![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Icelandair har nå funnet ut at det ikke funker med kun en "bølge" hver vei til/fra KEF, da det rett og slett ikke er plass eller fungerer optimalt. Derfor er de nå i ferd med å endre ruteprogrammet neste sommer slik at det blir to bølger. Fra Island mot Europa vil det da være en avgangsbølge om morgenen og en om formiddagen, mens det mot Amerika vil være en på ettermiddagen og en på kvelden.
Hvilke effekter har dette: - DEN, MCI, YVR, PDX trenger ikke lenger overnatte ute (foreløpig ikke noe nytt om SEA hvor de flyr opptil 2x daglig) - De vil i mindre grad måtte fly vinge mot vinge på destinasjonene med flere daglige avganger. - De vil kunne bedre utnytte flåten - Selv om det ikke er noe annonsert, så gjør dette at Icelandair når kan fly dypere/lenger sør inn i Europa, og fremdeles klare en av bølgene deres https://www.routesonline.com/news/38...as-of-06sep18/ Foreløpig er det bare noen endringer som er ute, men jeg antar at programmet for neste sommer langt fra et satt endelig - TXL øker fra daglig til 10x ukentlig. Miks av 737-MAX 8 og 757-200 - BRU øker far 5x ukentlig til 10x ukentlig. Endrer fra 737-MAX 8 - ORD øker fra 1x til 2x daglig. Endrer flytype fra 767 til 757-200 - DUS ny rute, opptil 4x ukentlig med 737-MAX 8 - HAM øker fra 4x ukentlig til en miks av daglig og 10x ukentlig (med 737-MAX 8 - MCI øker fra 3x til 4x ukentlig. Endrer flytype til 737-MAX 8 - MUC øker fra 1x til 2x daglig. Miks av 757-200 og 737-MAX 8 - YYZ øker fra daglig til 10x ukentlig. Endres fra 757-200 til 757-300 (daglig) og 737-MAX 8 (4x ukentlig) - YVR øker fra 4x til 6x ukentlig - DUB øker fra 6x ukentlig til daglig Og her tror jeg det komemr mer...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,259
|
![]()
Fantstiske nyheter, som jeg belyste i en annen tråd nylig var det helt katastrofe i Reykjavik på morgenen.
Kjempegode rutenyheter også ![]()
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Feb 2007
Posts: 15
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Iceladnair vil i sommer fly opptil 5x daglig til CPH, ved at de i perioden juni-august legger til en ekstra avgang, med nattstopp i CPH
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Icelandair kutter også ulønnsomme ruter, i tillegg til å forsøke vokse der de tjener penger. Dallas og Baltimore vil allikevel ikke bli fløyet kommende sommer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
På tross av problemer med MAXene kunne Icelandair avslutte 2019 med å rapportere 4,4 millioner passasjer i 2019, en økning på 6% fra i fjor. For desember alene ble økningen 1%. Belegget i fjor endte på 82%, er prosentpoeng høyere enn året før
Ellers kunne de rapportere om en økning i trafikken til og fra Island, mens transfertrafikken var ned https://newsclient.omxgroup.com/cdsP...917193&lang=en Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]()
Anna.aero har sett på hva som er Icelandairs topp airport-pairs når det kommer til transfer trafikk på listen, og øverst kom faktisk CDG-IAD. Eneste på topp 20 fra OSL var MSP, godt nede på topp 20 listen
![]() Ellers må man merke seg at dette er airport, og ikke city pairs, slik at byer de betjener på flere flyplasser da kommer ned, slik at topp 5 city pair var: 1. London-Washington: 29,000 2. Amsterdam – New York: 23,000 3. Copenhagen – New York: 22,000 4. London – New York: 21,000 5. Paris – Washington: 20,000 Mens topp 5 land var følgende: 1. UK – USA: 295,000 passengers 2. Germany – USA: 290,000 3. Denmark – USA: 151,000 4. France – USA: 140,000 5. Netherlands – USA: 130,000 https://www.anna.aero/2020/01/13/ice...hington-iad-1/ Last edited by Someone; 22-01-2020 at 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,706
|
![]()
CDG-IAD vel ikke EWR?
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,843
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
flyBRA med Malmö - Palma de Mallorca S19 | Trdfly | Flyforum | 4 | 21-02-2019 11:34 |
Finnair med økning på Asia sommer 2019 | Someone | Flyforum | 0 | 29-08-2018 13:26 |
Easyjet med solid økning | Bergern | Flyforum | 0 | 06-09-2017 10:41 |
Norwegian med økning på norsk innenriks i 2014 | Someone | Flyforum | 40 | 05-10-2013 21:28 |
Luftfartstilsynet med nok en dramatisk økning i gebyrer | S. Holberg | General Aviation og sjøfly | 9 | 30-04-2013 20:19 |