![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Emirates strekker Dubai-Miami ruten sin, så den vil fortsette videre til Bogota.
BOG er jo litt utfordrende å klare nonstop til DXB https://www.aeroroutes.com/eng/240221-ekjun24bog Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Auckland er 550km lenger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]()
Har dem fått lokale passasjerrettigheter (5th?) mellom MIA og BOG da, for hvis ikke så ser jeg problemer med ruten.
For med mellomlanding i MIA (og USA ellers) må vel alle transittpassasjerer igjennom pass og tollkontroll, i tillegg må dem ALLE ha visum/ innreiselov til USA. Ser på andre forum at det er flere som tar opp dette og spør seg om det ikke ville vært lurere å ta stopoveren enten i Europa, Kanariøyene eller Nord Afrika, slik at man slipper disse problemene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Last edited by Herlov; 22-02-2024 at 06:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Ikke like høyt, men er vel derfor MEX ruten går via BCN ogs. Quote:
Ser ut som de har 5th freedom, kan i hvertfall kjøpe billetter. Men forstår jeg det rett er det ikke så veldig uvanlig at de i Colombia som har råd til å reise, uansett har US Visa? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Det er ikke alltid like lett for de å reise via USA. Gjennom kontakter skulle vi feire nyttår i Dubai med 20+ colombianere fra familien til en viss LA basert skuespillerinne. Da var det en artig routing de hadde hatt for en flynerd (De fleste med EK og andra våningen), men et par av de som bodde i Bogota måtte på mjælkerute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Er nok litt reising fra Bogota til de største europeiske byer, men tviler på at det er mange derfra som drar til Dubai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Jul 2011
|
![]()
Det var ikke DXB-MIA jeg så problemer med, for den ruten har dem flydd i flere år allerede. Det var tag-on til BOG som jeg spurte om og synes var merkelig de la via MIA (og USA) så lenge alle må ut igjennom full pass og tollkontroll og med de visum og sikkerhetsregler regler USA har.
Men som Someone viser så ser det ut til de har 5th freedom, så da baserer dem vel på at de kan få en del lokalreisende MIA-BOG. Reisende DXB-BOG vil nok bruke andre transitpunkter enn med Emirates one-stop i MIA av nevnte grunner ovenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Mitt poeng er at jeg tviler på at det er grunnlag for den ruten uten MIA pax.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Litt av konseptet til Emirates er å fly folk via Dubai, til sånn cirka resten av verden. Så spiller liten rolle hvor mange som egentlig skal til Dubai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM med ruter til Miami og Columbo | Someone | Flyforum | 7 | 03-05-2016 11:53 |
Til Miami med dobbeltdekkeren | oskarflekkefjord | TripReports | 0 | 15-12-2014 19:58 |
Finnair med vinterrute til Miami | Someone | Flyforum | 5 | 18-02-2014 17:15 |
Hotell i Miami ( Miami Beach)? | Cessna182 | Reiseforum | 6 | 20-11-2011 21:52 |
2 for 1 Dubai/Miami med AirBerlin | Trent600 | Reiseforum | 6 | 25-06-2010 13:58 |