![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal på en jobbtur til Berlin med SK, men kollega som har bestilt reisen er ikke å få tak i. Jeg vet hvilke flighter som er booket, men skulle gjerne hatt tilgang til PNR (Amadeus). Er det noen med rett tilgang som kan hjelpe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Hvis han har oppgitt dit EB-nummer, vil reisen dukke opp i SAS-appen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har forsøkt agentruletten flere ganger uten hell. De sier alle at de trenger billettnummer og EB-nummer er typisk nok ikke lagt inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvis SAS oppgir PNR på telefon ved å ringe og oppgi navn og flight så er det jo helt fantastisk dårlig sikkerhetsmessig.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]()
Hvis du er helt sikker på at reisen er booket så er det bare og møte opp på flyplassen i litt godt tid å ta turen innom billettkontoret og vise leg å få ut PNR. Der fungerer hvertfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS har følgende bookingklasser i SAS plus:
C,J,Y,S,B,P,A Er denne rekkefølgen også rangeringen, slik at B er "bedre/høyere" enn P "bedre/høyere" enne A? Lurer på dette fordi jeg har en A-billett som jeg kanskje skal endre til en B-billett, og dette har konsekvenser for om SAS kan kreve betalt for endringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ja, det er korekt. C dyrest, A billigst.
Last edited by Chriscross; 28-10-2014 at 07:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sas sin internettbestiling ville ikke tillate meg å legge inn familiens EB-numre. Dette går selvfølgelig ikke an å gjøre på hjemmesiden deres i ettertid. Finnes det en alternativ nettside en fortsatt kan bruke til dette, eller må jeg krype til korset og bruk chat? LOT dot com kunne vel brukes tidligere, men den muligheten er vel blokkert nå.
For øvrig fantastisk at en fortsatt ikke kan booke bonusbilletter uten trøbbel. Hjalp ikke mye å være blant de utvalgte på mandag, når jeg enda ikke har kommet gjennom med en booking. Så forresten at billetten min var "SAS VIP GO" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Trodde LH hadde sperret denne muligheten for lenge siden, men det funket som bare det. Takk for tipset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg regner med at jeg ikke er den eneste med allergi som er ute og flyr. Alternativet er glutenfritt, men dessverre må jeg også ha det hvetefritt. Muligheten er å ta med egen mat men på lang flytur er det litt kjipt. Dere som er "vanskelige" på matfronten har dere fått spesial-spesialavtale hos SAS, eller tar dere med? Har vurdert å ta med turmat som man tilsetter vann, regner med de har ekstra vann.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hvordan la du nr. inn? Jeg har ikke lyktes de siste to gangene jeg har prøvd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
1. EBG12 2. 34567 3. 89 endte opp med sas chat, der tok det 20 sek så var det fikset, raskere enn å gjøre det selv ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Star Alliance only.
|
![]()
Hei,
Skal bestille flybilletter via ARN, fredag den 19.juni, men det går KUN 3 avganger OSL-ARN den fredagen. Svensk SAS-chatmedarbeider skylder på svensk 'midtsommar' - men de kan de virkelig ikke kutte morgenavgangene til ARN? Hva med all feed inn til ARN? Første avgang går 10:55 (som er alt for sent...). Vil det komme flere avganger? Og hvorfor har ikke SAS i Norge noen avganger den dagen? DY flyr som normalt (også med svensker DY4xxx). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 |
EBD
|
![]()
Midtsommer er røddag og da er dert vel begrenset med forretningstrafikk om morgenen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Under Midtsommer er i praksis Sverige stengt. Ikke forvent flere fly den dagen enn det som er satt opp. Er som sagt tidligere "rød dag". Som 17 mai og jul på en gang. Om du fortsatt reiser over, kan du i alle fall risikere å få en fin dag!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Helt normalt. Ikke bli forbauset om DY 'justerer'...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
|
![]()
Skal ut å reise onsdag 25 mars til EWR med SAS. Kjøpte via CPH da det i den tiden var planlagt med ny kabin. Skal fly business over. Dette ble for 1mnd tid siden endret til gammel kabin. Er planlagt ny kabin fra OSL 25 mars istedenfor.
Det virker som at CPH-EWR er ganske fullt mens det fortsatt er en del ledige igjen fra OSL. Jeg vet sjansen er stor for at det kan bli endring med flybytte osv. Men ser ut til at sjansen er størst å få ny kabin fra OSL den dagen. Sjekket på sas med å evt endre. Men ser en må betale nye avgifter. Er det noen mulighet å slippe unna det når en allerede har betalt avgifter? Er EBG? Eller kan en kanskje prøve å prate med innsjekk på osl avreisedagen ? Noen meninger hos de som har litt erfaring med SAS? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Logg deg inn på sas.no med bookingnummeret ditt, velg endre reise, så vil du se hva evt kostnad blir.
Det kan være at osl-ewr er billigere den dagen og da får du igjen penger i stedet. Ellers får du betale evt mellomlegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 157 | 09-03-2025 11:23 |
SAS - kansellert booking | Evander | Reiseforum | 5 | 14-03-2012 16:04 |
Endelig gode SAS priser i biz fra USA, men dessverre skjoenner ikke SAS poenget | Tommy777 | Reiseforum | 2 | 04-06-2009 02:38 |
SAS, booking, 28. februar? | TOS | Flyforum | 4 | 05-02-2008 20:34 |
Om sas.no og booking | Bizflyer | Flyforum | 6 | 22-11-2007 01:26 |