Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-01-2024, 01:56   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default God varm onsdag fra Bali

Vi er tilbake på Bali, etter 4 uforglemmelig dager i Timor Leste. Det er meldt 34 varmegrader i dag og skal begynne å regne utpå ettermiddagen. Grand Istana Rama hotell ligger nesten ved stranda, det er bare en vei krysse så er man på stranda. Går man 50 meter sørover er det et vestlig kjøpesenter og etter det har Sheraton en resort. Hotellet/resorten her er av de eldre, men med en døgnpris på 450kr uten mat, så lever jeg greit med det.
Kona og jeg var begge halvdårlig i magen da vi ankom med Cityklink fra Dili, kona fikk også feber, så det ble en tidlig kveld på oss. Nå skal vi etter hvert en tur ut, få oss noe mat og jeg vil ta ett morgenbad. Det var masse folk på strand i går, mest asiater, så mulig vi slapper av på rommet når det er som varmest. 34 grader er litt i meste laget for meg. Ellers deilig å få nett tilgang igjen. 5 døgn uten en gang å kunne sende en SMS er uvanlig for et moderne menneske.
Ha en god ikke for varm dag alle sammen.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 05:36   #2
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Re: God varm onsdag fra Bali

Da er det kun 65 grader kjøligere her på Røros:-) Glad onsdag fra frisk minus 31 grader…godt at mesteparten av dagen skal være innendørs - men som alltid så skal vi da ha en times utendørs aktivitet også. Best onsdag ønskes!
EB is online now   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 06:20   #3
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen fra fbu. Usikker på temperaturen, men snøen laver iallfall ned. Det kan jo bli spennende når det blir plussgrader til helgen. I dag skal være den store forlenge kontrakter dagen så det er vel bare å brette opp amene å sette igang.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 06:32   #4
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Hau hau .. bare 46 grader unna trådstarter her. Men mer vind. Mye mer vind. Godt jeg får den bakfra på veien over til HQ.

Men først blir det frokost, som her på Havet er utmerket.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 07:40   #5
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
... så det er vel bare å brette opp amene å sette igang.
Au.

God morgen fra Forus. Kom meg greit på jobb selv om det lå et fersk lag med snø på bilen i morges. Så er spørsmålet om det verste snøværet her i sør/vest har flyttet seg østover. Hvis det stemmer kan det vel fort bli en fin vinterdag her.
Twin Otter is online now   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 07:53   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Asker. Etter barnehagelevering og en halvveis måkeøkt, ble det å fyre opp hjemmekontoret. Selv om toget her hittils nesten går som normalt så var det like greit sitte hjemme når det uansett var såpass mye Teamsmøter. Tror kveldens løpetur blir av det litt tunge slaget og neppe noen nye medaljer på Strava. Ha en fin dag.
Old 17-01-2024, 08:28   #7
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

God morgen fra snøføyka i Oslo. Nettopp gått på flytoget som nesten er i rute. Får håpe SAS til Køben også er i rute. Mest spent på dagens kjøretur til Halmstad og Lund… I følge lokale kilder er det mye snø og vind. God onsdag ønskes
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 08:34   #8
Ezeiza
ScanFlyer Blue

God morgen fra Parkveien. Skikkelig vinterlig ute. Godt og varmt inne og ingen eksterne møter. Sitte og teller på knappene om jeg skal hive meg rundt på et bonusstunt til Asia i helgen. Har lyst å krysse av både EVA Air Premium Laurel og Taiwan på listen. Får gruble litt til.
Ezeiza is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 09:02   #9
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Øvre nedsnødde Romerike

Det lades opp hjemme til nattevakt i natt med en god frokost og sikkert snart et møte med snøskuffa utendørs....Det skal diskuteres ulike strategier hvordan snøen skal fjernes. JEG mener jo at dette bør snøskuffa klare selv, det ER jo tross alt 2024 ? Men nei da, den insisterer på min deltakelse. Og Sist jeg diskuterte med den vant den, så det blir vel samme all over again :P

Ha en flott dag alle, og måk snø med måte :P
Old 17-01-2024, 09:07   #10
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra bortekontoret. Dragen ble levert på kontoret nede i sentrum og blir borte noen deger på fjellet. Det betyr filmkvelder og kosemat med arvingene.

På vei ned til sentrum møtte vi ca 30-40 syklister som vinglet midt i veien i gangfart.. Alle klikket i water hvis man ga de et forsiktig tut. Fy søren jeg misliker den typen syklister..

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 09:18   #11
OttoL
ScanFlyer Crusty

Hei fra whiteout Oslo. Ser værmessig lovende ut for årets første Italia-tur neste uke med temperaturer som nikker mot de 20 dagtid, så nå mangler det bare at billetter legges ut til Pisa-Spezia og Fiorentina-Inter. Ikke noe som legges ut tidlig der nei..

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
God morgen fra bortekontoret. Dragen ble levert på kontoret nede i sentrum og blir borte noen deger på fjellet. Det betyr filmkvelder og kosemat med arvingene.

På vei ned til sentrum møtte vi ca 30-40 syklister som vinglet midt i veien i gangfart.. Alle klikket i water hvis man ga de et forsiktig tut. Fy søren jeg misliker den typen syklister..
Hvis en på død og liv skal ut og sykle i dag så tenker jeg at en bør seg selv i speilet og revurdere livsvalgene sine. (Hilsen syklist som kun sykler når det er bart og tørt på veiene)
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 09:36   #12
OJB
ScanFlyer Rusty

God morgen fra gjemmekontor,
Ikke fordi de er snøkaos , men fordi det i dag er en sjelden gang behov for konsentrasjon med ferdigstillelse av en prosjektrapport.
Snøbyger og fint vintervær som vi ikke er bortskjemt med her over i sørvest.
Det regner vel bort når mildværet kommer til helgen.
Ha en fin dag
OJB is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 09:37   #13
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post

Det lades opp hjemme til nattevakt i natt med en god frokost og sikkert snart et møte med snøskuffa utendørs....Det skal diskuteres ulike strategier hvordan snøen skal fjernes. JEG mener jo at dette bør snøskuffa klare selv, det ER jo tross alt 2024 ? Men nei da, den insisterer på min deltakelse. Og Sist jeg diskuterte med den vant den, så det blir vel samme all over again :P

Er du sikker på at du har lastet ned riktig app til snøskuffa?
Futura is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 09:51   #14
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Kongsberg. Her snør det tett og blåser i tillegg så det er mye snø rundt om. Jeg måtte en snartur til sykehuset i morges og det var nesten helt ufremkommelig med bil. Vi har en nabo med traktor som brøyter oppkjørselen vår. Jeg ser han har fyrt opp traktoren nå så da kommer han nok om ikke så lenge. Jeg har bitteliten elektrisk fres som jeg bruker på selve inngangspartiet. Den er effektig til det formålet.

Det finnes jo robotgressklipper og robotstøvsuger. Kanskje på tide at noen finner opp robotskufle også?
Old 17-01-2024, 10:06   #15
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default God varm onsdag fra Bali

Sitter om bord i SK1455, og vi blir litt forsinket. Årsaken er noe spesiell; First Officer har ikke dukket opp enda. Han var på stand by og sitter fast i trafikken
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 10:32   #16
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Er du sikker på at du har lastet ned riktig app til snøskuffa?

Jeg prøvde å stappe kredittkortet i snøfonna men heller ikke det løste noe

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 12:07   #17
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post

Tør vi her påminne om de ulike former for drivstoff som benyttes til snørydding? De er hovedsaklig som følger:

Brøytebil, hjullaster, traktor og kjempestore snøfresere (type Gardermoen): Diesel
Større snøfresere (type Knausen-klassen og borettslag): Bensin
Mindre snøfresere (type rekkehus og privatbolig): Elektrisitet
Snøskuffe: Et oppmagasinert internlager av ribbe, pinnekjøtt, øl og akevitt samt fersk kaffe. Mye kaffe.

Last edited by KnutW; 17-01-2024 at 12:40.
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2024, 14:27   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra Denver hvor det har blitt litt varmere. Nå venter litt jobbing og et møte før kursen rettes mot ABQ for mer møter.

Fyllte ut EU261 krav for reisen min hit i går. Inkludert spesifisert hva som gikk galt. Broken tug, forsinket crew, tech på bremser.

Allerede i dag fikk jeg svar. "Vi kan IKKE godkjenne kravet ettersom forsinkelsen skyldtes dårlig vær". Det provoserer så mye at jeg er villig til å ta den langt... Og jeg er ikke særlig til kranglefant.

Ha en best dag

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules