![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Aftonbladet gör en större intervju med Jörgen "SAS" Lindegaard i dagens tidning.
http://www.aftonbladet.se/vss/ekonom...544642,00.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jag reagerar våldsamt på hans uttalande om att "Ryanair flyger till flygplatser som ligger 150 km från dit man ska". Vad är det för, rent ut sagt, skitsnack ? Passagerarna idag är naturligtvis så medvetna om vart man ska och vad som ligger bäst till och gör ett flertal avväganden såsom pris/tid/anslutningar/avstånd o.s.v. Och vad då: Ryanair flyger när Ryanair vill !!?? Tydligen tycker miljontals passagerare att det passar ! OBS: detta skrivet av mig utan att ta parti för eller mot Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Syntes det var litt merkelig at han ikke visst hva han var god på.
Ellers synes jeg intervjuet var greit nok. Betryggende å høre at sjefen mente at organisasjonen var SAS sitt drawback i dagens situasjon, stor og tung, selv om den har blitt litt lettere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men Ryanair flyr jo til litt rare flyplasser...(..med helt spesielle navn som Oslo, København etc.) Mindre komfort... Mindre tilbud... At millioner flyr med Ryanair har noe med utgangsprisen...som hvis du regnet etter ofte ikke blir mye billigere enn de andre seelkaper som flyr litt mer sentralt. Men for all del - unntak gjelder også her. Det kan godt være at noen passasjerer kommer nærmere sin destinasjon...(...men da har det ofte ikke samsvar med navnet Ryanair har valgt på flyplassen!)
Til slutt må det jo være lov foir andre enn Mo`L å snakke i store overskrifter... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Men fortfarande: totalpriset/totala restiden är ju beroende på var slutdestinationen ligger! Och det tror jag de flesta är fullt kapabla att ta med i beaktande. Långtifrån alla ska ju till centrum av exempelvis Frankfurt/London/Paris, de flesta ska ju faktiskt till en slutlig adress på annat håll där de alternativa flygplatserna ofta, inte alltid, utgör ett attraktivt alternativ med snabbare bagagehantering, kortare tid/väg till leasingbil, sällan eller aldrig slottider o.s.v. Och komforten kan ju också vara en produkt av hela resan, inte bara den del som utgör flygresan, utan hela resan från min hemadress till den slutliga adressen. Och där har det ju på senare år tyvärr blivit så att flygresan, om slutdestinationen ligger i exempelvis norra Europa, tar en allt mindre del av totala restiden p.g.a. väntan på bagage, security, långa avstånd på huvudflygplatserna till/från incheckning/gater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg tror den viktigste faktoren ved et kjøp er: UTROPSPRISEN!!! Dette gjelder flybilletter, en billig vare på butikken (her kommer du alikvel til å handle mye mer enn det du egentlig hadde tenkt - IKEA!), eller pris på bil...(...da har man et budsjett for selve bilen og et annet for ekstrautstyr!)
RolfL - dette er helt lovlig - ingen grunn til å beskylde Ryanair for noe galt - men heller ingen grunn til å lovprise selskapet for at de flyr dit kunden egentlig skal!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Långt bort från dit man ska??? Hur vet han det? Jag håller med om att det är fel att kalla Skavsta för Stockholm, till exempel, men om man ska från låt säga Nyköping till Lübeck eller Riga ligger ju inte flygplatserna långt bort från dit man ska!! Han borde passa sig för vilka ord han väljer!
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
På lik linje med Mo`L bør passe seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor viktig er egentlig prisen på et produkt eller tjeneste? Tenk litt over det, vi skal på død og liv ha bunnpriser på det meste vi handler, spesielt mat. Men, hva skjer når vi drar innom en bensinstasjon og kjøper en pølse-meny, annet snack eller dagligvarer? Hvor ble det av den prisømfintlige Ola Dunk da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Precis, Henrik ! Det finns ju i Stockholmsområdet (speciellt de områden som ligger söder om city) ett stort kundunderlag som mycket väl utnyttjar Skavsta med tidsvinst som en betydande faktor. Längre restid, längre väg till/från parkering o.s.v. på Sigtunas flygplats (Arlanda) som också kallas Stockholm. Visserligen ett betydligt mindre utbud på destinationer och operatörer men varför åka till Arlanda om man har möjlighet att nå destinationen snabbare och billigare ? Och än en gång, jag skrev det redan i mitt första inlägg, detta är inte skrivet som pro-Ryanair utan rent allmänt. Lindegaard säger i intervjun: "Nej, vi har inte tappat kunder till Ryanair". OK, då är det ju jättebra för SAS. Att en low cost carrier har lyckats etablera sig på den svenska marknaden och flyga, enligt uppgift, flest passagerare till Londonområdet av de carriers som flyger är ju fantastiskt för resandet och flyget i största allmänhet. Min uppfattning är att SAS för ett par år sedan tog alldeles för lätt på faran från lågprisbolagen, man tog dem helt enkelt inte riktigt på allvar och vaknade alldeles försent. Uppvaknandet har nu kommit med stora konsekvenser som följd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå har jeg lest intervjuet enda en gang... At noen klarer å hisse seg opp over de få linjene om Ryanair er kanskje mest en trussel for Ryanair!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Enig med deg EB. Som jeg skrev i mitt første innlegg syntes jeg Lindegaard framsto som helt OK og faktisk klarte å få fram hva som var SAS styrke og svakhet. Bra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Intervju med Björn Kjos | Jörgen | Flyforum | 0 | 08-05-2009 17:48 |
Intervju med Bjørn Kjos | MountainDew | Flyforum | 0 | 17-06-2006 22:39 |
Lindegaard-intervju på TV2 | Hurum | Flyforum | 2 | 27-02-2006 08:12 |