![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Eller Ras Al Khaimah som det er oversatt fra.
Det har regnet i natt. Værmeldingen sa regn fra kl 13 i går, men regnet hadde ikke kommet da vi la oss kl 23. Gårsdagen var sånn halv vellykket. Dhayha Fort så vi, men fant ikke veien til. Julfar by så vi ikke noe skilter til. Men vi kjørte nordover til vi buttet i Grensekontrollen mot Oman. Vi snudde så og kjørte sørover tok en veg ned mot sjøen der vi fant en molo/pir/bølgebryter der vi tok litt medbragt drikke og kjeks. Det var en innbydende strand rett ved siden av, men det var ingen skiftemuligheter, så vi badet ikke. Så kjørte vi sørover igjen. Kjørte innom Al Rams, der gater fremdeles var oversvømt etter regnværet for en uke siden. Så var vi innom Ras Al Khaimah Museum i borgen som er gamle residensen til hersker familien. En del interessante gamle ting, men den type museer har de tydelig vis ikke veldig mye erfaring med. Det kunne vært så mye mer informativt. Deretter tilbake til Hotellet for mer bading. Nå blir det morgenbad, så frokost så prøver vi en kjøretur opp mot Jebel Jais, høyeste fjellet i UAE, da det skal bli bra vær ca kl 12. Mulig vi etterpå drar på Hilton Spa and Beach resort, der vi også har tilgang, for mer bading. I gar spiste vi buffet på hotellet, som var bra, men mulig vi prøver noe mer lokal mat i kveld. Ha en strålende dag du også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Glad fredag fra Røros. Her er det brøytekanter, skispor og sparkføre (dvs vi strør ikke gatene) Klar for en dag på kontoret før det blir en sosial helg. Gratulerer til de som i dag kommer ut på Slottsplassen med ny jobb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Mornings fra Hvalstad. Her venter vi på at barnehagen skal åpne, deretter L1. Fredag, så både vinlotteri og kakespising på kontoret. Så må det lages litt pizza i kveld. Ha en fin dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
God fredag fra SK955. Har pakker håndbagasje for snorkling og undervannsfoto..... i tillegg til all vanlig stæsj. I sikkerhetsjekken stod de i nesten 15 og klødde seg i hodet over alt jeg hadde klart stappe i ryggsekken. Selv gjennomsiktige svømmebriller ble sendt flere ganger gjennom scanneren og snorkelen så de på som et skremmende vesen fra en annen planet.
I dag blir det sløving på fly, immigration uten min Tehran-skjorte, monorail, tog, buss og litt vandring før jeg sjekker inn ved stranden... forhåpentligvis i tide til en dukkert før solnedgang. Lokalt busstilbud er dårlig så jeg taper antagelig tid på å ikke bruke leiebil eller en av pirattaxi-appene. Ha en god en alle som ferdes i mer utbygde deler av verden.
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
GOd formiddag fra det skagerakske!
Her er man på vei mot Sandefjord og deretter biles det hjem til det blide sørland for en deilig helg..... God helg når den tid kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
God fredag fra jobben. Fortsatt ikke kjedelig på jobb. Tror snart vi får noen folk tilbake fra ferie/sykdom.
For øvrig minner FB meg om at det i dag er 10 år siden jeg fløy 747 for første gang, fra IAH til LHR med G-CIVO. Eneste gang jeg også har flydd 747 bak vingen og en av to ganger jeg har sluppet å måtte gå opp trappa, og jeg tror sannelig det er eneste gang jeg har fått varmkun om bord i fly også. I morgen blir det da å feire 10 år siden den gangen jeg ble ropt opp i ankomsthallen på OSL. Ha en god en ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God morgen fra hjemmekontoret!
Veldig kjekt med kort "reisetid" fra soverom til pulten på hjemmekontoret. Begynner å føle meg våken nok til å tenke ut noen nye konsepter for å komme videre med det jeg driver med. Håper bare at ting funker bedre enn ved forrige økt. På tide med resultater som kan publiseres! Ha en flott fredag dere ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God formiddag fra Orkland.
![]() Hvor været er lite å bli klok på. Det snør, sludder og regner om hverandre, og her burde man vel bevæpne seg med både redningsvest og slagstøvler såvel som snøsuffe og vinterjakke.. Straks på vei ut døren for å plukke opp et stk tenåring på skolen, før det blir litt innkjøp av ymse til helgen. Ellers er det helg nr 2 på rad som hundepasser for naboens firbeinte innslag i mens de er på farten rundt om. Kjekt med litt selskap i huset også. En god en ønskes. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
JAAAAAAAAAA... fra Gaustad. Trøtt og uggen etter 2 uker på veien på en miks av ferie, familie og jobb. Kom hjem sent i går og opp tidlig i dag. Kontorering og så julebord igjen i kveld.
Men sååååå kom svar fra British Airways på en mail jeg sendte dem før jul. Sutret litt over streiking, kanselleringer og div i høst og fortalte at det var bra vanskelig å opprettholde status når man faktisk ikke får fløyet. Så jeg spurte pent om å få noen Tier points og sa at jeg ikke trengte Aviosene. Bare TP. I dag fikk jeg "etterbetalt" både Avios og TP for alt sammen. Totalt 600TP og rundt 50k Avios. Og dermed er GGL statusen sikret på nytt. Eneste skjær i sjøen er at Storsmurfen har blitt forkjøla og kanskje mister julebordet. Da blir det kjedeligere for alle. En like fin dag ønskes.
![]() |
#10 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
God morgen fra lavlandet. Lite å melde om utover hundeskole og lunsjtid ![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hei og hå fra Stavanger. Kom meg opp sånn noenlunde tidlig til meg og være for tiden. Så man har fått gjort litt ting. Drukket kaffe og drøst med en kompis og vært en tur på sykehuset.
Tre uker igjen til årets første flytur her. Blir spennende å se om det blir en -700 eller en -800 denne gangen. . |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Etter som vi har med svigers, som er lite engelskkyndige så må vi følge dem til Secutity chech på DXB og egentlig helt frem til gaten. Den opprinnelig planen, før det ble klart at svigers skulle med, var å ta bussen til Muscat og fly derfra til Mumbay. Bussen mellom Dubai og Muscat tar ca 6,5 timer og jeg ville ikke kaste bort 2 dager på buss frem og tilbake. Derfor ble det bare UAE også denne gangen. Vi dro innover mot Jebel Jais i dag, men var ikke kommet til den nye veien en gang, så stod politiet der og hadde sperret veien. Jeg vet ikke hvorfor og politimannen kunne dårlig engels og svarte bare: I don't know. Det er jo helg her så det var masse biler på veg oppover. Vi dro derfor først en tur innom RAK airport og konstaterte at alle 5 Tristarene ser ut til å være like intakte som i fjor. Så dro vi mot den høyeste fjelltoppen som faktisk ligger UAE, Yabal yibir. Fytti katta for en vei. Det var store erosjonsskader på det meste av strekningen, tidvis var halve veien tatt av regnet. De siste 5-6 km var ekstremt bratte med 170 graders svinger hver 75 meter. For å si det slik Stalheimskleiva er som en dansk bygdevei i forhold. Plutselig kom vi til en militær kontrollpost med en militær som knapt kunne noe engelsk, han bad om identitetskort, men det hadde vi ikke, men vi fikk nå kjøre videre a like vel. Vi kjørte til porten til bygningene på toppen, men snudde der. Det var 50m sikt, tåke og kaldt, så intet blivende sted. På returen, når vi var kommet ned i lavere terreng, kjørte vi en annen vei som over lengre strekninger var erstattet med en midlertidig ved siden av, laget av stor pukk, så lastebilene fra steinbruddene kom frem. Den gamle lå under vann eller var vasket bort av en innsjø på over 1 kvkm. Vi gikk på toalettet i ankomstbygningen på RAK airport på veg tilbake. Første gang jeg har opplevd 2 forskjellige bygninger til avgang og ankomst. Air India ekspress hadde ankommet 13.10 stod det og AirArabia var forventet 04.10 fra Egypt. Ikke den helt store aktiviteten altså. Så dro vi ned i byen og lette etter rester etter Julfar, men fant bare ett moderne legesenter. Så det har jeg nå gitt opp. Så kjørte vi gjennom oversvømte gater tilbake til Hotellet. Men nå blir det ettermiddagsbading før middag ved 19 tiden. https://en.wikipedia.org/wiki/Jebel_Al_Mebrah |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
G'morgen fra regnet. Her ble man lurt opp enda tidligere enn normalt, så nå har jeg allerede vært ute med bikkjene, drukket kaffe (2 ganger), spist frokost, tatt en lur og plaget Helpdesk som resatte passordet mitt men ikke løste problemet jeg beskrev ... #goddagmannøkseskaft Og nå er det jo fredag etter lunch, så hører neppe mer fra dem før uti neste uke .. Velvel ... godt det ikke er noe kritisk .. Snart i gang med med ukens siste arbeidsdag. Skal bli godt med helg nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2011
|
![]()
God ettermiddag fra Lillestrøm. Endelig helg!
![]() Ellers ligger det 19 flyturer å venter forover nå. Den siste booket for poeng nå til LYR i sommer. Billig Svalbard tur! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
En god fredag fra den lille bokhandelen i Seattle, ser frem til en hipster øl på vei hjem med Hipster fergen (vi har bare 4 IPA’s (høyoktan 7+% ) å velge mellom. Utenfor er det knallblå himmel men det sprutregner på Boeing Field og ja det blåser friskt her.
![]() |
#17 |
Flyklapper
|
![]()
Hipsterfergen? Godt jeg flyttet tilbake til redneckland ...
![]() Kun minutter til helgen slår til. Ikke umulig at det blir en Jekyll 'Merican .. siden det ikke er mulig å få tak i Agate pass Amber her borte .. Skål kosmonauter!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
God fredag fra L1 | Someone | Flyforum | 17 | 10-05-2019 20:29 |
God fredag fra Forus! | sirpjalle | Flyforum | 14 | 08-11-2014 00:11 |
Buon Giorno fra toppen av støvelen | Someone | Flyforum | 13 | 23-06-2013 08:16 |
God fredag fra Forus! | sirpjalle | Flyforum | 22 | 25-05-2012 20:56 |
God fredag fra Forus! | sirpjalle | Flyforum | 17 | 01-04-2011 16:42 |