![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
God morgen fra Royal Silk Lounge på BKK. Senator fungerer utmerket på alt fra insjekk til lounge. (De først sa at SAS ikke var Star lenger fordi vi lå også inne med den statusen)
Som vanlig ambivalente følelser med å forlate Bangkok, men det hjelper at man skal på 13 dager ferie. Junior "challenged" meg å reise i shorts på domestic, som jeg selvsagt avslo. Mistenker at det er alkoholfri lounge, men sjekker nå allikevel. Lykke til Sud. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad 1. juledag. Fyr på peisen, kaffe, forum og bøker. I dag får vi tilbake noen kvadratmeter av hjemmet vårt…på tide å kaste ut julen. Besøk til opphavet på formiddagen før vi kjører en italiensk aften i kveld. Tror egentlig at 1. juledag er en av favorittdagene i året…
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Happy 1 juledag fra Oslo. Her skal man straks på jobb, men nå er det ingen dobbeltvakter og lignende. Her blir det vel den faktiske julemiddagen i kveld med kalkun og greier med familen. Kanskje like greit siden jeg spiste ribbe til både lunch og middag i går på jobb. Har ingen jul å kaste ut siden jeg aldri kom så langt å lage den i heimen så får heller bare få julens input via julesanger på radio.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Asker. Julen skal ikke kastes ut helt ennå, men det betyr ikke det bør ryddes litt. Julelunsj hos de gamle etterpå, men er vel konas tur til å kjøre i dag. Ha en fin dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
God jul fra Fornebu. Skulle gjerne vært hos Sud nå, hadde egentlig vært happy med å være igjen i Bangkok. Her er det litt hvitt og veldig vått. Dagen i dag blir vel stille og rolig hjemme før det blir sosialt igjen i morgen. Får vel se om det er noe kunstsnøløyper fra skiforeningen noe sted, men frykter joggetur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
God morgen fra Grønland. Henger meg på de som heller ville tilbringe dagen i Bangkok… Men får vente 7 uker til. Triste nyheter fra Kasakhstan, den videoen så ikke bra ut. I dag bærer det av sted til jule lunch litt lenger oppi dalen her. Min oppgave er å sørge for akevitt og rakfisk med tilbehør. En overkommelig oppgave
![]() Julen blir værende til trettende dag, ha en fortsatt fin juletid! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
God julemorgen fra Tønsberg. Litt orden i stua skal man prøve å få til, men først skal eldstemann få lov til å åpne gavene han ikke orket i går. Yngstemann synes papir, bånd og esker er like morsomt som selve gavene. Sola skinner så man må nok få seg en tur ut i løpet av dagen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God jul fra Kongsberg. I går måtte vi gjøre om huset til midlertidig sykestue. Først ble svigersønn dårlig og deretter to av barnebarnet. Når de hadde gått hjem ble kona dårlig. Far har heldigvis gått klar av dette så langt. Hadde passet dårlig å bli syk nå med tanke på cellegift på fredag. Vi får satse på at de syke begynner å bli frisk igjen i dag.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God Jul fra Vinderen. Ser at noen her ikke kan få jula fort nok vekk. Det hadde ikke skjedd over mitt lik. Nå er jeg vant til at jula varer nesten til påske og minst til 20ende dag jul. Kommer fra en i overkant «glad i jul og julepynt familie».
Interessant hjemreise fra Hawaii: HNL-LAS - Hawaiien(stopover - poker 1 natt), LAS-LHR(Virgin), LHR-ARN(SAS)-ARN-OSL(SAS). Ikke den billigste reisen med mor og 2 kids men bestillte billetter 20.12 og kom da hjem til ferdigpyntet hus(takk til hushjelpa - tidl vår au pair). Ho hadde gjort nødvendige innkjøp med ribbe, medisterkaker, tyttebær, sennep, sylteagurk, surkål, innmatpølse, svisker og mandelpoteter og karamellpudding(mutter som mekka den). Hater BA så måtte ha VS fra LAS. ARN oppstod da det ikke var et ledig sete å oppdrive direkte LHR-OSL men dette er vel i forumets ide - faktisk kanskje ikke lang nok omvei - burde kanskje kjørt ei melkerute vestover fra Hawaii. Frista litt med ANA`s 380 til NRT men blei ca 40000 dyrere og det vil nok ikke sjefen betale tenkte jeg. Vi får dekket biz men det er det. Den ville sett ut slik: NRT-HKG, HKG, BKK-FRA(Thai det legget), FRA-CPH-OSL(SAS). Nå er det bare mas etpar dager før vi innfinner oss tilbake på Blue Hawaii rundt 10 Jan. Trist med fly uløkka. God jul���� Mulig trip report kommer
![]() |
#10 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
God "morgen" fra Lillestrøm. Her er alt pakket og klart og om et par timer settes kursen mot selveste SYDEN!
Riktignok er det booket via Bongos Leisure Travel & Magic, så reisen sørover starter med en direkteflight (!) ca 1,5 time østover. Forhåpentligvis med kjøttkaker i brun saus. Har forøvrig fått feedback om at en hel pose stjerneanis i ribbevannet fint kan utgå til neste år. Dæven som det schtænket ned heimen i en 10 timers tid. Ha en ekstra best dag!
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 25-12-2024 at 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
EBD
![]() Join Date: Aug 2012
|
![]()
God dag fra havet.
Julefeiring i havet er ikke bare bare. Hardt for kropp og sjel. Det er mat, snop og kaker så langt øye kan se. Glemmer jo neste å følge med på det som man egentlig skal følge med på. Nå er det snusing fra natt til dag så bingoen i kveld utgår for min del sammen med sjømat buffe’en. Dvs, jeg rekker å svinge innom å grabbe med meg et par hummer og litt tilbehør før jeg løper tilbake på plassen min FQTV
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sent from my SM-S921B using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Hu og hei .. endelig tid til å sette seg ned.
Noen hiver ut treet før andre får åpnet pakker .. er’ke det litt uhøflig ‘a? ![]() Pliktløpet er over, nå gjenstår bare å kjøre svigerbeistet tilbake til siloen så fort hun er ferdig med å lade batteriene… Neste år reiser jeg på cruise. Alene. En tredagers whiskybinge på bakdekket i en solstol høres perfekt ut. Fortsatt god jul. Ellerno. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
AY916 allerede kåret til tidenes beste flight. Storsmurfen begynner å forstå greia.
#flyfinnair
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God idé. Kunne tenkt meg å gjøre det samme. Men da hadde nok både kjerring og unger fått helt fnatt.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Nei, vi spiste ikke engang, men så at maten var god. Crew kall' foran gardina hadde nisselue og kunne navnet på samtlige pax. Det var super service og "sparkling things for sparkling people"
![]() |
#19 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
Det er ikke sånn det funker. Fnat er noe man gjør seg fortjent til.
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind Last edited by Fnate; 25-12-2024 at 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flyklapper
|
![]()
Hve med fnatt? (spør for en venn)
|
![]() |
![]() |