i håndjern, ble sendt i et fengselanlegg, strippet naken og fikk utdelt grønne fengselklær. Måtte dele rom med en drapskvinne, drug dealers og diverse. Det var mugg overalt og maten var utløpt på dato.
https://www.ostsee-zeitung.de/lokale...RYTZP64AE.html Man trenger altså ikke ha skrevet noe negativt, eller være forsker, eller være BIPoC. Og selv om det er en misforståelse, blir du behandlet som en kriminell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Virgin reduserer LHR-JFK fra 5x til 4x daglige neste vinter. SEA ned fra daglig til 4x ukentlig.
https://djsaviation.net/virgin-atlan...tates-flights/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er nok bare et spørsmål om tid før flere selskap nok justerer frekvensen ned til amerikanske destinasjoner slik Virgin Atlantic allerede har varslet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Godt å se at resten av Europa handler som jeg tenker. Vi har normalt hatt turer til USA årlig eller bi-årlig, og sist I desember 2024. Men før de endrer policy (og den oransje mannen er ute av det hvite hus) er det uaktuelt.
Sent fra min CPH2671 via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Virkningene av trump sine handlinger har vare så vidt begynt å vise seg. https://youtu.be/ZgnsYaIgG7I?si=r91DQDtBDm9sxa40
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forventer faktisk at den ene avgangen vi har med Icelandair i høst blir kansellert…tror neppe at det vi nå ser av flyvninger og tilbud i september er det som faktisk blir gjennomført.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er fornuftige tanker i denne tråden. Om en må reise hit, vil jeg sterkt anbefale å reise via Canada, da foregår all immigrasjon i Canada og det er ingen ICE operasjoner inne Canada. Men kun med fly videre inn i USA, med bil er man utsatt for ICE.
Det er jo også betydelig nedgang i trafikk fra USA til Europa, ikke fordi Europa er farlig men for veldig mange her i USA er det stor usikkerhet med å returnere hit. I mitt firma har vi med Green Card blitt anbefalt å ikke reise ut av USA - det samme har blitt delt via media - en oppfordring til kun å reise ut av USA om det nødvendig.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var mer gøy å reise til USA da dollarkursen var rundt 5. Med en kurs på oppunder 11, samt kulturen de har med både tax og 20% tips oppå, gjør det svindyrt å feriere der. USA-ferie frister overhodet ikke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Tror du er ganske spot on. Det er årsakene jeg utelukkende hører og som eventuelt reduserer egne turene over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Å tro at en nedgang på 30% på få måneder skyldes høy dollar blir å se bort fra hva som skjer. Nå faller jo dollaren til sitt laveste på år og fasit kommer hver måned framover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Blir ikke overrasket om disse tallene endrer seg raskt fremover, tror det er veldig mange som vegrer seg mot å reise til Usa når man ser hvordan Trump holder på og hvor mye støtte han får. Tall fra Canada er vel enda verre ? Så vil tro reiselivs økonomien vil merke det godt utover sommeren og høsten. Eg liker meg veldig godt i USA, men avlyste i går en tur i mai til LA, for orker ikke reise bort dit no.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
Vi planlegger julen nå og ser at Lufthansa tr LAX er 34000 for fem personer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
Jeg har aldri forstått fascinasjonen med USA, men tenker folk får dra dit de vil. Spørsmålene er mer om dette fortsetter, om det er reelt (er vel ikke så lenge siden SAS var ute og sa at de ikke merket noe endring i bookinger), eller om det endrer seg om USD svekker seg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transfer og reiser fra/til i Munchen airport | sunshine | Reiseforum | 30 | 14-02-2024 11:40 |
Tilgjengelighet på enveis EB-reiser til USA i juni | meheeco | Reiseforum | 6 | 22-11-2012 20:01 |
Snart mulig å kjøpe oppgradering på Europa-reiser? | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 19-09-2011 09:17 |
De nye USA- flygningene fra CPH til USA | litt-amatør | Flyforum | 21 | 24-05-2006 10:50 |