![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Kom over transferlisten for en flight IAD-CPH nylig, med en oversikt over hvor passasjerene skulle etter ankomst CPH. Nå står det ikke noen om hvor mange per flight, og selv om man skal være forsiktig med å se på enkeltflighter så viser det jo hvor vesentlig feed er for nettverksselskapenes langdistanseøkonomi.
Ved ankomst CPH skulle passasjerer videre med 39 andre fly (og i tillegg kommer jo feed inn in IAD) En rask oversikt - x2 betyr flere flighter dit og med SK hvis ikke annet nevnt: - HAM - OSL x2 - ARN x2 - AMS x2 - GOT x2 - BGO x2 - DUS - SVG - HEL - FCO - BRU x2 (SK og SN) - KRK - GVA - VCE - CDG - ATH - TXL - RIX (BT) - AAL - MUC x2 - AAR - FRA x2 (SK og LH) - FLR - VIE (OS) - WAW x2 (LO og SK) - VNO - PRG - PLQ - TLL - LHR Og interessant nok er transfertiden alt fra 45 minutter til 10 timer og 45 minutter |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Meget interessant at der også er feed ind til de store hubs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Det er jo litt av poenget med hubs. Er det fullt eller det er en dag man ikke opererer, så har man velfungerende alternativer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Eller at SAS var billigere enn feks. å fly AF eller UA IAD-CDG. For mange er pris viktigere enn kortest mulig reisetid.
![]() |
#5 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Tror nok som du sier at en "stor" del handler pris. Ser fler heftig routinger, f.eks AMS-FRA-SVG, den tid LH fløy direkte, eller SVG-FRA-ABZ, som et par eksempel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
|
![]()
Jeg ser av og til routinger som selv Bongos Tryllereiser ville hatt problemer med å tilby. Klassikeren er vel opp fra Europa en plass, ankomst f.eks. Arlanda ved midnatt og så til Spania med avgang ved 6-7 tiden. Jeg er rimelig sikker på at disse ikke booker hotell mellom flightene ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Jeg som tenkte å bestille en stor reise hos Bongos Tryllereiser ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Bongo selger direktefly, gjerne i bulk. Men er ikke sikker på policyen når man må ta en 'terminal' mellom flyene .. Det dreper lliksom litt av risikomomentet ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og så var det den gangen jeg/vi reiste på milage-run til Spania og flyet sørover fra Oslo venta på passasjerer som kom inn med kjerra fra EWR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Jeg fløy EWR-LIS-OSL en gang, helt ufrivillig. Skyldtes forsinkelse og divertion på fllghten LAX-EWR. Kan jo være et par sånne her også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har hørt at Norwegian har en del PAX Argentina-USA via London. Da er det helt tydelig at det er pris som er viktigst
![]() Fly 13 timer til Europa for så å fly 8-11 timer til USA høres ikke veldig kult ut ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er vel også en veldig stor sjanse for at slike routinger er bonusbilletter. Man bruker vel mindre bonuspoeng om man bruker poeng på selskapet man har poengene hos, enn hos selskapets partnere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg har hatt mange fete rutinger til og fra Nice. Feil allianse, samme prinsipp:
Den mest lønnsomme er OSL-CDG-AMS-NCE. Har fått presset inn en mellomlanding i Lyon på hjemturen også, men det koster nesten mer enn det smaker. Moskva ble slitsomt.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Skal melde fra til over-reiseplanleggeren for direkteruter
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Apr 2014
|
![]()
Denne er nesten for enkel. Du tar Oslo-London-Chicago med BA. Så AA videre til Calgary og overnatter på et av favoritthotellene mine - Marriott på flyplassen. De har 24 timers brusdispenser og muffins i kantina. Deretter Calgary-Seattle-Portland med Delta for å få 15+8XP og pre departure brus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Service ombord på SAS longhaul | Ståle | Reiseforum | 88 | 28-12-2024 02:57 |
Rykte: Ryanair med feed til Norwegian Longhaul? | SQ321 | Flyforum | 54 | 19-09-2017 09:53 |
Norwegian og longhaul-feed | Someone | Flyforum | 7 | 23-02-2016 15:47 |
SAS - LongHaul priser i Business | peterfox | Reiseforum | 1 | 04-08-2014 07:22 |
Ny Sas Plus klasse på longhaul? | WF789 | Reiseforum | 2 | 14-05-2014 22:28 |