Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-09-2022, 05:21   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Så var det fredag igjen…

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Kaffe og kokosbolle er den beste kick-starten på dagen. Noen teamsmøter på morgenkvisten før det skal arrangeres vinlotteri her på hjemmekontoret - lodd skal kjøpe, premiene handles, og til slutt må det trekkes og fordeles. Kjenner at det blir en aktiv dag. Nyt den du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 06:55   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Så var det fredag igjen…

God morgen fra L1. Vurderte hjemmekontor, men dro heller inn til jobb. Barnevakt er fikser, så ut å spise i kveld. Ha en fjong fredag
Old 30-09-2022, 07:50   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Widerøe Re: Så var det fredag igjen…

God morgen fra KRS International Airport. Venter på en grønn liten kremvisper som skal fly oss til Bæægen. Treningstøyet ligger pent ubrukt i kofferten og man har dyttet i seg en måned med kalorier.

To kjappe møter og så forhåpentligvis 15.20 flyet hjem til Dragen og huset for oss selv til onsdag, da barna er forflyttet til sviger-godset.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 07:57   #4
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God morgen fra Stavanger. Her nytes kaffen mens solen stiger opp og nyheter ruller på skjermen. Blir et teams møte kl 12. Utover dette bare avslapning da turen går til Bergen på ettermiddagen der det skal jobbes natthelg.
Ha en nydelig fredag
Old 30-09-2022, 09:35   #5
RIBRO
ScanFlyer Gold

Mornings fra Sandvika. En 10km løpetur før jobben er en god start på dagen. Sushi til middag tenker jeg, med noen gode cremant-bobler til. Ha en fin fredag!
RIBRO is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 09:43   #6
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra kontoret.
Vekkerklokken måtte vekkes i dag også, så da ble man hverken først i barnehagen eller først på kontoret. Kun god gammeldags jobbing på programmet i dag, før det plutselig er helg

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 09:48   #7
fluxie
Flyprat fusentast

God formiddag fra hjemmekontoret. Etter 4 dager på reise denne uken, så ble det litt sjonglering med unger i dag. Var ikke ferdig levert osv før klokken 0845, så da ble det likegodt hjemmekontor. Ingen større planer enn at en bil skal hentes etter en uke på verksted. Ønsker alle en flott helg!
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 09:50   #8
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Fredag ja, det nærmer seg kanskje litt arbeidsro nå.

Hadde flere fine samtaler med SAS i går da jeg skulle endre en bonusreise for å reise en dag tidligere. Første samtale på engelsk ble brutt etter ti minutter. Neste på engelsk satte meg på hold i 40 minutter for så å fortelle meg hvordan hun skulle endre billettene, og det ville koste 180 000 poeng. Takket pent for forslaget å la på. Tredje gang snakket jeg med en svensk dame som ordnet biffen på tre minutter, og hun skulle ikke ha 125 kr i geyr pr billett slik fyren som endret returen tidligere i uken skulle.

Så nå blir du Chicago i business for fire personer i høstferien. Skal vel ikke klage da. Forslag til freshe hoteller som ikke koster 8000 kr/natt mottas med takk. (med andre ord ikke Ritz Carlton, Peninsula etc.)

Funnet frem kjøttdeig så tipper barna stiller med fredagstaco når jeg kommer hjem i kveldinga.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 09:55   #9
Futura
ScanFlyer Gold

Mornings fra Lommedalen. Deilig når man kan gjøre unna arbeidsuken på 4 dager, så blir det 3 dager med helg. Etter gårsdagens bursdags selskap for mine spreke foreldre, som begge fylte 80 denne uken, benytter jeg morgenen til å se på videoer fra Ian's herjinger fra Fort Myers Beach. Vi var der 3 dager i juni og det er skremmende å se på herjingene. Piren er borte, butikkene og restaurantene nær piren er det bare rester igjen av. Sanibel Island er ikke lenger landfast og det blir nok en stund til broforbindelsen er reparert. Bare i går slo 6 forsikrings selskaper seg konkurs. Selv en krigs sone ser bedre ut. En ting er i alle fall klart, det må bygges i betong. Trehus er blitt til pinneved. 50 fots båter er kastet på land. Dette vil ta flere år å få orden på.
Vi bodde på Outrigger Beach resort, som var under oppussing. De drev med oppussing (som gjorde at de tok halv pris, og er grunnen til at vi valgte stedet), både av rommene og fornyet betongen på bygningene, spesielt de som lå mot sjøen. Hvor skadet er det blitt, er hele den store oppussingen de har bedrevet, forgjeves? Er Tikibaren blåst bort?

Vel nå skal jeg endelig få reparert bremsene på VW Caravellen og kanskje rekker jeg å få byttet radiatoren og frontlyktene også, så kan vi ta EU kontroll på den.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 09:59   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God morgen fra en suuuuper morgenmad på Kellers Badehotell. Hjemmebakte rundstykker, hjemmelaget syltetøy, lokalt smør, oster og skinker... og saft.

OG mest av alt, i dag skal jeg hjem til Storsmurfen! Det blir ekstra best!

Ha en like super fredag, alle sammen

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 11:19   #11
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag fra Forus,
Her er jeg i full gang med å oppsummere uken i prosjektet . Det ble en travel uke med 3 dagsturer , OSL , ABZ og til sist OSL igår.
Det får holde skulle jeg tro.
Fantastisk høstvær her over i sørvest , satser på en tur på havet med båten i ettermiddag dersom det ikke blir noe vind.
Ha en fin dag.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 11:58   #12
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

100% uttelling på vinlotteriet. To hvite fra USA, to røde fra Østerrike, to røde fra Italia og en rød fra England. Helgen blir best.
Old 30-09-2022, 12:36   #13
Polaris
Free Luigi

Sola skinner i EUlandia, i et land hvor de plutselig skal bruke 200 MILLIARDER på gass/energistøtte til befolkninga. Siden det er en 85 millioner innbyggere har jeg tenkt tanken: hvorfor kan vi ikke få 1 milliard hver? Over halvparten er enda igjen Og alle kan betale strøm og gassregninga si for resten av livet! Problem solved!

Tok alle kidsa med på kafe for livets første kaffe og croissant for den minste i dag, nå ligger barn 2 og sover og barn 1 ser på Fantus. (Er det egentlig avgjort om Fantus og Fnatus er beslektet?). Å surfe tilsvarende finn.no DE-version for scoop på duplo og brio togbaner har blitt min nye hobby. Noen foreldre som kjenner seg igjen?

God fredag.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 12:50   #14
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God dag fra Kongsberg. Her skinner også solen i dag. Jeg har nettopp gått en liten tur i lysløypen. Fint med litt mosjon. Om en times tid skal jeg delta på et Zoom møte med jobben. Det blir bra. Det er fint å begynne med litt faglig arbeid igjen. I kveld skal jeg delta på en doktormiddag. En nær kollega disputerer for doktorgraden akkurat nå og så blir det uhøytidlig middag i kveld. Jeg er på ingen måte i form til en middag til langt ut på natten, men et par timer skal jeg klare. Det blir hyggelig å treffe gode kollegaer igjen. Mange av dem har jeg ikke sett på flere år.
SK384 is online now   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 13:01   #15
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
. (Er det egentlig avgjort om Fantus og Fnatus er beslektet?).
Det må ha vært en litt tvilsom tremenning som har hatt noe på skogen i så fall...

Quote:
Originally Posted by EB View Post
100% uttelling på vinlotteriet. To hvite fra USA, to røde fra Østerrike, to røde fra Italia og en rød fra England. Helgen blir best.
Jøss... det er jo ikke til å tro. Nå igjen? Kongratulerer

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 13:05   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Hørtes ut som et rigget lotteri..

God fredag. Nok en fridag uten altfor store planer.

Ha en god en
Martin is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 13:51   #17
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Fredag her i Florida også men uten strøm og derfor uten kaffe.
Stormen gakk sør for oss men vi fikk smake på pøsregnet og 50-60 knop vind.
Noen trær som gikk over ende, ellers liten skade i nabolaget mitt.
Det er verre med en pose reker fra Argentina i fryseren, må vel kaste dem dessverre, men vi har et lite tjern bak huset hvor det bor 3 alligatorer, de setter nok pris på godbitene.
Må sette oss i bilen og finne en kaffe sjappe som er åpen, da blir det bra

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 13:58   #18
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen fra noe lenger nord. Her styrer vi helt klar av stormen, men generatoren var testet og klar så kaffe skulle det blitt uansett.

Nå blir det en tur på dynga før arbeidsdagen sparkes igang.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 30-09-2022, 15:24   #19
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Hørtes ut som et rigget lotteri..

God fredag. Nok en fridag uten altfor store planer.

Ha en god en
Alt gikk riktig for seg. Det ble solgt lodd på hjemmekontoret til alle som jobbet hjemme…trekning i lunsjen og premie på alle lodd. Er vel ikke rigget selv om ikke alle har skjønt fordelene ved hjemmekontor?
Old 30-09-2022, 15:35   #20
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Alt gikk riktig for seg. Det ble solgt lodd på hjemmekontoret til alle som jobbet hjemme…trekning i lunsjen og premie på alle lodd. Er vel ikke rigget selv om ikke alle har skjønt fordelene ved hjemmekontor?
Jeg tror vi likevel skal sende Martin inn med en flash drive for å sjekke at alt var i orden med stemmemaskinene ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules