![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Norwegian til AMS?
I gär var jeg pä Schiphol. I grunn ikke noe spesiellt men jeg oppdaget utenfor terminal 3 (West terminalen hvor bl.a. Martinair, Delta, US Airways, United og noen andre flyselskap bruker bl.a Easyjet) navnet Norwegian som en av brukerne av terminal 3. Navnet var plassert pä utsiden av terminalen pä et av skiltene med oversikt av flyselskap som bruker terminalen. Overskten er ment for folk som kommer med bil og förer passasjerer for terminal 3 (ikke parkeringsplassen men rett utenfor ingangen hvor folk kan gä direkte fra bilen inn i terminalen). Er det noe pä gang mellom AMS og DY? Det vill i sä fall bli stort tilbud mellom Norge og AMS. KL, SK og NB har jo allerede direkte flyvninger fra Norge til AMS. Hilsen, Beechdriver |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er sannt! DY har bedt om og fätt 168 slotts pä AMS for vinteren 2006/2007. Se denne linken til slotkoordinator i Nederland:
Slottider i Nederland Siden er pä Engelsk Slotttidene er i alle fall inne hos DY. De blir vel 1 gang daglig. Hilsen Beechdriver |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Dette er et barskt trekk. Denne tror jeg ikke de klarer med KLM SAS og Sterling allerede inne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal de fly fra Norge eller Polen til AMS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
men 168 slots?? Det blir det ikke mye flygning av. Ser at f.eks. Tunisair har 168 slots, og de flyr kun to ganger i uken fra Tunis. Med 168 slots blir det vel noe slikt fra Norwegian også? Med både SK, NB og KL på OSL-AMS, ville jeg vel personlig ha brukt slotene fra et annet sted, f.eks. WAW. Fra BGO/KRS/SVG/TRF/TRD tror jeg heller ikke de klarer å atrahere noen pax - KLM teppebomber jo de byene med billige billetter til AMS - det er jo ikke lokalmarkdet kL lever av, men transfertrafikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men som du sier, er jo transfertrafikken de lever av. Sleng på en tusenlapp eller to, og du har ofte en tur til junajten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
168 slots er nok for 1 gang daglig i ca. et halvt år (vintersesongen eller f.eks fra 1 nov. eller 1. des.). Det hat man har slots vill ikke si at man konkret kommer til å ta opp flyvningene. Men om man ikke gj¢r det (Tunisair) kan man miste slotts til neste sesong. Ettersp¢rselen på slots i AMS er st¢rre enn tilbudet og koster mye...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det er i såfall ikke første gangen Norwegian søker om slots på AMS.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bare for å få det helt på det rene, hva er en slot?
Jeg skjønner at det har noe med ledig plass på flyplassen å gjøre, men skulle likt og visst hva det egentli er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Slot er vel tildelt tid i innflygingskøen, for å si det litt vanskelig.
De mest trafikerte plassene deler ut tider flyen skal ankomme plassen på. Og vet de at den tiden ikke holder, må de vente med avgang til ny tid er tildelt. Det er i hvert fall slike jeg har forstått det så langt.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vet det har blitt definert her før, men er ikke slot noe sånt som 'tildelt tidspunkt til å utføre en bevegelse'? Enten avgang eller landing...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM World Business Class, AMS-HRE-LUN-AMS | GinTonic | TripReports | 21 | 19-05-2013 16:26 |
KLM til TRD returnerte til AMS etter røyklukt | Trdfly | Småprat | 6 | 01-12-2011 17:25 |
OSL-AMS-ZRH-AMS- med KLM | grove | TripReports | 3 | 06-09-2011 10:51 |
DXB-AMS-TRF-AMS-NYC-ATL-LAS-LAX-NYC-AMS-TRF-AMS-DXB | Chaos Controller | TripReports | 17 | 06-06-2009 19:11 |
KLM med retur til AMS på AMS-BGO ruten | LN-AFG | Flyforum | 0 | 01-12-2008 21:02 |