![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Sånne ting skjer jo fra tid til annen, av operasjonelle årsaker, det er døllt for de som rammes, men sikkerhet kommer først.
https://min.e24.no/a/yvAR9K Spørsmålet er jo egentlig om man burde gi passasjerene beskjed før avgang, sånn at man fikk et valg om å bli offloaded. De fleste vil jo klare seg fint uten baggasje en dag eller to, men for noen kan det jo mer eller mindre spollere turen. Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg ville ikke gitt beskjed. Hvis du gir beskjed om det kan du like gjerne kansellere hele flighten pga. kaoset som vil oppstå
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]() Quote:
-Minuspoeng til Operations. Scooter01
There is no such thing as an ugly airplane. Some airpanes just happen to be misunderstood... Last edited by Scooter01; 01-06-2019 at 11:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Dessverre selv opplevd dette, som mottaker av frustrerte passasjerer, tiltross for at vi har bedt crew opplyse det på forhånd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi som er crew har fått beskjed om at vi ikke skal informere om dette.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Det e forskjell på om det er hele flyet det gjelder, eller om det er en hel gruppe.
Som kjent er det veldig dumt å lage situasjoner der det potensielt kan oppstå bråk og uro i luften, derfor ble det nok valgt å gjøre det på bakken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Det kunne jo i det minste blitt opplyst om i gate før boarding - hadde jo ikke blitt noe trøbbel med å offloade den bagasjen som ikke var ombord hvis noen da ønsket å utsette/kansellere reisen..
Det hadde neppe spolert en tur for meg om jeg hadde reist alene, men jeg er vel rimelig sikker på at hvis familien hadde vært med, så hadde vi vel heller foretrukket å bli igjen i moderlandet.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Jeg ville gjerne fått det valget ved check in.. Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jeg tror jeg skal nøye meg med å si at det er flere her som forestiller seg dette mye enklere enn det er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Nå var der vel ikke så mye å offloade her da, siden alt stod igjen. Men er du heldig, så kan du få en mail før boarding, iallefall på KLM, at bagasjen din ikke kommer med, så da har du en peiling før du går ombord. SAS kommer nok diltende etter om en stund de og med slikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Selvfølgelig medfører det mye kødd, men det er jo et kost-nytte spørsmål, kundene blir jo uansett missfornøyde. Men det hadde jo vært ryddig med et alternativ, om man vet om de operasjonelle utfordringene før check-in starter. Noen vil jo bli sure uansett, men jeg hadde helt klart likt å fått beskjed, om ikke anna bare for å fått med noen esensiellet ting i håndbaggasjen. Evt. valgt å bli igjen hjemme, om det betyr at barnevogner og alt anna rammel blir stående igjen.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgradert SAS-maskin til NRT 10/12? | missflyfly | Register- og ATC-Forum | 1 | 25-11-2015 10:52 |
SAS maskin returnerte til Kastrup | LN-VLE | Småprat | 9 | 15-09-2013 16:01 |
Tidleg morn frå LYR. Uten bagasje... | roger | Flyforum | 0 | 12-07-2013 01:29 |
AFT Cargo uten ventilasjon eller varmluft | Northrider | Flyteknisk forum | 2 | 04-10-2010 17:45 |
Centurion Cargo - ny maskin, nye farger | Blubird | Flyforum | 6 | 14-12-2008 20:37 |