![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I mangel av passende forum, tar jeg sjansen på å poste i "flyforum", selv om denne er veeeeeldig OT. Har hatt denne plansjen i garderoben omtrendt siden konfirmasjonen, men etterhvert som årene har gått og dress/slips faktisk har vist seg å ikke være så dumt...., fikk jeg bare lyst til å dele den med andre som står fortvilet foran speilet mens drosjen står på hornet utenfor og venter.
Har forstått at ungdommen skipper slipset, men for de av oss som ikke har ferdig knyttede slips i skapet, kan denne være redningen.... Værsågod! ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden man nå er usedvanlig OT, så kan man vel følge opp...:
Jeg synes den varianten som her kalles "Amerikansk knute" likner veldig på en dobbel Windsor.... og hvis det er tilfellet så er vel det nokså britisk ![]() Den som heter "Engelsk knute" tror jeg også ofte går under navnet "Windsor" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Uffda, på tide å bytte slipsknute, jeg bruker vissta vanligvis "Fransk knute"
![]() ![]() Jeg har forresten aldri hørt disse betegnelsene før.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
TOS har helt sikkert rett, men denne plansjen var bare en liten ting man fikk med "på kjøpet" om man kjøpte slips fra norges største slipsprodusent SKANDIA i Pindsleveien 1 i Sandefjord i "gamle dager"....
![]() Og jada..., man er usedvanlig OT, men i mangel av et "diverse"-forum så.......
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hmm, mangler ikke gordisk knute???
![]()
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...eller man kan følge moten: Dropp slipset!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Slipstvang den 14/12!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ja...det er jeg enig i...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Som en av "ungdommen" må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har prøvd meg på slipsknyting! Hadde behov for det en gang, men da var den gamle naboen til stor hjelp, trodde jeg ihvertfall... (Viste seg at han heller ikke kunne, og måtte be kona om hjelp
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Då sätter du det på inbjudan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Posted by LN-FHU
- Quote: - Originally posted by TG923 - Hmm, mangler ikke gordisk knute??? ![]() Er ikke det litt upraktisk, all den tid den må åpnes med sverd............ ![]() ![]() - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Hei - kan noen pls lære meg å legge inn quote-upon-quote? Uansett, dette fikk meg til å fantasere om hvordan sengehyggen kunne bli hvis amazoner skulle løse gordiske slipsknuter på vikinger... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sitter her på Alexandra i Molde på konferanse. Finner det for godt å løfte denne tråden, da jeg bare i kveld har fått 4 henvendelser fra godt voksne mannfolk om hvordan et slips skal knytes. Vet godt at dress eller andre hensiktsmessige plagg bæres helt problemfritt uten dette forferdelige "plagget" i dagens samfunn, men så er det noen av den gamle skolen da, som føler at dette er en del av hele stasen.
Siden vi er på full fart inn i årets julebordsesong; værsågod, her er oppskriften... ![]()
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
mmmm trodde alle kunne knute slips....eller er det bare oss i finans bransej som fortsatt kan det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hjelp til å finne business til og economy fra Dubai | SudCaravelle | Reiseforum | 8 | 01-02-2012 09:01 |
Hjelp til å finne billige billetter til Kroatia eller Bosnia. | Vede | Reiseforum | 3 | 14-03-2010 10:10 |
Hjelp til planlegging av tur - trenger forslag til ruter for bonustur | gardkarlsen | Reiseforum | 28 | 23-07-2009 18:56 |
Totalt kollaps i kundeservice til SAS i kveld | LN-KGL | Flyforum | 70 | 02-01-2008 15:59 |
Litt on topic; Hjelp til tur til Florida, USA | Herlov | Flyforum | 14 | 24-01-2005 07:59 |