![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Elektriske fly-taxier var visstnok det store temaet på CES i år. Jeg tror det begynner å bli på tide å tenke over hvordan disse kan knyttes inn i transport-systemet forøvrig.
Det kan se om som en del satser VTOL, min favoritt må være Lilium. Dermed er det lett å tenke seg at man i første omgang ikke tillater overflyging i tettbygd strøk, og da blir det første spørsmålet hvordan man kan få dem inn til transportknutepunkt slik at folk kan bruke dem fra A til B. Det ser ut for meg at det faktisk ikke er så vanskelig her i landet... Man kan fly inn til Oslo S fra fjorden over Sørenga. I Trondheim ligger stasjonen rett ved toget. Det ser ut til å være ganske karakteristisk. Hva tror folket om muligheten for autonome fly-taxier fra mer spredtbygde strøk som kommer og lander rett inn i knutepunktene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Riktig spennende og mindre gimmick blir dette først når man kan reise lengere strekninger raskere. Elon Musk har snakket om planer for supersoniske elektriske VTOL. Kommer noe slik så kan digre tradisjonelle flyplasser langt utpå landet fort bli lagt øde.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Lilium sliter med pengene så deres tyske datterselskaper er konkurs.
https://www.nbcchicago.com/news/busi...vency/3583170/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Da har de erklært seg insolvent og redningsplanen virker gå i vasken.
https://www.flightglobal.com/aerospa...161922.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Transport av laks til Asia | KristianSk | Småprat | 42 | 10-05-2016 19:35 |
Transport til shuttle launch... | LN-BEF | Reiseforum | 1 | 12-05-2010 17:38 |
SAS oprettholder CPH som knutepunkt | MartinL | Flyforum | 51 | 16-08-2009 15:31 |