Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-05-2019, 19:37   #1
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,509
Vin I serien gale oppstarter: One Carribean

Noen prosjekter er ville. Andre er fullstendig galskap. De gutta her sikter ennå høyere.

Quote:
There’s another Caribbean startup, based in St. Vincent. Some investors have gotten together and have acquired one plane in order to launch one route. Fair enough.

When I first saw that I assumed that maybe they acquired an ATR 72 to fly to Barbados. Nope, guess again.

Investors in St. Vincent have acquired a 747-400, and plan to use it to launch nonstop flights between St. Vincent and Dubai. I’m not kidding (though maybe they are?).
https://onemileatatime.com/st-vincen...edium=facebook
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 20:08   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,278
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Hvor tegner man seg for aksjer?
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 20:33   #3
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Kan det være denne? Ble nettopp lagt ut med kommentaren første 747 på St. Vincent. N508BB er registreringen og den står som parkert, ex China airlines.
Ser ut som det er One Carribean som står på logoen.

https://www.planespotters.net/airfra...ivate/GP2dF6lO



Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 21:23   #4
LN-RTP
Aviator Extraordinaire
 
LN-RTP's Avatar
 
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Må være hvitvasking av penger...
Nok sol i Dubai, tviler på at araberne kjøper billetter til St. Vincent, og omvendt.
9 000 fot rullebane er kanskje ikke nok til å fly non-stop med full last, men det har nok investorene allerede tenkt på..
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man
I have chalked up many a mile..."

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 21:37   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Hm, hm.... Hvor finner man piloter som er villige til å fly 744 på et slikt prosjekt... ??
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 22:08   #6
Bluescan
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 120
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Det er noe som ikke helt stemmer her, ja.
Fra tabellene kom jeg frem til ca 350t maks avgangsvekt fra TVSA/SVD. Med "tomvekt" på ca. 190t og ca 400 pax (40t?) er det begrenset med plass til drivstoff.

Code:
MTOW 350t
DOW 190t
PAYLOAD 40t 
MAX BLOCK FUEL 120t.

120t - 2t (taxi fuel) - 15t (reserve fuel) - 5t (contigency) = 98t trip fuel.
Et veldig røft overslag sier at det holder til ca. 8-9 timer flight, og ikke de 6500nm til Dubai.
Bluescan is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2019, 23:07   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,509
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Quote:
Originally Posted by Scandinavian View Post
Kan det være denne? Ble nettopp lagt ut med kommentaren første 747 på St. Vincent. N508BB er registreringen og den står som parkert, ex China airlines.
Ja, den er nevnt i artikkelen.

Det skal ha vært flere destinasjoner inne i bildet ifølge artikkelen. Hvorfor Dubai ble trukket frem .. ? Hvem vet. Tipper Paris er målet hvis dette i det hele tatt kommer i gang.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2019, 05:53   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,214
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Ja, den er nevnt i artikkelen.



Det skal ha vært flere destinasjoner inne i bildet ifølge artikkelen. Hvorfor Dubai ble trukket frem .. ? Hvem vet. Tipper Paris er målet hvis dette i det hele tatt kommer i gang.


Er ikke St Vincent endel av den Engelsktalende delen av Karibia og ikke franske?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 28-05-2019, 06:45   #9
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er ikke St Vincent endel av den Engelsktalende delen av Karibia og ikke franske?
Jo.
St Vincent and the Grenadines, som landet heter, har vært både under frankrike og england. Men mest under England. Språket er engelsk.
Et lite paradis med mange små øyer, fantastisk for seiling. Jeg har vært der flere ganger, da som dagstur. Har da flydd over med BN Islander fra Barbados til Grenadinene, og seilt rundt til solnedgang.

Fly mellom der og Dubai høres helt hinsides ut. Det er garantert ikke marked nok for det. St Vincent er ikke kjent nok, og et enkelt lite flyselskap med kun ett fly har ikke muskler nok til å markedsføre ruta.

På Barbados er man veldig fokusert på å få rike mennesker til øya. Tipper det kan være samme tanke bak dette prosjektet: Å få rike folk fra Dubai til St. Vincent. Det kommer ikke til å skje.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 11:06   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,214
Default Re: I serien gale oppstarter: One Carribean

Selv om prosjektet er håpløst og virker mistenkelig, så har de i det minste et fly som flyr. Eller i det minste det er fløyet et fly ned til der de skal fly fra. Så noen penger må vel ha byttet hender?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 20:20   #11
triple seven
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Mar 2013
Posts: 191
Default Re: I serien gale oppstarter: Ukjent navn ennå

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Jo.
St Vincent and the Grenadines, som landet heter, har vært både under frankrike og england. Men mest under England. Språket er engelsk.
Et lite paradis med mange små øyer, fantastisk for seiling. Jeg har vært der flere ganger, da som dagstur. Har da flydd over med BN Islander fra Barbados til Grenadinene, og seilt rundt til solnedgang.

Fly mellom der og Dubai høres helt hinsides ut. Det er garantert ikke marked nok for det. St Vincent er ikke kjent nok, og et enkelt lite flyselskap med kun ett fly har ikke muskler nok til å markedsføre ruta.

På Barbados er man veldig fokusert på å få rike mennesker til øya. Tipper det kan være samme tanke bak dette prosjektet: Å få rike folk fra Dubai til St. Vincent. Det kommer ikke til å skje.
Landet der i '89, lurer på om ikke stripa er forlenget siden jeg var der
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Union island landing2.jpg
Views:	397
Size:	72.7 KB
ID:	47066  
triple seven is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2019, 20:29   #12
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,509
Default Re: I serien gale oppstarter: One Carribean

Æsj da - hvis VI kan, kan de også ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 24-06-2019, 13:34   #13
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,509
Default Re: I serien gale oppstarter: One Carribean

Og soga går videre, til alles forlystelse.

https://onemileatatime.com/st-vincen...edium=facebook

Quote:
The plane has been on the ground for several weeks now, so what’s the latest? Well, apparently the owners of the plane are looking for the Eastern Caribbean Civil Aviation Authority (ECCAA) to register the plane in St. Vincent.

Unfortunately that’s causing a problem, because the ECCAA doesn’t really know how to do that. The ECCAA has oversight of six air operator’s certificates (AOCs), 14 airports, and 41 aircraft, but none of those are large commercial jets.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Kva er gale med OSL, klattverkbygging osb... (Splitta frå OSL T2 tråden) Helganes Småprat 71 02-06-2016 21:43
Det kunne ha gått riktig så gale - Cateringtralle kom "flygende" bak i kabinen! LN-REF Småprat 33 11-05-2013 17:19
Skal det først gå gale så kan man i det minste gjøre det skikkelig Utflyttet Flyforum 19 23-02-2008 12:39
I serien LN-FHU Flyforum 1 26-01-2007 12:39
I serien Savipix Flyforum 2 20-08-2006 19:39


All times are GMT +2. The time now is 13:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.