![]() |
|
|
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hej hej hej, tjena! Her er jeg tilbake med en ny tripreport. Forrige rapport, første A350-turen til Chicago i januar 2020 begynner jo å bli en stund siden, og mye har skjedd siden da.
![]() Men da var det sannelig på tide at jeg kom meg avgårde over dammen igjen.. Hovedårsaken til turen var at jeg i juli fikk kjøpt noen helv.... dyre billetter til Chappell Roan og hennes "The Midwest Princess Tour" i Council Bluffs, Iowa, som jo er rett over bekken fra Omaha. 350 USD for re-sale ticket er jo ut av hvitøyet (ordinære billetter kosta 40 USD), men det var faktisk verdt hver eneste cent. Mer om det senere ![]() Etter som jeg ville gjøre en litt større tur ut av det når jeg først skulle over dammen igjen, så ble det avklart at min mor heiv seg med på turen, og vi planla en ultimat roadtrip gjennom 6 stater. Vi booket flybilletter og leiebil uti august, og ordnet hotell etter hvert. Et av mine store hull på kartet i midtvesten har lenge vært Badlands National Park, og det ble utgangspunktet for planleggingen av hele turen (i tillegg til konserten, så klart). For å si det sånn... det skuffa ikke ![]() En liten teaser tar vi oss råd til, eller hur? ![]() En torsdag ettermiddag seint i september, kom ho mor med buss til Sandnes, og jeg møtte henne der før vi dro ut til Quality Hotel Stavanger Airport hvor jeg hadde booket et bonusnatt med jordbærpoeng, for å få en hyggelig og behagelig start på reisen neste dag. SK1875 SVG-CPH 0950-1100 SE-RSK (E195) Sete 12AC Etter en god frokost på hotellet kom vi oss bort til terminalen og fikk sjekka inn, rett etter klokken 0830. Bagasjen ble sjekka inn, og for første gang fikk jeg se de nye SAS Sky Priority...priority lappene. Litt venting foran gaten, og så var vi plutselig om bord. Setene på E195ene er jo ganske så komfortable, og de har til og med USB-C ladeuttak. ![]() Gudrid Viking ved gate på SVG Vi kom oss av gårde fra rullebane 36, og etter en høyresving over Ullandhaug var snuta rettet mot København. Vi hadde nydelig utsikt over Lysefjorden og de omkringliggende fjellene denne dagen. ![]() Etter avgang SVG, Solastranda er den store bukta ved wingleten ![]() Lysefjorden, Lysefjordbrua skimtes så vidt, og Forsand nede til høyre Innflyving til 04L var av den mer... shaken not stirred.. arten, men vi kom oss på bakken. I CPH hadde vi gode 4 timer layover, så det bar rett i loungen for litt lunsj og avslapping frem til SK943 til ORD, mer om det seinere ![]()
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delta til Seattle, roadtrip til San Fransisco, KLM hjem | WF-380 | TripReports | 18 | 29-08-2014 12:37 |
Road trip til USA East | Jamesbond_ppk | Reiseforum | 5 | 01-07-2012 00:45 |
SVG Pink til SVG 5/5-12 | krølle | Spotteralerts | 8 | 06-05-2012 17:52 |
Pink til Kristiansand | Trash2000 | Flyforum | 4 | 25-07-2010 21:12 |